| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Skrepee
Det vigtigste er at du kender den komponent du skal købe, og ved hvilke skavanker du skal kigge efter ved køb, og evt. forespørge om i telefonen.
Med brugte produkter har du den store fordel at du kan trække på andres erfaringer med diverse børnesygdomme som dårlige strømforsyninger m.m.
Hvis du eksempelvis køber en forstærker, bør du teste om kontakter og potmetre er i orden, og om alle knapper på fjernbetjeningen virker som de skal.
Alle funktioner kan måske ikke testes fuldstændigt, så hvis du kan få en slags tilbagekøbsgaranti der gælder i et par dage eller mere, i tilfælde af fejl som ikke var nævnt, så står du godt.
Personligt er 17 komponenter i mit anlæg købt brugt, uden at jeg har fortrudt et eneste køb, men jeg har 3 gange prøvet at blive snydt ved nytkøb, hvor varen i ét tilfælde fik en bule og fejlede noget andet efter reparation på garantien. Dette blev dog rettet, men jeg valgte at lade bule være bule. Det var en Pioneer CLD-1750 der stadig var perfekt på alle andre punkter, og trods alt har holdt i yderligere 10 år.
Hvis du ikke vil sætte dig ind i produktets holdbarhed ved at læse diverse fora/newsgroups om emnet, bør du nok alliere dig med en der kender netop det produkt du vil købe. Ellers må du bare teste efter de vigtigste funktioner, og så vurdere om du vil risikere at finde skavanker senere.
Mvh. Spencer
|