Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 12:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Fortvivlet lydelsker mangler hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bad Company
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er simpelthen sådan i tvivl over hvad jeg skal anskaffe mig af lyd, jeg håber at i måske kan hjælpe mig. Lige lidt om baggrund hvorfor jeg er i tvivl:

Jeg havde mens jeg læste en Denon AVR-3300, og nogle rimelig store (eltax - sorry!!) højttalere og en 12" eltax atomic sub med fjernbetjening. Det er mange år siden, måtte sælge det hele da jeg var færdig med at læse så jeg havde til huslejen. Det var jeg rigtig glad for, fordi det kunn spille højt og rimelig ok lyd (pånær center, f**k den var skod..) og det er jo snart den vigtigste.. men men men.. Derefter da jeg fik arbejde købte jeg en Sony QS Surround og et sæt jamo højttalere, men det blev sgu stjålet efter 1 mdr.. hmm. skod. Så nu er jeg flyttet og skal igang helt på bar bund.

Mit problem er at jeg ved ikk om jeg skal købe et rigtig godt stereo anlæg, eller skal satse på surround igen! Jeg ELSKER og se koncert-dvd'er, og elsker at høre musik generelt. Det jeg har tænkt mig er enten at købe et komplet Silverline sæt, bestående af S300 og Silverline DVD-afspiller, indtil jeg får råd til cd-afspilleren i samme serie. Dertil et sæt 604 s3 B&W højttalere. Jeg var nede i hifiklubben og høre nogle Dali og B&W, og synes klart bedst om B&W.. Men jeg er helt vild med at se actionfilm, og det er sgu fedt hvis der er lidt tryk på i surround.. Var helt vild med kampsenerne i Gladiator hvor de er i stadion og menneskemængden råber op - MEGA kuldegysningstid! Og det får jeg jo nok ikke i samme grad ved et stereo anlæg. MEN vil et surroundanlæg kunne gengive koncert-dvd'er og musik i god kvalitet? Eller er det kun til film? Jeg var glad for min AVR-3300 selvom den blev mega varm og skulle stå helt frit, så jeg har tænkt på at købe en 3805. Så valget står mellem et silverline sæt i stereo, eller et denon surround, ELLER et silverline sæt bestående af S250 og S170 - Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har hørt et Silverline anlæg nogensinde, men jeg er helt skudt i designet.. helt vildt.

Uhh - nu må i ikk slagte mig helt pga mit Denon AVR-3300 kombineret med Eltax surround, men jeg var på S.U., og det tog lang tid nok at spare sammen til Denon'en, og så skulle der sgu højttalere på

Men jeg håber at i gider tage et par minutter og se om i kan hjælpe mig på sporet.

Det jeg gerne vil have er:

Koncertfornemmelse ved musik-dvd, film der giver kuldegysning! (højt / klart), og så må det gerne se stilet ud (ikke Cerwin Vega stil..) Har ikke noget imod Vega, men man bliver jo ældre - har været DJ og bartender en overgang, og tror jeg fik nok af brutal lyd der..  Så B&W er nok mere mig, bare det kan spille fornuftigt højt og klart og detaljeret, så jeg kan se mine koncerter :)

Budget er ikke så vigtigt, men startbudgettet ligger på ca 20.000, og alt over det må jeg købe hen af vejen.. ved godt man ikk får meget for 20.000, men det er da en start.. Håber i kan give mig et par fif! -Selvom det nok ikk er nemt, men jeg er taknemlig for al hjælp og kreative indspark!

Mvh BC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes