Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HTPC vs. DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Dette er ikke en opfordring til at føre krig på religioner. Jeg vil bare gerne være fuldstændig afklaret omkring dette spørgsmål før jeg går i gang med at opbygge min hjemmebio.

Skal jeg have en HTPC eller skal jeg have en DVD-afspiller?
Budgettet er 5000kr. DVD'en må gerne være brugt og gerne billigere.
Jeg havde tænkt mig at den valgte afspiller skal kobles til en Thule IA-250 som ikke har indbygget decoder samt et 30" lcd eller en sanyo z3.

Som jeg selv ser det er der fordele og ulemper ved begge dele.
Som mine planer ser ud lige nu skal der være indbygget decoder. Dette er jo så også muligt med begge dele. Hvad billedet angår så bliver det jo dvi-udgangen der skal i brug.

Fordelen ved HTPC som jeg har forstået det er at man har mulighed for at bruge FFDshow til at upscale alt billed-materiale, hvilket skulle give et rigtig godt billede når htpc'en kører præcis samme opløsning som projektoren/lcd-fjernsynet. Har DVD-afspillere også mulighed for dette? Eller giver de et ligeså godt billede alligevel? En anden fordel ved HTPC er at den kan afspille alle former for video og ikke kun dvd'er.

Den fordel jeg ser ved dvd-afspilleren er lyden. Jeg er ikke meget i tvivl om at den kan gøre dette bedre end HTPC'en, men jeg kan jo tage fejl. Den største fordel er at det bare virker, når man lægger en skive i. Computere kan godt være lidt belastende en gang imellem.

Alternativt kan man jo købe en billig dvd (yamakawa el. lign.) og så have en htpc ved siden af, men for at være ærlig så er jeg helst fri for alt for mange ledninger og tilslutninger.

Hvad HTPC'en angår så forestiller jeg mig en mac mini med griffin firewire lydkort med indbygget decoder og AC3 passthrough hvis man en dag for en receiver.

Hvad er forum's mening i dette spørgsmål. Hvor vil jeg få den største glæde.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes