Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ASK Impression A6+ vs x1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Ved der har været mange forskellige posts omkring x1. Har ikke på nuværende en projektor, men har haft høje tanker om den som startprojektor.

Men er blevet tilbudt den ASK til 4000kr brugt. Det er i xga projector. Nogle der har nogle erfaringer med den? Der er stadigvæk masser af levetid på den. Kan ikke rigtig finde så mange tests af den på nettet desværre.

Den skal kun bruges til dvd/tv og evt lidt computer

Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på de forskellige priser og kan få følgende:

X1 til 8000kr

x2 til 6000

benq til 6000kr

Alt er fra nyt af.

Har afskrevet x2 på forhånd, efter at have set forskellige posts i jeres forum, og har et indtryk af at dens force er datafremvisning.

Kender ikk så meget til den benq. Har hørt fra nogle at den gengiver renbueeffekt(ligesom x1 pga. 2x farvespole eller noget i den retning). Men hifiklubben sælger den så den kan vel ikk være helt ringe. Benq plejer også at lave nogle gode produkter, og synes det er vildt billigt for en 16-9 projekter.

Spgs er så at hvis jeg køber en x1 og lader denne køre med 16-9 opløsning(selvom det er en 4-3) er dennes opløsning så bedre end ben-q´s "rigtige" 16-9 opløsning?

Det fede ved denne ask er jo at den har en xga opløsning i forvejen, så det må også blive et hæderligt billede i 16-9 gengivelse

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Ved der har været mange forskellige posts omkring x1. Har ikke på nuværende en projektor, men har haft høje tanker om den som startprojektor.

Men er blevet tilbudt den ASK til 4000kr brugt. Det er i xga projector. Nogle der har nogle erfaringer med den? Der er stadigvæk masser af levetid på den. Kan ikke rigtig finde så mange tests af den på nettet desværre.

Den skal kun bruges til dvd/tv og evt lidt computer

Hold dig langt væk fra ASK projektoren....denne er ABSOLUT kun anvendelig til datfremvisning.....frygtelig projektor til hjemmebio....skød mig selv i foden da jeg købte en ASK C5 Compact...en nyere model...frygtelig projektor...LARMEDE...havde dårligt billede, billedets øverste del ''forskød'' sig i 16:9 mode...osv...Føj!!!

Har nu en X1'er...elsker denne projektor...angående Benq'en...så tror jeg at denne også er en pragtfuld projektor..dog ved at beskue de faqs jeg har fået smidt i hovedet... Angående opløsninger...så tror jeg hér at selve projektoren i sig selv spiller mere ind en som så... Benq'en kører 854x480 hvorimod X1'eren i 16:9 mode bruger 75% af den samlede opløsning på 800x600...så selve opløsningerne ligger jo faktisk ret tæt...men på papiret vil en ren 16:9 opløsning altid være bedre....tjek dem ud hvis du får muligheden......MEN...hold dig langt væk fra ASK projektoren...''That's An Order''!!!! 

Hér er nogler specs på den! http://www.projectorcentral.com/Proxima-Impression_A6+.htm

Besidder ingen egenskaber, nødvendige for en god hjemmebio-projektor!!! En gammel omgang L...!!!

Og hér på X1'eren...sammenlign!! http://www.projectorcentral.com/InFocus-X1.htm

Behøver jeg sige mere?

ps. Hvem har forresten tilbudt dig denne ASK?

Tjek min biotråd....hér står lidt mere om X1'eren!!!!

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hehe jeg takker det var lige det jeg skulle have at vide. Min fordom var nemlig også at den ask kun var til ren data. Det var en virksomhed der solgte ud. Det jeg synes er fedt ved den benq er prisen og du så får en lydløs og rigtig 16-9 projekter. Skal sidde ca 3 meter fra lærredet som nok bliver 2 meters penge i bredden. Men utrolig mange er jo yderst glad frn den x1, men den er sq svært at støve op brugt, og har jo læst adskellige posts omkring forsendelse fra tyskland. Det skulle være svært at finde et sted.

Men vil prøve at tjecke den benq ud i virkeligheden og se om den regnbueeffekt er så gal som folk siger. Det ændrer sig ikke med hvilket lærred man bruger vel?

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Videre skal jeg have et lærred. Indtil videre skal det bare være et rullegardin, da jeg ikk har penge til mere. Men det er da praktisk talt umuligt at finde et det er 2 meter i bredden, da det er det skærmbilledet kommer til at være ca.. projecteren er 3,8meter fra lærredet..

Har tjecket ikea, jysk, mv. men ingen har i de størrelser. nogle der kender et  sted?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes