| Forfatter |
|
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg vil gerne have gjort min denon 1910 dvd afspiller kodefri, så jeg kan se film i alle regioner, men kræver det at jeg skal helt ned i hifiklubben med den ? og i såfald - er det dyrt at få gjort ?
Eller, kan man gøre det selv ?
På forhånd tak. 
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
|
Hejsa..
Jeg vil gerne have gjort min denon 1910 dvd afspiller kodefri, så jeg kan se film i alle regioner, men kræver det at jeg skal helt ned i hifiklubben med den ? og i såfald - er det dyrt at få gjort ?
Eller, kan man gøre det selv ?
På forhånd tak. 
|
|
|
Har ikke selv en og har ikke prøvet det, men prøv det her: http://www.geocities.com/denon_1910/download.html
ellers er den her side rigtig god ang. hack af DVD afspiller : http://www.videohelp.com/dvdhacks
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs. at jeg skal hente den fil der, brænde den ud på en cd og køre den i min dvd afspiller ?
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
| dvs. at jeg skal hente den fil der, brænde den ud på en cd og køre den i min dvd afspiller ? |
|
|
Ja det vil jeg mene, og så følg de instruktioner som er i den medfølgende txt fil. Jeg har ALDRIG selv gjort det, så jeg tager ingen ansvar hvis det går galt.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det ved jeg ikke om jeg tør så
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du I praksis gør er at du erstatter den nuværende Firm-ware i din 1910 med en downloaded version som sandsynligvis er lavet til US-versionen af DVD-1910. Der kan være 2 problemer ved dette.
1. Hvis den downloadede software af en eller anden grund ikke er perfect riskikerer du at din 1910 dør og bliver næsten umulig at genoplive igen.
2. Hvis den downloadede software er til en US-version risikerer du at den ny software ikke "matcher" hardwaren i maskinen (f-eks har US-versionen ikke Scart)
__________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonka skrev:
|
Det du I praksis gør er at du erstatter den nuværende Firm-ware i din 1910 med en downloaded version som sandsynligvis er lavet til US-versionen af DVD-1910. Der kan være 2 problemer ved dette.
1. Hvis den downloadede software af en eller anden grund ikke er perfect riskikerer du at din 1910 dør og bliver næsten umulig at genoplive igen.
2. Hvis den downloadede software er til en US-version risikerer du at den ny software ikke "matcher" hardwaren i maskinen (f-eks har US-versionen ikke Scart)
|
|
|
hvad skal jeg så gøre for at den bliver kodefri ?
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
betal dig fra det hos HFK, de plejer at være til at tale med, men standardprisen for at køre den der cd er vist 300,-. (i slagelse that is)
husk også på at 1910'eren har store problemer med bl.a. den digitale billed udgang, som bliver kraftigt forværret med en gammel firmware..
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
EEK1 skrev:
|
betal dig fra det hos HFK, de plejer at være til at tale med, men standardprisen for at køre den der cd er vist 300,-. (i slagelse that is)
husk også på at 1910'eren har store problemer med bl.a. den digitale billed udgang, som bliver kraftigt forværret med en gammel firmware..
|
|
|
ja, det er liige groft nok synes jeg, men hvis det er det der skal til.. såå ja.. nu bor jeg godt nok et stykke væk fra hfk. så det er lidt besværligt at komme derind med min dvd afspiller, man kan ikke evt. få firmware og det med hjem tror i ?
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
"man kan ikke evt. få firmware og det med hjem tror i ?"
Det tror jeg ikke du skal regne med så kan du jo starte din egen lille butik med deres software
Nej det er ned til HFK med maskinen, jeg er sikker på, hvis du ringer i forvejen, at det er noget de laver mens du venter.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
smartass Branchemedlem

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
300 bobs i din Odense Hi-Fi Kiosk
Mere end fair, softwaren koster en pæn sjat. Og gjort på denne måde er din maskine stadig omfattet af garanti...
Hvis du kommer forbi en formiddag kan jeg garantere det bliver gjort mens du venter...
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
| CRiM
Har ikke selv en og har ikke prøvet det, men prøv det her: http://www.geocities.com/denon_1910/download.html
[/QUOTE skrev:
|
Det ser også ud til at firmwaren der kan downloades dér er version 1.09. Seneste version til 1910 er 1.12 - jeg surt at prisen for en kodefri dvd er en ældre firmware.
Iøvrigt synes jeg der er skrapt |
|
|
Det ser også ud til at firmwaren der kan downloades dér er version 1.09. Seneste version til 1910 er 1.12 - jeg surt at prisen for en kodefri dvd er en ældre firmware.
Iøvrigt synes jeg der er skrapt at tage 300 spir for en procedure der tager ca 3 minutter - ikke det betyder noget for mig, jeg ser kun r2 film. __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen, skal bare lige høre - koster det noget at få den opdateret -? altså få det nyeste firmware.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
| tak for hjælpen, skal bare lige høre - koster det noget at få den opdateret -? altså få det nyeste firmware. |
|
|
Det spørgsmål ville jeg nok stille til min forhandler 
Jesper
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal bare google efter den nye firm ware, eller søg her http://www.videohelp.com/
mvh Lau16
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|