Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor kabel Question (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg regner med at få min BenQ 6110 her på Lørdag, og har lidt kabel spørgsmål.

Så vidt jeg har forstået er composite det bedste kabel og bruge, men er det fordi den ka bringe signalet bedre frem over større afstande... altså minde modstand i kablet?

Jeg regner med at briuge s-video kabel da min nuværende dvd afspiller ikke understøtter composite kabel (se min profil)

Følger der standard kabler med når man køber en projektor eller skal jeg en tur på indkøb her på lørdag ? Var NADA information på siden jeg bestilte projektoren, mht kabler osv...

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Hej. Du tager fejl, composite er det dårligste kabelvalg du kan fortage, jeg tror du mener komponet kabel, og det er ikke noget med modstand at gøre, men groft sagt skyldtes at farverne er delt op i de tre grundfarver, rød, blå, og grøn, og sendes i hvert sit kabel. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

BinX skrev:

Jeg regner med at briuge s-video kabel da min nuværende dvd afspiller ikke understøtter composite kabel (se min profil)

Følger der standard kabler med når man køber en projektor eller skal jeg en tur på indkøb her på lørdag ? Var NADA information på siden jeg bestilte projektoren, mht kabler osv...

Hej  - enig med Isman, jeg tror du forveksler composite (enkelt kabel) med component (trekabler). Hvis du ikke kan køre DVI/HDMI, så er component klart at foretrække til projektoren (bruger selv component).

Jeg er ret sikker på at hvis der følger kabler med din projektor, så er det standardlakridskabler og højst sandsynligt blot et kortere composite kabel.

EDIT: Jeg kan se du er Sony-mand: jeg har selv lige købt en Sony DVP-LS 785 ved Tapeconnection - den giver et rigtig godt billede på component udgangen med progressive scan og koster kun 1600,-

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Okay... dejligt lige og få det på plads....

CHTT >> regner også med jeg ska ha en anden dvdafspiller, vil bare gerne vente indtil jeg har fået solgt den jeg har pt, da der efter projektor køb er lidt lavvande i kassen.....

Så lad mig lige se om jeg har rigtig fat i det her....

Bedst for oven:

1. komponenet

2. s-video

3. composite

Rigtigt?

- Min DVD Samling -

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Helt rigtigt.

Mvh Hans

BinX skrev:

Bedst for oven:

1. komponenet

2. s-video

3. composite

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Fino... Hvis man skal ha trukket kablet ca 10m er det så sam´me rækkefølge? Tænker på om nogle af kablerne taber noget ved større længder...

- Min DVD Samling -

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej.

En Benq PB6110 har 1 stk S-Video input, 1stk composit og 1 Vga(D-sub 15 pin) til RGB og Component. Jeg mener der medfølger et Vga kabel, men det kan du ikke bruge til din dvd. Så det optimale for dig vil være at bruge S-Video udgangen på din dvd og S-Video indgangen på projektoren.

Hvis din dvd understøtter RGB via scart, så kan du få lavet et kabel med scart i den ene ende og så et vga D-sub15 stik i den anden, det er faktisk endnu bedre end S-Video.

Når du så engang får en anden dvd skal du have et kabel som går fra component til vga. Så kan du køre 800X450p på DLP panelet. Så kan der ikke presses mere ud af den projektor.

Mht længden af kabler, så er det RGB og component mindre følsomme end S-Video og især end composit

P.s Component og RGB har intet med hinanden at gøre, RGB er de tre farver med lysinformation hver for sig i hvert sit kabel, hvor component er et komprimeret format af RGB. De er ikke ombyttelige og de tre farver på udgangene er misvisende. Component er det format DVD'er er indspillet i, så det er nr.1 når vi snakker dvd. RGB i rent format findes ikke i hjemme udstyr.(med meget få undtagelser)

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes