Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bladelius (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har kig på en forstærker og cd afspiller fra Bladelius (forstærker Thor og cd afspiller Freja)

Problemet er prisen herhjemme koster de 20.000 pr stk. (men de spiller fantastisk, og så er designet flot)

Som alle andre bryder jeg mig ikke om at betale "for meget" hvis nu jeg kan finde det billigere i fks. Tyskland.

Problemet er bare at jeg ikke kan finde produkterne i Tyskland, derfor søger jeg Jeres hjælp, måske der er en der kender til en internetbutik hvor produkterne kan købes?

Er der iøvrigt nogle af Jer der kender sættet som har lyst til at kommentere det??

Er det et godt sæt til prisen eller kan jeg bruge mine penge bedre? jeg går meget op i at lyden skal være god og designet skal være pænt!

Hjæææælp!!!

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Prøv Sverige hvor de kommer fra
Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet et sted i sverige - 18.300 DKR

Er der iøvrigt nogle af Jer der kender sættet som har lyst til at kommentere det??

Er det et godt sæt til prisen eller kan jeg bruge mine penge bedre? jeg går meget op i at lyden skal være god og designet skal være pænt!

clarity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror ikke der er væsentlige besparelser ved at købe i Sverige. Hvis jeg var dig ville jeg besøge, eller måske bare ringe/maile til  en seriøs forhandler og få ham til at lave et godt tilbud. Jeg er sikker på, at der er noget at hente på en handel i den størrelsesorden. Det er meget lettere og sikrere (specielt hvis noget går galt), at handle hos en god dansk forhandler. Iøvrigt, jeg ved godt det kan lyde lidt søgt, så mener jeg, at vi kun ved at handle i DK, kan sikre os, at de gode forhandlere også er der imorgen - der er jo ikke for mange seriøse af slagsen tilbage, desværre!!!!    

PS.: Nej, jeg er ikke branchemand. 

Clarity
Til top Vis clarity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clarity

clarity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Ser lige 18300,00 i SE, det tror jeg bestemt også du kan få den til i DK

.

Clarity

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt følge dig der, og jeg tror også at man kan forhandle en fornuftig pris med en dansk forhandler, så det vil jeg nok prøve når jeg når så langt, jeg ville bare ærge mig over at finde det billigere på nettet et par måneder efter man har købt det.

Iøvrigt så har jeg set og lyttet til sættet i KT radio på Vesterbrogade - Flinke og rare mennesker!!

clarity skrev:

Hej

Jeg tror ikke der er væsentlige besparelser ved at købe i Sverige. Hvis jeg var dig ville jeg besøge, eller måske bare ringe/maile til  en seriøs forhandler og få ham til at lave et godt tilbud. Jeg er sikker på, at der er noget at hente på en handel i den størrelsesorden. Det er meget lettere og sikrere (specielt hvis noget går galt), at handle hos en god dansk forhandler. Iøvrigt, jeg ved godt det kan lyde lidt søgt, så mener jeg, at vi kun ved at handle i DK, kan sikre os, at de gode forhandlere også er der imorgen - der er jo ikke for mange seriøse af slagsen tilbage, desværre!!!!    

PS.: Nej, jeg er ikke branchemand. 

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

bonogo skrev:

Jeg kan godt følge dig der, og jeg tror også at man kan forhandle en fornuftig pris med en dansk forhandler, så det vil jeg nok prøve når jeg når så langt, jeg ville bare ærge mig over at finde det billigere på nettet et par måneder efter man har købt det.

Det kan man nok aldrig gardere sig imod, men når man handler, så kan man sørge for at få en god handel, hvor prisen selvfølgelig er en del af det, men det drejer sig i lige så høj grad om at få en god og kyndig betjening i salgsøjeblikket samt efterfølgende hjælp, hvis uheldet er ude og det går i stykker. Der skal du nok ikke regne med meget hjælp, hvis du handler via internettet. De få kroner du har sparet i første omgang kan hurtigt være tabt igen, hvis du skal sende apparatet til udlandet til reparation.

bonogo skrev:

Iøvrigt så har jeg set og lyttet til sættet i KT radio på Vesterbrogade - Flinke og rare mennesker!!

Så er de sikkert også til at snakke med omkring prisen, hvis du køber både forstærker og cd-afspiller

Til top Vis musica's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musica

Birger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Er der nogen jer der har regnet lidt på svenske kurs for tiden den er god set med vore øjne 18.300 svarer til 15000 kr. altså et sæt 30000 kr. 10000 kr under den danske pris. Hvis I kan finde en dansk forhandler der vil slå 10000 kr. prisen på et sæt så sig lige til. :-)

Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Til top Vis Birger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

De 18.300 er desværre allerede omregnet til danske kr

Birger skrev:

Er der nogen jer der har regnet lidt på svenske kurs for tiden den er god set med vore øjne 18.300 svarer til 15000 kr. altså et sæt 30000 kr. 10000 kr under den danske pris. Hvis I kan finde en dansk forhandler der vil slå 10000 kr. prisen på et sæt så sig lige til. :-)

clarity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Det er vel realistisk, at regne med et afslag på ca. 10% vil jeg mene, ergo ca. 18000,00.  Alternativt kan du handle dig frem til, at få nogle nogle gode kabler med i handlen.

Held og lykke

Clarity

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Samtlige uvedkommende indlæg fra King og Mulleblop er fjernet, og det er sidste gang sådan en oprydning finder sted.

Vi springer til første og sidste advarsel - næste gang er det "farvel"- vi gider IKKE spilde mere tid på jeres ævl og bævl, og det gælder samtlige andre der har lyst til at fortsætte i samme rille med "King-sagen". Har i flere tilføjelser eller ting i vil diskutere og smide i hovedet på hinanden, bedes i enten gøre det i private beskeder eller på en helt anden side.

Denne advarsel er IKKE til debat - forummet er også for alle de andre brugere!

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hvis I handler på internettet og/eller i udlandet, så tjek lige hvilke rettigheder I har i forbindelse med købet. Det kan jo være, I handler et sted hvor den danske købelov med 2 års garanti osv. ikke gælder!

Som musica skriver, kan det godt være I sparer nogle penge ved selve købet, men det kan være dyrt sparede penge, hvis noget går galt eller apparaterne bliver defekte på et senere tidspunkt.

My humble opinion...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Er apparater iøvrigt ikke altid en anelse billigere i hjemlandet?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Det er lidt ærgeligt at der er blevet slettet indlæg, der var bla. et indlæg hvor der blev skrevet om at der var købt en forstærker til 12.500 det kunne jeg da godt tænke mig at vide mere om!!!!!

Ronin skrev:

Samtlige uvedkommende indlæg fra King og Mulleblop er fjernet, og det er sidste gang sådan en oprydning finder sted.

Vi springer til første og sidste advarsel - næste gang er det "farvel"- vi gider IKKE spilde mere tid på jeres ævl og bævl, og det gælder samtlige andre der har lyst til at fortsætte i samme rille med "King-sagen". Har i flere tilføjelser eller ting i vil diskutere og smide i hovedet på hinanden, bedes i enten gøre det i private beskeder eller på en helt anden side.

Denne advarsel er IKKE til debat - forummet er også for alle de andre brugere!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Har selv forgængeren SAT CDfix og Amplifix ... eller det vil sige ... Bladelius produkterne er nok snarere fra hans anden serie Advantage. Det er dog samme filosofi i begge tilfælde og samme mand der står bag.

Jeg er meget tilfreds med mit SAT udstyr, og har også hørt de nye, som umiddelbart vurderet er bedre end SAT. Jeg vil derfor ikke tøve med at anbefale dem, såfremt du har et anlæg, der ikke er meget lystklingende.

Bladelius varemærke er en detaljeret og let kølig lyd, og derfor skal man passe lidt på med at sætte dem sammen med hidsige metaldiskanter og andet udstyr, der har fokus på toppen, eller som mangler varme i øvre mellemtonen. 

Hvad angår prisen, så e der sikekrt penge at spare i Sverige, det var der også da jeg købte. Men du kan sikkert forhandle dig til 10% rabat, hvis du køber begge apperater. Tilbage står, at du stadig kommer til at betale mere end i Sverige ... men det er jo også besværligt at tage til Sverige og købe det.

SATMIT

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

øhhh, hvad for en forstærker skriver du ikke særlig meget om bonogo? var det en til 2k i bilka eller snakker vi stadig om Bladelius sættet?? støt danske forhandler hvis kvalitet og service skal være i top....

Ting der selvf ikke kan købes i danmark har man ikke andre valg..:-(

bonogo: der er nok grunde til at indlæg bliver slettet... husk at deres arbejde er ulønet, og 100% frivilligt, og de er med til at holde en god tone mellem medlemmerne her i forumet....

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg synes altid at de danske forhandlere skal have en chance for at matche prisen. Og er også parat til at betale lidt ekstra for at købe i Danmark.

Men hvis vi taler 2000-5000 kr. besparelse, så tager jeg gerne over sundet for at købe hos en af de mange gode forhandlere i Sverige. Men sjovt nok kender forhandlerne i DK ogås godt til problemet så de plejer at give en pris, som netop sikrer at de får handlen.

Det med at støtte de danske forhandlere, ja det må jeg sige det lyder rigtigt godt, men jeg har ikke råd til at smide 5000 kr. for at støtte en dansk forhandler. Jeg er jo heller ikke Erhvervsfremmestyrelsen eller et socialkontor ... så hvis de ikke er vullige til at skære i avancen, og tager en overpis på 25% i forhold til Sverige ... så er det vel fordi de ikke ønsker at sælge noget.

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes