Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dansk progressiv Rock Forum + progside (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ProgStig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

I forlængelse af tråden "Progressiv rock/metal - før og nu", der blev startet op i december, der har haft mange indlæg af interesserede frem til sidste måned, tillader jeg mig hermed at gøre opmærksom på at gøre opmærksom på at der faktisk findes et fast dansk forum for folk med interesse for netop denne specielle type musik;

http://dk.groups.yahoo.com/group/DKProgList

Listen har eksisteret over 5 år, og medlemmerne (en lille samling aktive, og en del flere passive) diskuterer prog, anbefaler nye og gamle plader og bands, gode butikker, oplyser om nye koncerter etc. Jeg er sikker på at en masse af jer (fra ovennævnte debat) vil få glæde af at tilmelde jer proglisten, ligesom jeg er sikker på vi "gamle" vil få glæde af at få "nyt blod" ind.

Prøv at gå ind på siden, og se nogle af indlægene (kan man vistnok godt, uden at indmelde sig), og se om det ikke er noget. Det kan måske nogle gange godt bære præg af at vi er en 10-12 skribenter der efterhånden kender hinanden godt, men lad det ikke bremse jer... vi var også fremmede engang, og der kommer ind imellem nye til. (Jeg kan jo kun håbe at I kommer en hel bunke herinde fra nu, så I også allerede er nogen der kender hinanden)

---

Jeg vil også godt lige benytte lejligheden til at gøre opmærksom på min egen hjemmeside;

http://home1.stofanet.dk/progrockdk/

Her forsøger jeg at gennemgå de almindeligste genrer i hvad det man traditionelt forstår ved progressiv rock og metal. Jeg bruger også en del krudt på mine egne favoritbands, #1 værende Genesis. Så her kan også hentes inspiration til jer der søger noget lignende... som jeg selv begyndte på for snart en hel del år siden. Jeg er mest til Genesis 1970-77, især "Selling England...", "A Trick of The Tail" og "Wind & Wuthering". Har man det ligesådan er noget af det første jeg nok vil anbefale bands som især IQ, men også Pendragon og ældre plader med The Flower Kings.

Håber vi (også) skrives ved på Dansk Forum for Progressiv Rock.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Fedt, tak!
Lækkert at kunne dyrke sin favorit musik med andre.

Af det progressive er jeg mest til OSI, Porcupine Tree, Dream Theatre m.fl.

Vi ses på den, noget snørklede adresse

Guldlossen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes