Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
manglerhjælp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

En forespørgsel til alle jer alvidende hifi-orakler..

Jeg har prøvet at søge lidt rundt i indlæggene her i forummet, men det har desværre nærmest forvirret mig mere end det hjulpet mig. Derfor håber jeg, at én eller flere af jer kan hjælpe mig med nogle klare og samlende ord?

Det hele handler om en pladespiller! En reparation, en ny eller en brugt? Jeg kan ikke hitte ud af, hvad der er bedst for mig?

Min far har en gammel B&O beogram 1700 pladespiller, hvor pickuppen er smadret. Kan det betale sig at begynde at reparere på den?

Hvis jeg så skal ud og købe en ny pladespiller til ham, hvilken skal man så vælge, hvis man har et budget med smertegrænse på ca. 3000 kr.? Pladespilleren skal tilsluttes til et B&O beocenter 2100 fra start-/midtfirserne.

Ærlig talt, er jeg ikke meget for at købe brugt, da det er gave, men er det her, man kan finde mest value for money indenfor mit budget?

Håber nogle af jer, vil give mig en hjælpende hånd..

Til top Vis manglerhjælp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manglerhjælp

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

En Grado GR-1 kan vist fås til 2200. Læg hertil en pickup og du er stadig under 3000.
Moth er ligesom Grado en Rega-kopi. Jeg vil tro den kan fås til nogenlunde samme pris. Tjek evt. highend-sound.com

Måske du skal have en RCA->DIN adapter også, når det er ældre B&O den skal koble på. Den koster max 100 kr.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

manglerhjælp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Grado-GR 1, ok.. Hvor kan man få den? Og hvilken pickup skal man vælge? Du skriver at Moth ligesom Grado er en Rega-kopi.. Hmm, det er sort snak for mig..

Til top Vis manglerhjælp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manglerhjælp

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest: Jeg sludrer. Det er Goldring der har lavet GR-1.

I England kan den fås til 126 GBP.
Jeg har ikke hørt den, men jeg tvivler på at man kan få noget bedre til den pris.
http://www.audioaccessories.co.uk/html/turntables.html

Det er SAS-Audio der importerer i Danmark:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=638&zoneid=1

Jeg faldt over en webside der havde den nævnt forleden dag. Noget med Dans Hifi på Amager, men jeg kan ikke finde den igen.

Pick-up? Tja. Grado'erne (og denne gang er den god nok ) er jo populære. Jeg ville vælge en K1 fra Lydbutikken, men ikke alle er enige om denne pick ups fortræffeligheder.

Rega kopi dækker over at det er nogenlunde samme ide og design som en Rega P2 eller P3.
Armen er en Rega ting lavet af Rega til Goldring. Den minder vist ret meget om Rega RB250.

/vilmann

manglerhjælp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Ok.. Jeg har kigget på, hvad du har skrevet, og kigget lidt i andre indlæg her på siden. Tilsyneladende er der rimelig bred enighed om at Goldring GR-1 er et godt køb?

Jeg har fundet den til 2000 kr. inkl. en elektra pickup, lyder det ikke ganske rimeligt?

Mht. Rega, kan jeg næsten forstå at det er et dyrt mærke, som andre læner sig op ad, producerer til og kopierer?

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

manglerhjælp skrev:

Mht. Rega, kan jeg næsten forstå at det er et dyrt mærke, som andre læner sig op ad, producerer til og kopierer?

Rega er lidt dyrere, og er rimeligt kendt for prisvenlige pladspillere der spiller fornuftigt i prislejet lidt over det du selv kigger på.

manglerhjælp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ok, dvs. at hvis man sætter Goldring overfor Rega, så vinder Rega? Hvor stor en merpris taler vi?

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror HiFi forum på Frederiksberg forhandler Goldring'en. Du kan nok handle dig til en Goldring 1006 pick up i stedet for elektraen. Så er du rigtig godt kørende!

Den billligste Rega koster 3000 + pick up.

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Men stadigvæk hvis den skal kobles til et gammelt B&O center, skal du nok lige vudere om du skal have adapter fra phono til din stik.

Du kunne jo også finde en brugt Beogram 4002/4004 eller en af de andre med tangentialarm, de to førstnænvte spiller ganske godt, en god konstruktion, desvære kan man nok ikke finde pick up til dem mere, lidt synd.

Hvis du vælger en Rega, med rega pick up, passer vta justeringen, og geometri sammen med værket, jeg kunne godt forestille mig at man vælger en anden pu, til eksvis en af kopierne, eller Rega,en for den sags skyl, så er vta en by i rusland.

Det kunne jo også være en brugt Thorens 320 med tp 90 arm, så vil han med en ny pick up være kørende i mange mange år uden problemer, det er en helt anden kvalitet, det er gedigent kram.

manglerhjælp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Vil det sige, at en Goldring GR-1 ikke kan tilsluttes via en alm. phono-indgang?

Som sagt vil jeg meget gerne undgå at skulle købe brugt. Og ja, der virker til at være rimelig bred enighed om at Goldring GR-1 er et fornuftigt køb?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

manglerhjælp skrev:

Vil det sige, at en Goldring GR-1 ikke kan tilsluttes via en alm. phono-indgang?

Jo. Problemet er at B&O i hvert fald tidligere benyttede DIN-stik hvor næsten alle andre bruger RCA/Phono-stik.

Så du formodentlig have fat i en konverter.

/vilmann

schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Expert Varde kører i øjeblikket et tilbud på en Gr-1

http://www.hifilink.dk/marked/kommercielannonce.asp?AnnonceI D=21373

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes