Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opsætning af surround? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig en Denon 2805 og et sæt Dali R1000, så nu skal jeg til at se film med surroundlyd jeg har en Pioneer 575A dvdafspiller og et Sharp 32" lcd-tv som jeg vil bruge som centerhøjtaler og et par Aumadeus3 højtalerer fra Dansk Audiosound.

Nu er det så jeg gerne ville have lidt råd mht. opsætningen af dette anlæg, det jeg er mest i tvivl om er om det er en fordel at køre komponent fra dvd til resiveren og til lcd, eller jeg skal køre direkte fra dvd til lcd med komponent.

Grunden til jeg spørger er at jeg ved hvor fordelen ligger i at køre billedet gennem resiveren?

m@dsen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Du bør altid satse på den kortest mulige signalvej, med så få stik/samlinger osv som muligt.

Når det er sagt, så er ideen med at køre billedet gennem receiveren at du har mulighed for at skifte mellem flere billedkilder uden at skulle skifte kabler. Skal du KUN se DVD på TV´et er det jo ikke aktuelt for dig. Andre ville måske sætte en sattelitmodtager, en VHS, en Playstation/X-box til også, og så køre hele balladen gennem forstærkeren - her vinder bekvemmeligheden over billedkvaliteten. Iøvrigt vil din DVD spiller sansynligvis være den eneste af de nævnte der har component kabel, så medmindre din forstærker kan opkonvertere composite og s-video til Component, vil du under alle omstændigheder skulle trække flere kabler (eller bruge s-video til DVD´en også  - hvilket naturligvis ikke kan anbefales hvis du har mulighed for at køre component eller endda DVI/HDMI)

Det skal iøvrigt lige siges at de fleste nyere forstærkere ikke forringer signalet RET meget, men den direkte vej er altid bedre.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

"men den direkte vej er altid bedre."

Det var også det jeg ville mene. Tak for svaret!

m@dsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes