Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny plasma fra Panasonic ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
suffix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som kender til de nye plasma skærme fra Panasonic af model type 37PA50 og 42PA50 ?

Jeg stødte på dem via www.medianess.de og fandt også en side hos tyske panasonic

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=1@ -@@@@@@@@@TH-42PA50E@@&altMod=Y&upper=&prop =

hvor de skriver at de er af G8 panel som vel betyder 8 generation skærme eller ?

Der står at de er "HD Kompatibilität (skaliert 1080i/720p 50/60Hz)" hvad betyder dette ?

Til top Vis suffix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suffix

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Det er den nyeste model fra Panasonic.

Det er blevet rost rigtig meget, men desværre er opløsningen ikke særlig stor. De 480pixels er for lidt til at kunne vise det fulde PAL billed som DK kører med.

Men det er helt klart et tv jeg gerne vil købe. Det er billigt, ser fedt ud og så er billedet rigtig godt.!

G8 kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

HD kompatibilität; betyder at du kan tage en dvd der kører med 1080i, 720p progressive scan, og kører signalet ind i tv'et, og så vil den ned skallere billedet til 852x480 som plasmaet kører.

Det kan forbedre billed kvaliteten en del.

Det optimale er selvfølgelig at købe et tv der kan kører de store opløsninger, men det kan vist ikke fåes endnu.

I bund og grund et godt tv. Nogen vil mene at pga. opløsningen ville de aldrig købe det. Du vil miste 5% af billedet i toppen og i bunden. Altså fordi du mangler ca. 100 pixels vertikalt. Der er snakke om ca. 3-5cm ved en 42" (så vidt jeg kan huske) så det er ikke fordi det er særlig meget.

Jeg ved at det helt klart er sådan et tv her jeg skal have. Mest pga. jeg ikke har råd til et pioneer, og syntes egentlig at billed kvaliteten er ret god ved dette her.

Det er jo også fedt at det kan fåes i tyskland til ca. 14kkr + fragt. (set til 1980Euro med fod eller beslag)

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

suffix skrev:

Der står at de er "HD Kompatibilität (skaliert 1080i/720p 50/60Hz)" hvad betyder dette ?

Det betyder, at plasmatvet ikke har HDTV-opløsning, men at det godt kan modtage HDTV- signaler, som så blot nedskaleres til panelets opløsning, som kun er 852X480.

Jeg kender ikke i øvrigt de skærme, men har set forgængeren til 37"-modellen, tror jeg. Dens lave opløsning taget i betragtning giver den et flot billede.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

suffix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Er lige blevet oprettet som medlem idag og der er godt nok hurtig respons fra jer her inden, takker.

Hvis man køber en sådan fætter over nettet, og den skal transporteres med fragt er det så ikke noget med at den skal stå op og aldrig må ligges ned undervejs eller ?

Til gichael3257 : Hvor har du set den til de 1980 eur ? For det kunne jo være man skulle købe den der !!

Til top Vis suffix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af suffix

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror faktisk ikke det er gældende for plasma skærme. Det er mest på billedrørs tv, da det jo kan blive beskadiget.

Jeg kom vist til at tage fejl.

et er en Panasonic TH-37PA30 der kan fåes for ca. 2000Euro.

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@ -@1@13@40@41@@@@@TH-37PA30E@Viera|Plasma-Bildschirme@&al tMod=N&upper=&prop=

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=324818

Men hvad er forskellen??

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
Jeg tror faktisk ikke det er gældende for plasma skærme. Det er mest på billedrørs tv, da det jo kan blive beskadiget.

Det er i høj grad relevant for plasma-tv. Fordi selve plasma-panelet er så tungt, kan man risikere at glasset foran panelet knækker hvis skærmen ligger ned og kassen får et hårdt slag.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej,

Synes lige jeg ville fortælle at da jeg bestilte mit pioneer plasma i Tyskland var der sådan en pil med noget væske i, hvis pilen var rød havde pakken ligget på siden eller hovedet......

ps min var ikke rød...hehe..

mvh kfalken

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Vent på Panasonic 42PX500 !!! Kommer senest juni
Til top Vis JackDSølbeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackDSølbeck

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes