Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rensning af domediskanter ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej derude - når jeg kigger på mine domediskanter (Dynaudio Esotec), er der "godt" med støv oa. på dem. Og så var det at jeg tænkte om jeg kan rense dem...

Er det muligt?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
capsule
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

med en kompressor kan du måske forsigtigt blæse det værste støv væk! Så længe det ikke bliver for kraftigt lufttryk, du skulle jo nødigt lave den til en "Inverted dome"!

mvh Capsule

 

Til top Vis capsule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af capsule
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke du skal prøve at rense dem, det er ud fra en betragtning som Dynaudio selv beskriver i deres manual til eks. Contour 1,3SE - der står som følger: At domen kan være modtagelig for støv og at dette ikke har nogen betydning for lyden.

Alt andet lige kan det kun være af kosmetiske grunde at du ønsker denne rensning. jeg vil fraråde det.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Du kan jo forsøge med en meget blød børste, lissom til foto-optikker, evt. den slags med en lille blæsebælg på. Men jeg mener ikke, at det er nødvendigt at støve membraner af. Måske ser det pænere ud, men jeg har aldrig selv kunnet høre nogen som helst forskel, når jeg har gjort det. Det er nok noget andet med meget store panel-højttalere, elektrostater og magnetostater.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tak alle sammen - jeg tænker ikke mere på dét

Det var mere hvis det betød noget for lyden...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Tak alle sammen - jeg tænker ikke mere på dét

Det var mere hvis det betød noget for lyden...

Hej igen

Det betyder ikke noget for lyden - tag evt. kontakt til Dynaudio DK og få en snak med deres tekniske direktør, hun er meget velvillig ang. svar på deres produkter.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes