| Forfatter |
|
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg er lige ved at sætte mit anlæg op, og er blevet itvivl om afstanden mellem de forskellige kabler...
Hvor meget afstand skal der være mellem strømkabler og hhv. signal og højtalerkabler?
Jeg havde tænkt mig og køre signal og højtaler sammen - men hvor langt
skal der være til strømkablerne, så de ikke påvirker disse?
Vil det være et problem at køre dem i samme kabelBakke hvis man sørger for at de har afstand ?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrmm..
Godt spørgsmål, jeg lytter med her.
Efter at jeg flyttede om på mit anlæg, har jeg fået et brumproblem. Sandsynligvis fordi signalkabel og netkable ligger for tæt, helt oppe ved racket?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kører med skærmede kabler burde der ikke være fare for brum!
- BR
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så som følge deraf, kan det anbefales at afstanden mellem uskærmede netkabler skal være?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke forestille sig at der findes en metode til at afskærme selve strømkablet ?
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
# blackhawk
Du benytter da afskærmede kabler, men du siger du har problemet alligevel - ikk?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendix
Nope, desværre så er jeg ikke nået så langt som til at afskærme mine netkabler. Så på sigt løser det jo sig selv, selvom det er næsten umuligt at få jord på sit anlæg når man bor i en lejebolig man ikke må ændre strukturelt.
Men brummer gør det stadig. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er eneste mulighed for afskærmning at have jord på ?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er generelt svært at sige hvor stor afstanden skal være! Det er ret mange aspekter der varierer for setup til setup!
Det lette men dog knap så brugbare svar: Prøv dig frem! 
- BR
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jo virket før, men blev nødt til at flytte rundt da mine speakere fik min cd afspiller til at hoppe ved relativt lavt volumen. Så jeg kan jo flytte det tilbage, selvom lydbilledet trods brum har fået mere ro eftersom vibrationerne er formindsket.
Orden på kabler er jo alfa og omega, men svært når men er en doven rad som mig  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendix skrev:
| Kunne man ikke forestille sig at der findes en metode til at afskærme selve strømkablet ? |
|
|
Jo da, køb et skærmet netkabel eller lav et selv  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Hrmm..
Godt spørgsmål, jeg lytter med her.
Efter at jeg flyttede om på mit anlæg, har jeg fået et brumproblem. Sandsynligvis fordi signalkabel og netkable ligger for tæt, helt oppe ved racket?
|
|
|
Direkte brum vil jeg ikke tro skyldes placeringen af kabler. Jeg kan spole mine signalkabler med net-ditto uden hørbart brum...med uskærmede signalkabler og meget højimpedante inputs går dette dog nok ikke 
Tror du har knættet en skærm i et kabel, eller har en dålig forbindelse et sted.
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
nekoleg Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig lyder det også som om at du har fået ødelagt en lodning under din rykning af anlægget. har selv gode oplevelser med at holde en afstand på ca 20 cm mellem mine signal kabler og strøm kabler. det er generalt en god ide at have alle kabler løbene hver for sig og ikke en fuglerede.
man kan købe skærmet netkabler hos sin lokale elektriker, ganske billigt. det er heller ikke det store problem at få lavet jord når man bor i leglighed, er selv elektriker og har lavet det mange gange. og jord er en rigtig god ting at have når man lytter HIFI
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører selv med supras skærmede netkabler og stik, det virker. Bare det at netstikket er forgyldt gør at det ikke bliver varmt når mine klasse A trin kører, det gjorde det gamle kobberstik fra LK.
http://avcentrum.dk/group.asp?group=3
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så er der ikke nogen problemer. Kablet til venstre fra pladestpilleren. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh..
Det er jo guf, ikke nok med at de ser hamrende godt ud, det står også rimeligt klart for mig at man ikke kan få et bedre resultat ud ens setup, end kvaliteten af den strøm man tilfører. Jeg skal have købt mig en kabelskinne og en 6-8 skærmede netkabler. Slutteligt giver det mig også mulighed for at få ryddet op i den uglerede, jeg har bag anlægget!
På hifiudstillingen på Scandic fornyligt, så jeg en del netkabler i en lækker finish. De var helt sorte, tykke og med en lækker sort strømpe udover. Nogen der kender dem?
Derudover lagde jeg mærke til, at en del af udstillerne brugte en strømbank, som de så fødede deres setup med. Giver det noget, eller er det for dyrt?
Tak for info  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
På hifiudstillingen på Scandic fornyligt, så jeg en del netkabler i en lækker finish. De var helt sorte, tykke og med en lækker sort strømpe udover. Nogen der kender dem?
Det kan have været Transparent 
Derudover lagde jeg mærke til, at en del af udstillerne brugte en strømbank, som de så fødede deres setup med. Giver det noget, eller er det for dyrt?
En strømbank kombineret med skærmede netkabler er den helt rigtige løsning, men dyr . Jeg mener Jensen hostede i omegnen af 20k op for hans fine strømbank så det er noget der koster kassen . Vi andre dødelige må nøjes med en god netskinne og skærmede kabler for resten af pengene
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Bendix]Hej... Jeg er lige ved at sætte mit anlæg op, og er blevet itvivl om afstanden mellem de forskellige kabler...
Hvor meget afstand skal der være mellem strømkabler og hhv. signal og højtalerkabler?
Jeg havde tænkt mig og køre signal og højtaler sammen - men hvor langt skal der være til strømkablerne, så de ikke påvirker disse? Vil det være et problem at køre dem i samme kabelBakke hvis man sørger for at de har afstand ?
------------------------------
Hej. Jeg har hørt at 5 cm er nok.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, for så vidt skal de "bare" holdes adskilt fra de signalbærende kabler. Jeg sørger altid for at holde mine adskilt, da jeg selv tidligere havde problemer med brum osv.!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Claus L Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Blackhawk
Er ret sikker på du har kigget på et Vincentkabel. Det ser ganske lækkert ud, men har ikke prøvet det. Har bestilt et hjem på prøve - melder tilbage når det er testet. Har dog hørt fra pålidelig side, at det ikke er særlig interessant...
MVH
Claus L
|
| Til top |
|
| |