| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
B!atch skrev:
|
Nu her når jeg skal til at ha surround på mit værelse har jeg lige nogle spørgsmål.
1. Hvordan skal jeg placere mine baghøjtalere - planen var at rykke min seng tættere på tv'et og så sætte højtalerne på nogle standere så de peger ind imod hinanden. Ville det ikke give det bedste resultat?
2. De bagerste højtalere kan ikke komme til at sidde perfekt i forhold til fronthøjtalerne pga. den måde mit værelse er bygget op på - men er det ikke ligemeget hvis de bliver indstillet rigtigt?
3. Hvilke kabler ville i bruge om til de bagerste højtalere? Ca. hvilken prisklasse?
4. Hvor højt oppe skal baghøjtalerne placeres for det bedste resultat? 1m 1,5m eller 2m?
5. Mit værelse er ca. 20 kvm. stort - kan det betale sig at investere i en sub når jeg har mine to fronthøjtalere med 10" bas-enhed i?
Det var lige de spørgsmål jeg havde indtil videre - håber nogen gider bruge lidt tid på at besvare dem. 

(Billede rettet til af Moderator 25.03.2005 kl. 19:28, jf. regl om billedupload i forum: max pixel bredde: 450-480)
|
|
|
Dine baghøjttalere skal enten sidde på bagvæggen eller på sidevæggene. Med på grund af dine skabe, skal de jo nok op på bagvæggen, hvor du enten må hænge dem meget højt og købe små højttalere på grund af døren. Eller også stille dem på standere. Umiddelbart, er ophængning på væggen nok den bedste løsning. Men hvis du rykker sengen frem, kan standerne selvølgelig godt være der. Spørgsmålet er så bare, om ikke du kommer for tæt på skærmen.
Ligemeget er placering af højttalere naturligvis aldrig. Men meget kan da reddes med time-delay osv.
Dit spørgsmål med kabler til baghøjttalerne er umuligt at svare på, når vi ikke kender dit budget, eller dit valg af baghøjttalere. Men generelt ville jeg bruge ens kvalitet kabler til front og center. Og så kan der godt slækkes lidt på det, til bagkanalerne.
JA, subwooferen fgiver det helt rigtige dybe drøn, når du ser film. Så den må du ikke spare væk. Men sluk for den, når du hører musik.
|