| Forfatter |
|
djonna Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg skriver fordi jeg vil høre om der er nogle der kender noget til panasonics TH-42PA50E plasma fladskærm. er det godt..? det har jo ikke så stor opløsning som LCD fladskærme. men der står noget på panasonics hjemmeside om at det er med en ny G8 teknologi. dvs. man kan lave det mere skarpt i billedet med den samme opløsning..
men ved ikke helt..
ville være glad hvis der kendte det eller har set et test et sted.
også om prisen
Venlig hilsen Djonna
|
| Til top |
|
| |
CJOE Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set 42PA50 live og jeg synes det er en kanon god skærm. Den kan købes i Tyskland til 15-16.000,- og du får virkelig valuta for pengene. Den tåler sammenligning med dyrere skærme. Den har f.eks et fantastisk godt sortniveau (kontrastforhold) hvor mange skærme er grå i stedet for sort.
Specielt med almindeligt TV-signal er den god, faktisk bedre end mange højopløselige skærme, f.eks Pioneers dyre skærme som er dårlige med almindeligt TV-signal. Det viser jo blot at man skal stole på sine øjne/ører istedet for at fokusere så meget på data som jeg synes mange i dette forum gør ! Undskyld hvis jeg provokerer nogen !!
Jeg står selv for at skulle købe en 42" plasma skærm efter kun 2 års overvejelser, og mit valg falder enten på denne skærm eller Panasonic 42PV500 (højopløselig skærm i samme VIERA-serie som kommer til maj) som kommer til at koste ca. kr. 22-23.000 i Tyskland.
Personligt skal jeg bruge skærmen til almindeligt TV 80% af tiden og resten til DVD / X-Box så for mig betyder kvaliteten med TV-signal meget, stort set alle skærme har jo et flot billede med DVD-signal. M.h.t. HD-TV i DK er der nok lange udsigter alligevel og skærmene har jo ikke digital-tuner, så de skal skiftes til den tid alligevel, så jeg tror jeg sparer pengene i første omgang så gør det ikke så ondt når man skal ud og købe en anden om 5 år !!
Mit råd til dig DJONNA, tag ud og se på skærmene live og tro på dine egne øjne og glem at om data dit og data dat !! Gør dig klart hvad du skal bruge skærmen til og hvad du vil ofre på den.
I min verden er det fuldstændig ligegyldigt om skærmen har pixel dit og dat og alt muligt andet hvis blot skærmen opfylder de behov man har, i mit tilfælde primært et godt billede ved almindeligt TV-signal.
Du kan se skærmen i bl.a. Expert hvor den koster ca. kr. 25.000, men den kan godt findes billigere i DK, måske kr. 22.000. Du kan stadig spare ca. kr. 6.000 i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CJOE, hvor har du set at den nye 42PV500 kommer til at koste 22.000-23.000?????
Så vidt jeg kan forstå skulle den blive en del dyere, jeg synes at der
er meget forskellige priser som er sat for denne model, nogen steder
siger de at det nærmere bliver omkring 35-40k.
Jeg tror ikke der er noget der er sikkert før den kommer, men den ser
yderst lovende ud, efter min mening er pioneer og panasonic nok de
bedste til plasma, og nå nu panasonic kommer med en hi-def version
lyder det jo lovende..
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.panasonic-europe.com/news_read.aspx?id=2094
Jeg er også til den nye Panasonic tror jeg, måske 50" versionen der kommer i juni !
Var ellers meget tæt på at købe Pioneer 435 XDE. __________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
CJOE Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er sgu ikke meget for at oplyse hvilken oplysning de nye modeller kører med 
Hvis man ser mange film, som jeg, så ville de være tåbeligt at købe et fladskærms TV, der ikke kan køre HD720 opløsning. Én ting er hvornår HDTV kommer til DK i stor stil, men HD DVD skulle jo starte i år. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
CJOE Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
opløsningen på 42PV500 bliver 1024 X 768, se data eller link nedenfor:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=99
Panasonic TH-42PV500
Panasonic TH-42PV500 er en ny HD-ready plasma fra Panasonic. Den er utstyrt med et panel med 1024 x 768 pixlers oppløsning og HDMI inngang. Kontrastforholdet er på imponerende 3000:1 og 11 bits fargedybde sikrer 8,6 milliarder mulige farger for gjevne overganger.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ja bedre end deres nuværende low-res modeller, men man går stadig glip af 25% vertikal opløsning ved HD720P. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke ved 50" udgaven den kører vist 1280*1024
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 April 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert et rigtigt dumt spørgsmål, men hvorfor er der ingen plasmaproducenter, der laver et panel med eksakt HD-opløsning, fx. 720X1280. Er der et eller andet ved teknologien, der gør, at det ikke er muligt?
Der er jo mange LCD-tv, der har 720X1280-opløsning, men så vidt jeg kan se ingen plasmaer.
- er det fordi pixels er kvadratiske på et LCD, men ikke ved plasma?
|
| Til top |
|
| |