Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma billedekvalitet fra TDC kabeltv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifinovicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har købet et Pioneer PDP-435 FDE og er generelt meget glad for panelet.
Dog syntes jeg, at kvaliteten fra TDC kabeltv (ingen Selector) er for dårlig.
Jeg er derfor på udkig efter måder at forbedre signalet på. efter at have søgt i forumet her har jeg fundet frem til følgende muligheder:
1) Selector (skulle give et digitalt signal, dog igennem scart)
2) Seperart tuner/scaler ex. ViewSonic N6
3) Seperart Scaler ex. DVDO iScan kombineret med Selector eller anden tuner

Er der nogen mulighed for at benytte HDMI tilslutningen til noget fornuftigt i denne sammenhæng?

Jeg er noget i tvivl om hvilken vej jeg skal gå for at få den bedste billedekvalitet når jeg ser alm. tv.
Er der mon nogen der har erfaringer med dette?

Mvh
Hifi novicen
Til top Vis hifinovicen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifinovicen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Det er kun selectoren som kan give dig en decideret forbedring af tunerbilledet.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej Hifinovicen

Jeg bruger selv en projektor som TV, og har derfor også brug for et godt TV-signal. Jeg har forlængst opsagt mit abonnement på mit Stofa-kabel TV - signalet er simpelthen for dårligt.

Istedet har jeg monteret en parabol med tilhørende digital sat-receiver. Sikke en forskel i billedkvalitet!

Jeg har dog ingen erfaring med en selector.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det er kun selectoren der kan give dig et bedre tv signal.

+ den giver dig ægte 16/9   på DR1 og  DR2  og en god TV guide på alle kanaler

Jeg er sikker på at du vil blive tilfreds med en selector, men sørg for at købe den nye lille model da de gamle ikke er stabile.

Bruger selv en selector til mit 42'' plasma.

Mvh Hans

Ps. har en gl model som kan afhentes

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Jeg er sikker på at du vil blive tilfreds med en selector, men sørg for at købe den nye lille model da de gamle ikke er stabile.

Mvh Hans

Hans,

Hvor stor forskel er der på den gamle og den nye model?  Er det noget man lægger mærke til?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

hifinovicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej,
Tak for jeres svar.
Jeg må indkøbe en selector, selvom jeg ikke er meget for at støtte monopolet.
Er der nogen der ved om man kan bruge andre digitale kabel tunere sox f.eks DreamBox?

mvh.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

hifinovicen skrev:
Hej,
Tak for jeres svar.
Er der nogen der ved om man kan bruge andre digitale kabel tunere sox f.eks DreamBox?

mvh.

Meget kort og klart - NEJ!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
hans123 skrev:

Mvh Hans

Hans,

Hvor stor forskel er der på den gamle og den nye model?  Er det noget man lægger mærke til?

Den nye siger folk er bedst, jeg har selv den nye, min far har den gamle og vi har samme lcd tv, jeg syntes sjovt nok min far har et lidt bedre billede på sin.

Men det er rigtigt at den gamle ikke er helt stabil.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

hifinovicen skrev:
Hej,
Tak for jeres svar.

mvh.

Hvilket monopol??

1) Selector (skulle give et digitalt signal, dog igennem scart) - ja, den sender selvfølgelig jo analogt ud gennem scart.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

hifinovicen skrev:
Hej,
Tak for jeres svar.

mvh.

Hvilke monopol snakker du om??. TDC er en privat virksomhed i dag,staten har ligesom solgt den for en del år siden.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

hifinovicen skrev:

Jeg kan sagtens følge dig, med hensyn til det med at støtte monopolet. (TDC)

Hvis du vil bryde monopolet er løsningen at indkøbe din egen parabol og satellit receiver. Den løsning giver også kanon god billedkvalitet, men det forudsætter selvfølgeligt at du har mulighed for at klappe parabolen op, der hvor du bor.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

"Hvilke monopol snakker du om??. TDC er en privat virksomhed i dag,staten har ligesom solgt den for en del år siden."

LOL..jeg kom først...det er vel 15 år siden det blev privatiseret.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg tror de mener at TDC er så store og ejer omtrent alt kobber i jorden, så de mere eller mindre har foden indenfor i alt kabeltv, og derfor har en monopol ligende status, og det er der jo noget om. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:

"Hvilke monopol snakker du om??. TDC er en privat virksomhed i dag,staten har ligesom solgt den for en del år siden."

LOL..jeg kom først...det er vel 15 år siden det blev privatiseret.

Nicholas

Ja du vandt. Det er vidst rigtigt nok en 15 års tid siden,men det er der åbenbart stadig nogen der ikke helt har fundet ud af endnu.

Fordi en boligforening har valgt at have tv signaler leveret af tdc er det vel ikke tdc´s skyld. Hvis man er utilfreds med det så er det nok nærmere sin bolig//ejerforening man skal snakke med, kabeltv er ikke noget tdc tvinger folk til at have.

hifinovicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen,
OK, TDC har ikke monopol. Der er bare ikke andre kabel udbydere, der hvor jeg bor.
Det jeg er ude efter er optimal tv-kvalitet. Hvis andre tunere end TDC's Sagem er bedre vil jeg gerne benytte en af dem.
Jeg har læst meget godt om DreamBox, men hvis den ikke kan bruges....

mvh.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hvilke monopol snakker du om??. TDC er en privat virksomhed i dag,staten har ligesom solgt den for en del år siden.

Ja, det er rigtigt. Desværre er det jo stadig TDC som sidder på kobberet og dermed flæsket. De andre udbydere betaler derfor overpris for at få lov til benytte kablerne. Det er derfor bredbåndsforbindelser er væsentligt dyrere i Danmark end i vores nabolande.

Nu er det her jo ikke et politisk forum, men under alle omstændigheder har man jo som forbruger lov til at mene hvad man vil, og benytte den udbyder man vil. Jeg kender også mange der ikke bryder sig om Bill Gates, og derfor kører med Linux på deres computere. Det skal de jo også have lov til

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. Jeg tror de mener at TDC er så store og ejer omtrent alt kobber i jorden, så de mere eller mindre har foden indenfor i alt kabeltv, og derfor har en monopol ligende status, og det er der jo noget om. Mvh Ib

Kobbertråden er jo tdc´s, det er dem der har gravet det ned, så er det vel urimelig at andre leveradøre skal have lov at køre på det syntes jeg, de kan da bare selv grave deres kabler ned, det er der ingen forbyder dem,det gør en masse internetudbydere jo i forvejen.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

isman skrev:

Kobbertråden er jo tdc´s, det er dem der har gravet det ned, så er det vel urimelig at andre leveradøre skal have lov at køre på det syntes jeg, de kan da bare selv grave deres kabler ned, det er der ingen forbyder dem,det gør en masse internetudbydere jo i forvejen.

Godt!

Man hører tit udtrykket "Hvis jeg kunne ville jeg tage det fra et andet firma, men de har jo monopol" , "Nej, der er ikke monopol på kabel TV" , "Der er sgu da ikke ikke andre udbydere hvor jeg bor!" , "At der ikke er andre firmaer, er ikke analogt med monopol, du kan da bare starte dit eget firma"

Nicholas

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

isman skrev:

Godt!

Man hører tit udtrykket "Hvis jeg kunne ville jeg tage det fra et andet firma, men de har jo monopol" , "Nej, der er ikke monopol på kabel TV" , "Der er sgu da ikke ikke andre udbydere hvor jeg bor!" , "At der ikke er andre firmaer, er ikke analogt med monopol, du kan da bare starte dit eget firma"

Nicholas

Din ejerforening kan da bare tage feks. Stofa til at levere jeres tv signaler, der er da andre muligheder. Jeg kan ikke se at tdc har monopol på noget her. Men de er en stor virksomhed som folk elsker at hade ligsom dsb feks.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jamen, præcis. Det hænger bare fast. Det samme med Microsoft og lign.

Men ingen ved egentlig hvorfor, de kan bare ikke lide de store firmaer. Ikke slipsefyr, det var det jeg prøvede at vise med min lille 'dialog'

Nicholas

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes