Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
Har koblet min Pioneer 470 til min Yamaha RXV740 med et rimelig godt Coax-kabel fra Ixos. Nu har jeg så også købt et Coax-kabel fra min PC til min Receiver, men har kun 1 Coax-indgang på Receiveren.
Skal jeg bare købe et Optisk fra min DVD til receiver, og hvilket kan i anbefale?
Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
NriK skrev:
Du er blevet taget ved næsen hvis du har købt et dyrt coax kabel. Selv folkene High Fidelity kan ikke høre forskel på kabler i det digitale domæne.
Jeg er nu meget uening.... Har før kørt med et optisk fra dvd-reciever... et TaraLabs til 699,-...skiftede hérefter til et lidt dyrere coaxkabel, men i samme prisleje. Forskellen var mærkbar... Ens udstyr har nok også noget at skulle have sagt, om denne forskel høres eller ej!!!
Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
Måske kan man ikke høre forskel på de forskellige digitale kabler (coax eller optiske), men inden for hvert område er der bestemt forskel på kvalitet. Nogle optiske kabler laves fx. med metalstik i stedet for plastic og knækker dermed ikke ligeså nemt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum