Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 12:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Niels´ "Bass-ment" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 29 August 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan lægge ud hvad jeg har nu, er ellers midt i projektet. Vil så opdatere efterhånden. Anlægget skal bruges til både musik og film. Dette står i mit nyindrettede kælderrum :

Thule IA350B med Supra Lo-Rad netkabel

IMF Reference Standard Professional Monitor, front, Supra Classic 4.0

IMF TLS 80, bag, Supra Classic 4.0 

Begge sæt IMF med nye filtre, samme værdier som det gamle dog.

Center : 2 stk IMF Compact II (er ikke oppe da billederne blev taget)

Micro Seiki BL51, Ortofon MC25FL, Lehmann Black Cube

Nakamichi LX 5, kassette

Tandberg TCD 440A kassette

Tandberg TPT 3001A tuner, Supra EFF-1 kabel

Philips DVD 963 SA modificeret, med Supra 6.4 kabel til Thule,

Quality Screen Frame Vision 182 x 103 cm, special fremstillet, 10 cm kant med sort filt.

Sony D50 crt

I stuen har vi Sony 32" 100hz, Sony video, Grundig satelitmodtager og Panasonic dv 60 dvd.

Hilsen Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
h.sam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 29 August 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Vi vil se billeder.Kanon forstarker(ia 350) har selv haft den.meget bedre end ia 250. til thule endnu engang.

MVH



__________________
h.sam
Til top Vis h.sam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af h.sam
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 29 August 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

spændende, mange navne/mærker jeg ikke kender sådan umiddelbart... men dog til Thule har jeg følgenden at sige og hvad angår IA250B så kan den få nogle flere  den er nemlig kanon...

jeg har det dog lige modsat når det kommer til panasonic dvdafspillere... er det bare mig der er sær (igen)

kom med nogle billeder, jeg vil især gerne se dit hjemmelavede lærred. (med mindre det er et lagen dem ser jeg nok af)

 

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 30 August 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Uhhh Nakamichi!!! Det var sejt dengang jeg var en lille teenager
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 30 August 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

IMF TLS 80 transmissionlinie, opgraderet filter med nye kondensatorer. 23-25.000hz, 40 watt for 96 db, og ja, de KAN spille højt. De der kender transmissionlinier ved at her er der nok korrekt bas, og disse bruger jeg som bagkanaler...

Micro Seki BL 51 med MA 707 arm, Ortofon mc25FL pickup

Der kommer lidt billeder fra kælderen når jeg får tid....

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 30 August 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

jaaaaaa ..... det vi vi glæde os til

__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 30 August 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

jeg har det dog lige modsat når det kommer til panasonic dvdafspillere... er det bare mig der er sær (igen)

Ja....

(Sandheden er ofte ilde hørt)

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 30 August 2003 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

tak for ærligheden Kim... (man hører sandheden fr4a folk og fulde børn)

 

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 28 September 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Her et billede af mine IMF Reference Standard Professional Monitor MK. IV.

19-20000hz, driftseffekt 12 watt, 140 liter volum, ca. 45 kg, delefrekvens 350/3000/13000 hz,  en af disse højttaleres favorit numre er "Breathe" med Pink Floyd hvor hjerteslaget går ned til 27 hz.......

Hilsen Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 28 September 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

De basenheder som sidder i dine IMF Reference Standard Professional Monitor ligner ikke de originale enheder.... det ligner mere KEF enheder, men de er måske anderledes i MK. IV modellen?

Men ellers er transmissionline godt til dybbas

Mvh

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 29 September 2003 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Enhederne er originale, Mark VII har IMF enheder, disse kom til at hedde TDL da IMF gik nedenom, senere købte AOS resten...., ja det er forvirrende....http://www.frenchimages.com/marklev/IMF/

Dybbass ? Prøv "Long Ships" med Enya også....

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej Niels,

Det er et lækker setup du har der, med nostalgien intakt!

Dybbas med IMF Reference Standard Professional Monitor MK. IV , ja den må være overvældende. Har engang hørt de store IMF i Audioscan, Ålborg for over 20 år siden. Der hørte jeg David Grusin, Mountaindance - Wow! Jeg har stadig den oplevelse i tankerne!

Hvad med mellemtone, diskant, perspektiv, luft, osv. Hvad med lyden her?

Er den varm i lyden?

mvh

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg var også på Audioscan for 20 år siden !  Det var lige efter jag var i en anden butik og se Tandberg TR 2080 receiver og Carlsson OA 50 højttalere. Carlsson har jeg også nu, men de har jeg opgraderet til 50.2 status med nye Peerless basser, nyt filter og Vifa 30 06 alu diskant. Til disse bruger jeg nu en Pioneer SA 608 forstærker. Tror den hedder det, det er 50 watt sag fra 1978 !  Jeg har også en original Nad 3020 men den spiller ikke godt med Carlsson.

Jo, IMF hørte jeg i Audioscan med Accuphase forstærkere, men dette var i Ålborg hvor de havde et lytterum på 8 kvm !!   Mine IMF Tls 80 har stadig "Audioscan" klistermærket bagpå mens mine RSPM kommer fra Tyskland.  Skal du bruge dem i et rum der ikke er så stort, under 25 kvm vil jeg anbefale TLS 80. Med nye filtre, de gamle kondensatorer har set bedre dage, så spiller disse helt fantastisk. Jeg spiller jo på RSPM nu, disse har de originale filtre og mit rum er ca 30 kvm. De spiller "typisk" engelsk, lidt "laid-back", der er ikke så meget krudt i dem før man fyrer lidt op under dem, men så svarer de også med fuld kontrol over alt, overlegent perspektiv, lækre detaljer og en bas der er korrekt, og selvom driftseffekten er høj kan de med den rigtige forstærker spille meget højt.  Det er særligt en oplevelse at se på bas membranen når der spilles højt, den bevæger sig næsten ikke.  TLS 80 har samme lyd, den mangler bare det aller sidste nede i bunden, men det opdager man jo først den dag man får RSPM !  TLS 80 står jo bag mig, lidt i et hjørne, og fyrer jeg op under dem kan man mærke at væggene presses ud af bassen. Lækkert !

Begge spiller meget åbent, dynamisk og livligt bare man checker filtrene, efter 20 år kan man med stor fordel skifte komponenterne ud med tilsvarende moderne og så vågner de gerne igen.  Jeg kan kun anbefale man finder sig et sæt TLS 80, med udskiftning af delefilter komponenter bliver dette alligevel en billig højttaler der kan konkurrere med det meste.  Man får ihvertfald pludseligt en ny pladesamling...... Jeg havde elektrostater før bare så det er sagt....

Niels. 

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hej Niels!

Notalgien fortsætter... Havde selv en NAD3020 med et par Jealvox horn. Det kunne give mavepine med trommeslagene på Jean Michel Jarre, The Concerts in China

For øvrigt et sjovt ordspil med titlen af dette indlæg

Kunne virkeligt godt tænke mig at komme til at høre dit setup!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 30 December 2003 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

 

Et billede af trappen ned til Niels´"Base-ment"

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
micjen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 30 December 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Niels!

Det ser imponerende ud!   

Nu du har imf, skulle du vel ikke have hørt tls 50? Jeg overveje at købe dem til salg på dba (hvis de er i ok stand selvfølgelig) når nytåret er overstået...ville bare tjekke om du kender dem.. jeg har en ia250b der skal prøve kræfter med dem (hvis de bliver købt)

mvh Michael

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 30 December 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvad der skete med de andre billeder, men vi prøver igen. Et af trappen ned til Niels´"Base-ment"

Mine IMF RSPM MK IV

IMF Tls 80, siden billedet blev taget har jeg taget den sorte maling af og givet ny fernis, så nu ser de ud som nye igen. De er også taget 1 meter ud fra væggen p.g.a. nyt rack. Dette er mine bagkanaler.

Micro Seiki BL 51 med Ortofon MC25FL, Lehmann Black Cube ligger under pladen.

Anlægget som det egentlig så ud før, nu er racket dobbelt så langt, dog i samme stil.

Ca. halvdelen af min kælder ses her efter ny maling og lasur.  Der kommer et nyt billede når lærred osv er på plads.

Hilsen Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 30 December 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:

Hej Niels!

Det ser imponerende ud!   

Nu du har imf, skulle du vel ikke have hørt tls 50? Jeg overveje at købe dem til salg på dba (hvis de er i ok stand selvfølgelig) når nytåret er overstået...ville bare tjekke om du kender dem.. jeg har en ia250b der skal prøve kræfter med dem (hvis de bliver købt)

mvh Michael

Hej Michael.

Ja, jeg synes du skal købe dem. Havde jeg set dem før havde jeg nok købt dem ! Jeg kender flere der har Tls 50, og hvis filtrene er iorden stadigvæk er det en meget god højttaler der nemt spiller moderne konstruktioner bagud.  Er filtrene ikke så gode mere kan man lave nye, det behøver heller ikke være så dyrt. Husk at IMF højttalere er kvalitet, de forvrænger ikke så du skal passe på dine ører. Normal krav for øreværn i industrien er 110 db og den slags "larm" klarer IMF nemt. Fordi det ikke forvrænger opfattes det ikke som så højt, tro mig, jeg har en del erfaring med IMF efterhånden nu.  Placér dem ca. 1 meter ud fra bagvæg og sidevæg, måske vinklet en smule ind og du vil leve lykkeligt længe med disse dinosaurer....

Hilsen Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
micjen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 478
Sendt: 30 December 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Ok, lyder godt! Da jeg så dem på dba tænkte jeg på dit anlæg, dine imf er ikke sådan nogle man uden videre glemmer synet af! Opbygningen af højtalerene var også noget der imponerede mig (kendte absolut intet til transmissionline princippet). Jeg vil ringe til sælger hurtigst mulig, så kan det være jeg også bliver imf mand. Jeg må huske at passe på ørene (Mange tak for advarslen!) og tak for svaret!

igen  til anlægget og rummet!

mvh Michael

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 09 Maj 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Sidste nye skud, en Sony D50 crt er indkøbt, dog ikke installeret endnu. Samtidig er 963SA modificeret til progressiv RGB.

Kunne desværre ikke forlige mig med tanken om ulemper og svagheder ved næsten alle dlp eller lcd projektorer, så vi gør det ordentligt denne gang.

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes