| Forfatter |
|
liebach74 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte i sidste måned et Philips 42pf9966 bl.a. på baggrund af gode anmeldelser her på siden 
Jeg købte mit TV hos Medianess.de i Tyskland, go' pris i alt ca kr. 25.000 - så det var jo fint nok.
Desværre fik jeg forleden pludselig problemer med skærmen - mørke striber over det meste af skærmen. Jeg opdagede dem tilfældigt, da der var en hvid baggrund på skærmen - striberne er nærmest lodrette i højre side med ca et par cm's mellemrum og de læner sig mere mod venstre i venstre side af skærmen....
Faktisk kan man også se striberne når skærmen er slukket. Umiddelbart ser det ikke ud til at det er selve plasmaen, der er noget galt med, men indersiden af yderglasset den er gal med.... Og bare rolig, jeg har ikke rengjort skærmen med rensebenzin eller lign. 
Konen står for rengøringen af huset, men jeg ta'r mig af rengøringen af plasmaen - og så er de huslige opgaver vist fordelt Anyway, nu er skærmen indleveret til reparation her i Danmark (under europagarantien) - og jeg venter spændt på at få den retur i 100 % perfekt stand igen....
Jeg ville bare lige høre om der var nogen, der har haft lignenede oplevelser med 9966'eren? __________________ Kenneth Liebach
|
| Til top |
|
| |
liebach74 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for den viste interesse 
Jeg har nu fået TV'et retur - det viste sig at der havde samlet sig en mørk "støvmasse" i helt lige linier på indersiden af glasset - det ser nærmest ud som om det er samlet i magnetiske linier!!! Og det er altså ikke fordi der ikke bliver gjort rent hjemme hos mig... 
Men problemet blev løst hos reparatøren ved at fjerne det forreste glasparti og denne blev herefter rengjort. De gjorde mig opmærksom på at de aldrig havde set noget lignende - så de regnede med at det bare var tilfældigt, måske noget produktionsstøv??
Jeg fik skærmen hjem i tirsdags (for 6 dage siden) Men her til morgen var problemet der IGEN!!!!
Jeg har derfor netop haft ringet til reparatøren og beklaget mig - og nu sagde de at de i den forgangne uge har haft flere 9966'ere inde med det samme problem - og nu kontaktede de Køln (Philips) for at få en forklaring! Det beroliger mig lidt at høre at det ikke er mig der er helt tosset - men højst sandsynligt en produktionsfejl 
Så nu afventer jeg spændt en tilbagemelding.... __________________ Kenneth Liebach
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
liebach74 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min reparatør (Rosenmeier i Nørresundby) virker meget profesionelle, så jeg har helt tillid til dem.
For en god ordens skyld kontaktede jeg Medianess.de (hvor jeg købte TV'et) i dag for at fortælle om problemerne. De gjorde mig faktisk opmærksom på at Philips i deres Europa/Verdensgaranti faktisk lover at såfremt problemet med TV'et stadig består efter 3 indleveringer til reparation med det samme problem - ja, så kan man kræve omlevering fra Philips - så det er da ihvertfald gode nyheder 
Men det er stadig rigtig irriterende at have brugt en mindre formue på elektronik - og så er der kun problemer med det..... Jeg har aldrig før haft problemer med elektronik, alt fra håndmixere til 14" bilka-fjernsyn - alt har altid fungeret upåklageligt.... __________________ Kenneth Liebach
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, har fået samme problem ...Et stort "V" på indersiden af frontglas. Det kan i mit tilfælde kun ses tydligt, når skærmen er slukket og der kommer daglys ind på skærmen. Så virker det som om der sidder noget skidt på frontglasset der kaster en skygge ind på selve skærmen.
Eneste plus:Har lige snakket med KT-Radio i Odense. Utrolig flink fyr på værkstedet, fortalte bla. at skærmen bliver hentet og bragt af Philips værkstedet, så jeg skal blot være hjemme når de henter og bringer det. Det sgu da SERVICE ...
Nu håber jeg blot de får det lavet i første forsøg, så er MEGET spændt på at høre om det videre forløb med din skærm Lieback74.... __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sjovt at philips har den slags banale problemer med relativt dyre produkter. På den største model billedrør før real flat, sidder fx. på 32pw8506, kan man efter nogle dages brug se støvet samle sig i det område hvor fabrikkens sugekop har holdt fast i fjernsynet
Det er tydeligt når det sker, men det har philips (DK) sagt nej tak til at erstatte i flere tilfælde
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ejer af et 9966, læser jeg med bange anelser dette indlæg.
Det er utroligt så mange forskellige fejl der er på 9966'et - bare for at nævne nogle:
- ambilight larmer
- selve TVét larmer (trafo summer)
- TVét vil ikke tænde (hverken på "sideafbryder" eller
fjernbetjening)
- TV tænder selv kl. 5.20 om morgenen (ja, I læser rigtigt)
- billede brænder ind i skærmen og forsvinder først efter et
stykke tid
- dårligt "kasselyd"
- osv
Og nu denne fejl. Den havde jeg faktisk ikke hørt om før. Alle os der har et 9966, synes vel at det er et fantastisk TV når det virker. Problemet er bare, at man åbentbart skal være heldig for at ha´ et TV der virker uden problemer. Man er snart bange for at tænde sit dyre plasma, for virker det nu idag? Jeg synes faktisk Philips har store problemer, der desværre går ud over os kunder.
Hvis ikke snart Philips fixer deres plasma uden problemer, er der vel mange af os, der aldrig vil købe et Philips TV igen - og det med rette.
Mvh. John
P.S. Har nu sit 3. 9966, der dog stadig virker
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men jeg kan ikke la vær....
  HVAD KAN MAN FORVENTE DET ER JO PHILLIPS 
så selv på et 9966 da jeg købte plasma... jo jeg kunne ikke li hvad jeg så SORRY
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har sikkert ret - Philips har åbentbart ikke HELT styr på det (mildt skrevet). Det skal dog nævnes, at andre plasmaer i samme prisklasse, kan have tilsvarende problemer. Jeg tror det hænger sammen med, at teknologierne er forholdsvis nye.
|
| Til top |
|
| |
liebach74 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik mit TV tilbage efter endt "reparation" for snart 2 uger siden. De mørke streger på indersiden viste sig at være en eller anden form for mørk støv?! Jeg fik skærmen hjem og håbede selvfølgelig på at problemet hermed var løst..... Men jeg blev klogere, allerede 5 dage senere var der begyndende streger på skærmen igen!!!!!!!
Jeg ringede selvfølgelig øjeblikkeligt tilbage til reparatøren - og han sagde at de i den forløbne uge havde fået endnu et TV ind med samme problem, hmm - det var jo ret interessant 
Reparatøren ville herefter kontakte Philips' "tænketank" i Köln, for at høre om lignende problemer. Jeg hørte igen fra reparatøren umiddelbart før Påske, at Philips aldrig har hørt om problemet før???!!! Hvilket jeg må sætte stort spørgsmålstegn ved, når jeg allerede har hørt om en anden her i Nordjylland, der har problemet samt Henrikt i Odense, så for mig lyder det som en undvigemanøvre fra Philips' side..... 
Faktum er at TV'et er støvet til på indersiden af frontglasset, hvilket er HØJST uacceptabelt. Og nu vil reparatøren have TV'et tilbage for at se på det igen..... Jeg er bange for at Philips vil trække mig rundt i manegen - de nævner jo som begrundelse at står TV'et i nærheden af levende lys eller brændeovn, så kan det sætte spor i TV'et - men vi har ikke en brændeovn, og jo, måske har vi et par stearinlys i stuen - men jeg har endnu ikke fundet en advarsel i brugervejledningen, hvor der står, at det er forbudt at bruge stearinlys i sit hjem efter at man har købt et PlasmaTV 
Hvordan er det gået med dit TV Henrikt?? Og andres for den sags skyld??
__________________ Kenneth Liebach
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Liebach.
Ja det er ski ikke rart at høre dine erfaringer så indtil nu. Min skærm bliver først hentet imorgen torsdag. Jeg valgte at vente til efter påsken, med at få det hentet, da du jo i dit tidligere indlæg skrev at Philips i Køln på det tidspunkt arbejde på en årsag/løsning på problemet....
Ved ikke om jeg har samme problem som dig. Jeg har et stort "V" på indersiden af frontglas, som kun kan ses når skærmen er sort/slukket og der kommer sollys ind fra siden. Det er enten snavs eller en form for fejlstøbning af frontglas der bryder lyset skævt.
Skal nok skrive i denne tråd ligeså snart jeg ved mere. Philips får ikke fred før problemet er løst ...(vil også meget gerne høre om det videre forløb med din skærm)... __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Liebach
Så kom min skærm retur i mandags ..
Værkstedet har udskiftet frontglas på skærm. Det fremgår desværere ikke om af rep-nota om skyggen på glasset skyldtes snavs indvendigt eller en fejlstøbning i glasset, men jeg gætter på det sidste siden værkstedet har skiftet hele fronten.
Håber du i mellemtiden har fået løst dit problem __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min historie om 9966 endte med at jeg fik et helt nyt TV af Elgiganten.
Og det var en af de sidste modeller med software 2,2 og den svage blå lysdiode.
Det har nu virket helt fint i ca 3 uger 
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |