Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DVD eller HTPC?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at bygge en forforstærker hvor der kommer mulighed for at køre 5.1 eller 7.1 ud/ind. derfor er jeg nød til at få det digitale surround signalet afkodet, til 6 eller 8 analoge signaler, et andet sted. Spørsmålet er så om det ville være  bedst at bruge en HTPC eller en DVD med dekoder? hvor vil jeg opnå den bedste lydkvalitet når man siger de 2 forskellige produkter skal koste det samme??.....og det være sig helst ikke over 5000kr!
Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Det svage led i mange htpc opsætninger er efter min mening ofte netop lyddelen hvis man kører analog ud. De fleste vil dog køre det digitale signal fra htpc´en over i surroundforstærkeren, så det er ikke her man bruger det meste krudt.

Mange lydkort med 5.1 eller 7.1 ud har de her små fnidrede mini-jackstik der har dobbeltfunktioner som ind/ud, højttaler/line/hovedtelefon, analog/digital, you name it - og i min verden kan dette kun resultere i forringelse af den analoge lyd.

Selvfølgelig er der alternativer, men så holder du dig næppe under 5000 for en komplet htpc efter min mening.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes