Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi Fi tv program? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har tænkt på, der er så mange programmer om biler ( som Top gear ) o.s.v., men der er ingen om HI Fi! Kunne det ikke være fedt med et ugeligt program der testede Hi fi? Man kunne måske lave det så det kunne streames fra HiFi4all, hvad siger i? Ville det ikke have en interesse? Måske man bare skulle spidse pennen og skrive til dr eller tv2?

Jeg mener med alle de bolig programmer og andet skidt der er, kan der vel nok blive plads til et lille hi fi program!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

he he, jeg vil med 100% sikkerhed side limet til skærmen.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Er hifi og vellyd ikke næsten umuligt at formidle gennem en tv-skærm?

Jeg kan ikke høre via mit tv, om det givne anlæg lyder godt eller skidt, men jeg kan se at det ser imponerende ud rent visuelt. Så jeg tror desværre at ideen som iøvrigt er spændende, desværre er en dødssejler.

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg kan ikke høre via mit tv, om det givne anlæg lyder godt eller skidt, men jeg kan se at det ser imponerende ud rent visuelt. Så jeg tror desværre at ideen som iøvrigt er spændende, desværre er en dødssejler.

Man kan jo heller ikke mærke accelrationen fra de biler der bliver testet ugelig. Og dog er der masser af mennesker der sidder klistret til skærmen.

Jeg synes det er en ganske fin idè med lidt medieopmærksomhed på hifi.

Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Nej men man kan høre brølet fra motoren, se dækrøgen og de sorte striber. Topgear er en aktionpakket VISUEL udsendelse, med en masse halløj, skæg og ballade. Hifi handler vel om detaljer, perspektiv og gengivelse. Jeg kunne godt tænke mig at se, hvordan man har tænkt sig at formidle forskellen mellem to højttaleres lyd, uden at det bliver meget akademisk eftersom seeren intet kan høre af værdi.

Ideen er fin, men det skader ikke at være en smule realistisk.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Men kan læse om det, så kan vel også se på det  tv

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå din holdning - men alligevel. Der er stort set aldrig noget i medierne der vedr. god hifi.
Man behøves måske ikke ligefrem at lave en ugeligt programserie. Måske bare lidt dokumentar eller den slags.

Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
blackhawk skrev:

Men kan læse om det, så kan vel også se på det  tv

enig, idéen er sgu god....og kan det lade sig gøre for Top Gear (iøvrigt et tæskefedt program ) at involvere seeren så meget som de nu kan i køreoplevelsen, må det samme kunne lade sig gøre med Hi-Fi  

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Synes det lyder rigtigt interssant. Jeg mener absolut ikke det kommer an på, om man kan høre at det er et godt anlæg gennem TV'et eller ej. Derimod ville det da være et friskt pust, at skulle høre på en begejstret vært fortælle om hvor godt eller skidt han oplever et setup, i stedet for at læse om det i et blad.

Jeg ville se med hver gang, uden tvivl.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også se med hver gang. Det kunne være rart hvis værten kom med forskellige fif til at forbedre lyden i sin dagligstue og så videre. Men jeg tror desværre vi er en meget lille minoritetsgruppe, som højst kunne komme på DK4. Jeg tror der er 100 gange flere der interesserer sig for biler end hifi, fordi det er nemmere at sætte sig ind i. No pun intended ;)
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Mon ikke der hurtigt vil gå "det bar' fodbold" i den ?

Jeg tror desværre ikke på, at der bred apeal nok - desværre. Mere sandsynligt var noget dokumentaragtigt hvor man besøgte en af vore "små" hi-fi virksomheder og gik bag om manden der har startet det og hans grunde 

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Og hvad skulle de vise? - anmeldelser af udstyr?, jeg gad ikke se et program om lavestemuligstefællesnævner og Bilka surround. På den anden side hvis det var top gear ville jeg nok give det en kigger, og så hygge mig under dynen med mit elskede stereophile. Om det er realistisk ved jeg ikke, men jeg ser også gerne et program om Akvarie hobbyen på TV - det ville sikkert blive sendt lige efter "Hifi nyhederne" kl. 01.30 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kender et sted hvor man for ca. 150.000 kr. kan få lavet en 25 min. udsendelse, der vises på DK4. Der er tale om gode tidspunkter og vises 4 gange på en uge.

Hvis man selv har et produktionshold, vil jg tro man kan købe lidt sendeflade noget billigere.

Så, det er bare ud og finde en sponsor eller 2.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Uha, det var da noget af et projekt, der er kommet på banen her!

Der er alt for mange aspekter i "TV" om hifi, til at det er noget jeg umiddelbart vil rører ved - også vedr. steaming.

Hvis sådanne skulle være levedygtigt i mere en 3 programmer, kommer man ikke uden om at skulle lavet et "livstilsprogram", for at ramme en bredere målgruppe.

COMING SOON !!!
Anyway, så kan HIFI4ALL.DK´s redaktør (i egen høje person) opleves på DR1 en af de kommende uger i programmet KONSUM.

Det skal JEG se!!!!!!!!

Og det smager da lidt af fisk, eller fugl for den sags skyld
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Vi kræver nøjagtig tid og sted defineret
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Vi kræver nøjagtig tid og sted defineret

Det er stadig lidt "flyvsk" - men når mine antenner at opfalge signalet før programmet går i luften, får du og alle andre selvfølgelig besked!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej !

Sådan et program skal da hanle om lyd af en ver art så der noget for alle så kan det da være at der kommer gang i de små hjem til de lidt dyre og fine ting. 12 gange om året må da være rigligt og så en time af gangen og viser det sig at der er et stort ser tal så kan det da udviges til 24 gange om året, det kunne da være at DR1 ville være intreseret og P2 plus alle de andre såsom Hi-fi butikkerne det kan da sikkert give et støre salg  jeg skal nok have bånmaskinen klar

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil påstå at et sådan program er levedygtig, hvad med Troldspejlet(som jeg s altid ser) det kunne være i enden af dette program. Jyllands Posten gik for få år siden ind på dette område med deres Derhjemme seksion, og det har været en suses.

Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 April 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jacob AN skrev:
Jeg vil påstå at et sådan program er levedygtig, hvad med Troldspejlet(som jeg s altid ser) det kunne være i enden af dette program. Jyllands Posten gik for få år siden ind på dette område med deres Derhjemme seksion, og det har været en suses.

ja men nu henvender troldspejlet sig til en langt større målgruppe end et evt hifiprogram ville gøre..

og selvom man lavede det i stil med det bilmagasin der kører på tvdanmark, med fx "almindelige" produkter, med noget highend (tilsvarende, drømmebilen) så tror jeg alligevel ikke det ville vække den store interesse.. men måske DK4 er med på ideen, de har alligevel en række underlige programmer

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 11 April 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Jacob AN skrev:

ja men nu henvender troldspejlet sig til en langt større målgruppe end et evt hifiprogram ville gøre..

og selvom man lavede det i stil med det bilmagasin der kører på tvdanmark, med fx "almindelige" produkter, med noget highend (tilsvarende, drømmebilen) så tror jeg alligevel ikke det ville vække den store interesse.. men måske DK4 er med på ideen, de har alligevel en række underlige programmer hvad så med dem der ikke kan se tv4 ???? DR1 kan ses af alle.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes