Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Store/små højtalerne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har set en del anlæg her inde, og synes ofte folk bruger nogle ret store højtalere i nogle små rum. Jeg har læst mange steder at man skal have min. en halv meter til side- og bagvæg, men er det rigtigt. jeg vil gerne hører andres mening, jeg kan jo se at mange har deres højtalere til at stå helt inde op ad en væg, er det godt? Håber nogle måske kan svare mig på hvorfor mange sælgere fra Hi-Fi butikker siger at det er en god idé at stille sine højtalere ''langt'' fra vægen. 

Venlig Hilsen: Kasper Bæk Sørensen 

Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

hej

kasper.

det med store højtalere i små rum kan rigtig nok give problemer hvis højtalerne ikke helt passer til jeg selv har proac d15 i 12 kvm og det går rigtig godt men har prøvet andre hvor det var et rent mararit.

mine har jo porten i bunden af kabinettet og det er en stor årsag til jeg ikke har problemer.og mener det er det mest ideelle.placering af en port.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jeg har haft store højttalere i et lille rum.. og der var to årsager til det. 1- jeg havde ledt efter netop den højttaler i et stykke tid, og nu havde jeg endelig muligheden for at købe. og 2- jeg vidste at jeg ikke skulle bo på 12m2 i evigheder..

står en højttaler for tæt på bagvæggen, vil væggen spille med. man vil primært høre bassen buldre. det kan du undgå mest muligt, ved at give højttaleren fri plads til at arbejde.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Find Holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været bange for ikke at få højttalerne store nok. Man skal vel kunne mærke musikken, eller... Selvfølgelig, hvis det er frekvensgang du gerne vil høre, så skal du købe dine højttalere store. Men hvis det er musik du gerne vil høre, så må du vælge en højttaler, der kan formidle musik. Grundelementerne i musikken er RYTME, MELODI og HARMONI og de har næppe ret meget med højttalernes størrelse at gøre.

Alt for mange får desværre købt et af de her stereoanlæg, som lyder imponerende. Men stereoanlæg skal vel egentlig ikke imponere. De skal vel nærmest træde i baggrunden og kun lade musikken stå tilbage. Levende, dansende, fortællende.

Men det komer jo an på hvad det er man vil høre. Hvis man vil have frekvensgang, så er det svært at komme uden om en stor højttaler.

Til top Vis Find Holger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Find Holger

Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode svar, har selv et rum på 12 m2, og har set på et par B&W 704. jeg vil mene at disse højtalere vil passe godt til mit værelse
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes