Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA 1730 vs Dali 8008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Har købt en SA SE200 sub - så jeg har egentlig ikke rigtig brug for dybbassen 8" enhederne i mine Dali 8008 kan levere, føler lidt jeg betaler for noget jeg ikke bruger :)

Overvejer derfor at sælge dem til mine forældre, og så købe de tynde System Audio SA1730 der jo fylder lidt mindre i landskabet - de har også en del mindre bass, men det klarer subben jo.

Hvad synes I om den idé - hvordan vil lyden være ift. de gamle Dali - nogen mærkbar forandring?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej akerman

Disse to højtalere er som nat og dag, så forskel vil du ihvertfalt opleve! Dalierne er nogle rigtigt grove bulderbasser; Masser af bas uden den store nuancering i diskanten og mellemtonen. SA'erne er det stik modsatte: En slank bas, men masser af nuancering og åbenhed i mellemtone- og diskantområdet.

Om  du kan lide dette er klart en smagssag, så en prøvelytning er nødvendig. Jeg tror dog at din oplevelse af SA1730 sammen med SE200'eren vil være kraftigt afhængig af hvorledes du får placeret højtalerne og subben i rummet, så prøv at eksperimentere en del.

Held og lykke!

MVH Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Nu er det bestemt ikke mit domæne det her, men er det ikke nemmere at integrerer en sub, når højttalerne giver noget bas, frem for i et setup hvor højttalerne næsten ingen bas giver?

På den anden side, så er kombinationen med SA sub'en og SA højttalere jo lavet til hinanden, så mon ikke du med lidt tålmodighed kunne få det integreret på en fornuftig måde. Det skal dog siges at jeg aldrig har kunne få sub og fronter til at spille ordentligt sammen, jeg synes altid man kan høre at der står sub'en og der står højttalerne. Andre har dog haft stor succes med det.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Nu er det bestemt ikke mit domæne det her, men er det ikke nemmere at integrerer en sub, når højttalerne giver noget bas, frem for i et setup hvor højttalerne næsten ingen bas giver?

På den anden side, så er kombinationen med SA sub'en og SA højttalere jo lavet til hinanden, så mon ikke du med lidt tålmodighed kunne få det integreret på en fornuftig måde. Det skal dog siges at jeg aldrig har kunne få sub og fronter til at spille ordentligt sammen, jeg synes altid man kan høre at der står sub'en og der står højttalerne. Andre har dog haft stor succes med det.

Jo, et godt overlap i frekvensområdet imellem frontht'er og subben vil klart være at foretrække, men jeg tror dog ikke at subben vil spille særligt godt med en så høj delefrekvens...

Som du skriver så er der dog mange der har gjort dette med succes, og jeg er sikker på at en masse eksperimenter med placering har været nøglen til dette.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes