| Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Jeg står og er meget tæt på at købe en Marantz AVR5500 og en DV4500, da DVDafspilleren burde passe i receiverens design, modsat Pioneer DV575, men hvis man ikke ser på prisen af de to afspillere, men udelukkende på funktioner, hvilken en af dem er så den bedste?
Både lydmæssigt og billedmæssigt, da jeg skal bruge den både som musikafspiller og dvdafspiller.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at Marantz'en ville være mit valg. Pioneer're kan sikkert mere osv. men pioneer har aldrig været mig, hvorimod marantz altid lave lækre ting i en ordentlig kvalitet..
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Jeg står og er meget tæt på at købe en Marantz AVR5500 og en DV4500, da DVDafspilleren burde passe i receiverens design, modsat Pioneer DV575, men hvis man ikke ser på prisen af de to afspillere, men udelukkende på funktioner, hvilken en af dem er så den bedste?
|
|
|
Min hurtige vurdering: Marantz'en en smule bedre på CD-lyden, til gengæld har Pioneer'en SACD og DVD-Audio, og DIVX samt f.eks. mulighed for at spille alle formater (MP3, DIVX osv) uanset om de ligger på en CD eller en DVD (de fleste med MP3-understøttelse kan f.eks. kun afspille MP3 fra CD, ikke DVD). Hvis du kun skal bruge CD og almindelig DVD, så ville jeg tage DV 4500 for CD-lydens skyld. Hvis afspilning af diverse andre formater er vigtig, så tag Pioneer'en.
Billedkvaliteten fra scart-stikket er ganske udmærket på begge, jeg tvivler på du vil opleve nogen forskel dér. Hvis du har et plasma eller projektor og kan udnytte component/progressive scan, så ville jeg kigge efter noget helt tredje. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Mange tak :) Havde ellers lige gennemført ordren, men dine ord der bringer mig i tvivl, da jeg udelukkende skifter min afspiller for at få progressive scan til min kommende projektor, som evt bliver en Infocus X1. Det mener jeg den understøtter?!
Jeg er faktisk tilfreds nok nu med min Nintaus, men da min forståelse af det hele var at jeg ville få bedre lyd og billede ved at skifte, så ville jeg gerne det.
Hvilken helt tredje ville du så se på istedet?
Det er vigtigt at den afspiller alle producenter af DVD-R uden problemer. Går jeg ud fra at de fleste gør, og den må også gerne være kodefri.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Otto: Mange tak :) Havde ellers lige gennemført ordren, men dine ord der bringer mig i tvivl, da jeg udelukkende skifter min afspiller for at få progressive scan til min kommende projektor, som evt bliver en Infocus X1. Det mener jeg den understøtter?! |
|
|
Det gør den, ja. Men tjek lige mht. firmware-versioner, de første versioner kunne kun køre i presentation mode når de fik et progresssive signal, jeg _tror_ nok det er rettet i en senere version. Det var en af forskellene på X1 og SP4800, SP4800 kunne køre i film mode med progressive signaler. Kontrasten er markant ringere i presentation mode, så det er ret vigtigt. Hvis det ikke kan lade sig gøre at køre progressive scan i film mode, så er det bedre at køre interlace til den. Spørg evt. PerEjvind, han har vist helt styr på X1.
Insaniac skrev:
| Hvilken helt tredje ville du så se på istedet? |
|
|
Nogle af Sony's billige afspillere, såsom DVPLS 785, har en kanon de-interlacer (dvs. progressive scan), og med en SR 5500 receiver vil lyden ved CD-afspilning nok alligevel være bedre med et digitalt signal, og så vinder du ikke rigtigt noget ved Marantz DVD'en udover design. Fjernbetjeningen til receiveren kan betjene alle de omtalte mærker DVD-afspillere, så det gør ingen forskel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Nogle af Sony's billige afspillere, såsom DVPLS 785, har en kanon de-interlacer (dvs. progressive scan) |
|
|
- den skal jeg lige have een gang til. En afspiller til 1600 (hos Jer) har en kanon de-interlacer? Vil det f.eks. kunne betale sig i forhold til den indbyggede de-interlacer i en Panny AE300?
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Insaniac skrev:
| Otto: Mange tak :) Havde ellers lige gennemført ordren, men dine ord der bringer mig i tvivl, da jeg udelukkende skifter min afspiller for at få progressive scan til min kommende projektor, som evt bliver en Infocus X1. Det mener jeg den understøtter?! |
|
|
Det gør den, ja. Men tjek lige mht. firmware-versioner, de første versioner kunne kun køre i presentation mode når de fik et progresssive signal, jeg _tror_ nok det er rettet i en senere version. Det var en af forskellene på X1 og SP4800, SP4800 kunne køre i film mode med progressive signaler. Kontrasten er markant ringere i presentation mode, så det er ret vigtigt. Hvis det ikke kan lade sig gøre at køre progressive scan i film mode, så er det bedre at køre interlace til den. Spørg evt. PerEjvind, han har vist helt styr på X1.
|
|
|
Med nyeste firmware til X1 er det muligt at køre progressive scan i samtlige modes , inkl. film- og video-mode. Hvis man har en X1 med ældre firmware, så kan man gratis downloade nyeste version på Infocus´ website, og selv installere den.
Ja, jeg har tweaket min X1 rimeligt meget efterhånden. Det gælder også mit andet "legetøj". Man kan jo lige så godt få så meget som muligt ud af sin investering  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
- den skal jeg lige have een gang til. En afspiller til 1600 (hos Jer) har en kanon de-interlacer? Vil det f.eks. kunne betale sig i forhold til den indbyggede de-interlacer i en Panny AE300? |
|
|
Som svaret i PM'en, så ja - LS785 har en ganske glimrende de-interlacer. Der er generelt sket rigtigt meget på dét punkt hvad angår de billige afspillere, på det seneste. Hvis man ikke har brug for DVI/HDMI, og kan leve med den ret basale tekniske konstruktion og ikke har brug for analog lyd, så er 785 et glimrende valg hvis man vil have en god men billig afspiller til sin projektor (eller plasma-tv). Billedkvaliteten kan fint sammenlignes med f.eks. Philips DVD 963, og for den sags skyld analog-udgangene på f.eks. Pioneer DV 668 (i hvert fald hvad de-interlacing angår, 668'eren er måske nok en smule skarpere for det trænede øje)
Den hurtige guide til Sony DVD-afspillere: Sørg for at få en model der har "Precision Cinema Progressive", og ikke bare "Cinema Progressive". Der er væsentlig forskel - jeg ved dog ikke præcis hvad betegnelserne dækker over. Og det skal indskydes at selv om DVD-optagerne har "Precision Cinema Progressive", så er de lige en tand under de rene afspillere stadigvæk (men mindst på niveau med Pioneer/Philips/Marantz modellerne). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Men det er så en Sony LS785 der ville være dit bud hvis jeg søger god kvalitet i billede og lyd? Og hvordan ser den ud i fronten i forhold til marantz AVR5500?
Er blevet meget i tvivl om jeg skal købe en X1 eller om det bliver en anden projektor. Den regnbueeffekt skræmmer mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Otto: Men det er så en Sony LS785 der ville være dit bud hvis jeg søger god kvalitet i billede og lyd? |
|
|
Egentlig ikke på lydsiden, men det er vurderet på analog-udgangen. På digital-udgangen som alligevel er det du kommer til at bruge kan det nok være hip som hap i dette tilfælde.
Insaniac skrev:
| Og hvordan ser den ud i fronten i forhold til marantz AVR5500? |
|
|
Desværre noget anderledes... Marantz'en er lækker alu-front, Sony'en er billig plastic. Men den passer lige så godt/skidt som en Pioneer... Vel også bedre, da bredden i det mindste matcher. Men hvis fronten skal matche Marantz'en fornuftigt, så hedder det DVPNS 955, og så er prisen højere.
Insaniac skrev:
| Er blevet meget i tvivl om jeg skal købe en X1 eller om det bliver en anden projektor. Den regnbueeffekt skræmmer mig. |
|
|
Hvis du har _set_ en DLP og regnbuerne generer dig, så hold snitterne væk. Hvis du har læst om regnbuer og er bange for om de generer dig, så få det set med egne øjne. Personligt ville jeg ikke hænge en X1 op i stuen om jeg så fik den foræret... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Hvis du har _set_ en DLP og regnbuerne generer dig, så hold snitterne væk. Hvis du har læst om regnbuer og er bange for om de generer dig, så få det set med egne øjne. Personligt ville jeg ikke hænge en X1 op i stuen om jeg så fik den foræret...
|
|
|
Det tror jeg ikke jeg har. Jeg har haft følgende:
http://www.projectorcentral.com/InFocus-LP735.htm
Men der står noget med TFT?! Den synes jeg var ganske okay til mit forbrug.
Men det lyder jo ikke ligefrem godt at du siger du ikke vil have den hængende om du så fik den foræret. Hvilken ville du I stedet vælge hvis jeg springer mit budget lidt og siger max 10k?
Ang det med dvd-afspiller, så bliver DVPNS955 lige en tak for dyr, men jeg tror jeg smutter forbi jeres butik en dag i den kommende fremtid. Skal jo alligevel have mig den Marantz AVR5500. Bare lidt halvlangt at køre men hvad fanden :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en LCD. Få set en DLP før du køber én.
Insaniac skrev:
| Den synes jeg var ganske okay til mit forbrug. |
|
|
Ahem - få set hvordan dagens gode projektorer ser ud, så skal dét nok ændre sig... 
Insaniac skrev:
| Men det lyder jo ikke ligefrem godt at du siger du ikke vil have den hængende om du så fik den foræret. Hvilken ville du I stedet vælge hvis jeg springer mit budget lidt og siger max 10k? |
|
|
Jeg har ikke så meget forstand på projektorer i det prisleje, men hvis en Sanyo Z2 stadig er til at opdrive, så må dét være løsningen. Du vil tude af grin over LP735'eren når først du har set en Z2... Bemærk iøvrigt at der er masser af folk der er ganske tilfredse med deres X1'ere, jeg har bare den holdning at en række udmærkede punkter ved et produkt ikke kan opveje hvis ét punkt ødelægger oplevelsen. For nogle er regnbue-effekten på X1 ikke noget der ødelægger noget, og de vil til gengæld måske være generet af sort-niveauet på LCD-projektorer til samme pris (hvilket jeg også ville være), men jeg kan ganske enkelt ikke holde ud at se på X1'eren, det er derfor jeg siger at jeg ikke ville have den om den så var gratis. Det betyder ikke at andre ikke kan få glæde af den - det skal dog siges at da jeg forhandlede den oplevede jeg ikke én eneste kunde der ikke foretrak LCD'erne i direkte sammenligning. Men prisen har jo også ændret sig siden - til den pris en X1 kan købes til har den ingen konkurrence - HVIS man kan holde ud at se på en 2X DLP. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ender det nok med en Z2 hvis jeg kan finde den til fornuftige penge, selvom jeg synes det er lige i overkanten med penge. Men så må jeg fx købe et manualt lærred fremfor et motordrevent, for at spare lidt der, selvom det ville være lir med motordrevet.
Otto: Men er Sony NS955 så dit endelige bud på en god afspiller med hensyn til lyd og billede? Kan forstå at Z2 har DVI, men umiddelbart så ser det også ud til at en dvdafspiller med DVI koster knaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Otto: Men er Sony NS955 så dit endelige bud på en god afspiller med hensyn til lyd og billede? Kan forstå at Z2 har DVI, men umiddelbart så ser det også ud til at en dvdafspiller med DVI koster knaster. |
|
|
"Endelige bud", det vil jeg nu ikke sige - det afhænger jo af pengepung og prioritering. Panasonic DVDS 97 vil give bedre billede, men har ikke tilsvarende lydkvalitet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, fair nok. Men hvis jeg nu fx købte en Z2/Z3 eller en AE700, ville det så ikke være optimalt med en afspiller der har DVI?
Hvad med en Denon 1910?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Okay, fair nok. Men hvis jeg nu fx købte en Z2/Z3 eller en AE700, ville det så ikke være optimalt med en afspiller der har DVI? |
|
|
Om det er DVI eller HDMI er mindre vigtigt.
Pas. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |