Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma JVC 42" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige set et JVC pd42b50 med 1024x768 til omkring 20K det lyder billigt, så er det et fornuftigt køb? Det har dog det minus at kontrastforholdet kun er 800:1

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

hvor er det til salg.. Det der med kontrasten bør man selv checke ud. Var selv ude for at købe en skærm forleden. I direkte sammenligning mellm et LG og Panasonic var der (min egen personlige mening) himmelvid forskel. Pana'en var MEGET bedre kontrastmæssigt selvom sælgerern ihærdigt forsøgte at fremhæve LG (gad vide om de får bonus for salg af LG), som vist også skiltede med gode tal..

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

tnaa skrev:

hvor er det til salg.. Det der med kontrasten bør man selv checke ud. Var selv ude for at købe en skærm forleden. I direkte sammenligning mellm et LG og Panasonic var der (min egen personlige mening) himmelvid forskel. Pana'en var MEGET bedre kontrastmæssigt selvom sælgerern ihærdigt forsøgte at fremhæve LG (gad vide om de får bonus for salg af LG), som vist også skiltede med gode tal..

tnaa

Det er hos electronic world, men der er noget galt med beskrivelsen da den ikke passer på et PD42B50. Når jeg går ind på JVC hjemmeside skriver de at PD42B50 har opløsningen 852 x 480 men i teksten skriver de 1024 x 768 og det passer på et PD42X50BU. Jeg tror de har skrevet forkert i teksten for det er jo uhørt billigt at få et 1024 x 768 til 20K Så endnu en gang skal man lære at tjekke sine kilder inden man står op i kø mandag morgen og får en lang næse.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 03:53 | IP-adresse registreret  

Hej. De har skrevet forkert. Jeg købte dog et afligevel, da det har det bedste billede jeg endnu har set på en plasmaskærm i de år jeg har fulgt med. At den også har et system mod indbrænding, og billedforbedringssystemet D.I.S.T, var et yderlig incitament til at det blev den skærm. De spec de forskelige fabrikanter opgiver skal man tage med et gran salt, de siger intet om billedkvallitet, der er der kun ens egne øjne at holde sig til, og så at vælge det der passer bedst til ens øjne og muldvarpeskind. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

phejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2005
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej Isman . Har også lige købt JvC'en....hvad mener du med et system mod indbrænding ? Jeg synes at plasma'en har en træls "summelyd" som kommer & går med jævne mellemrum.....kender du også til det "problem"?

Sild   

Til top Vis phejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phejensen

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Hej. Jvc har et system mod indebrænding du kan slå til, det er en feature som der er flere fabrikanter af plasmaskærme har puttet ind i deres skærme. Du skal hovedsaglig slå denne feature til når du ser teksttv, den er beskrevet i menuen, det fungerer på den måde at det flytter billedet lidt op og ned, og lidt til den ene side og lidt til den anden, for at undgå at det samme sted bliver belyst for længe af gangen, om det er brugbart i film ved jeg ikke, da jeg ikke har fået sat min plasma til endnu, da jeg er ved at få lavet et specielt gulvstativ til det, hvor der er plads til dvd og forstærkere nedenunder skærmen.Jeg ved heller ikke om det begynder at brumme med mellemrum, jeg skal nok vende tilbage når jeg har kørt en ordentlig test af det. Jeg mangler også at få min fjernbetjening til jvc´en den var blevet stjålet i forretningen. Mvh Ib

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
...Jeg mangler også at få min fjernbetjening til jvc´en den var blevet stjålet i forretningen. Mvh Ib

Tillykke med dit nye plasma. 

Er det en demo-model du har købt (pga den manglende fjernbetjening)? Så håber jeg du fik et godt nedslag i prisen med i handlen, da du jo løber en risiko (specielt med et plasma)...

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej. Ja det var en demo. Afslaget var ikke særligt stort, da det var den sidste model de havde af Jvc´en og ikke kunne få flere. Men der er 30 dages returret. Mvh Ib

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2005 kl. 05:23 | IP-adresse registreret  

Hej. Så er mit JVC plasma sat op sit  nye gulvstativ, og jeg har nu haft mulighed for at teste det lidt ( 6 timer ). Jeg har ikke observeret nogen brummelyd der stiger og falder, der er en meget svag brummen som kun kan høres hvis man slår lyden fra, og ligger øret hen til tv´et, eller er det meget tyst. Med hensyn til billedkvalliteten: Jeg startede ud med at se nogle udvalgte klip fra Starwars 2, det er nogle scener jeg altid tester med, på grund af forskellige kvalliteter.

Jeg lagde ud med H/K 25, scart/rgb: billedet var fremragende, med skarpe kanter og markante farver på tingende, ansigterne på personerne var perfekte, og det er jo noget en plasma har mere en svært ved at vise, ( ansigter kan bruges til at skille dårlige skærme fra de gode, hvis man gider at bruge tid på at nærstudere dem ) og alle detaljer kørte flydende, dog var der et lille problem med trapper og tremmer, de rullede en lille smule, men meget mindre en på mit gamle CRT tv.

Dernæst satte jeg komponent kabler op til plasmaen, igen fra min H/K 25, og som forventet blev billedet endnu skarpere. Farverne og kanterne fik lige et lille nøk mere, og tremmerne og trapperne stop som mejslet i granit. Jeg må indrømme at den er bedre en jeg turde håbe på, selv dens indbyggede højtalere var af en bedre kvallitet en forventet, selv om de selvføgelig ikke kan hamle op med mit souroundanlæg/højtalere.

Så kom turen til at få testet tuneren: Jeg har Tdc kabeltv, og kører uden Sagemreciver, endnu. Jeg må konstatere at der er stor forskel på de 33 stationer jeg kan modtage, nogel står fremragende, og andre ligner noget der hentet ned på en bøjet metalbøjle. Jeg skal også lige vænne mig til at den ikke viser stationerne i rigtigt format, som mit 4/3 tv gjorde, her skal jeg lige tænke mig lidt om, for at finde det rigtige format. Jeg kører ikke automatisk format, da jeg vil undgå indbrændinger ved 4/3 visning.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med købet, og jeg skal nok få glæde af den. Mine film vil jeg dog for det meste,  stadigvæk se på min projektor. Mvh Ib

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes