Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: KABLERS BETYDNING... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvilken slags Kabler mener I Har størst betydning for Lyden?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
20 [38,46%]
28 [53,85%]
3 [5,77%]
1 [1,92%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Efter at have eksperimenteret en del med Netkabler det sidste stykke tid. Må jeg sige, at jeg ikke mener det har så stor betydning for lyden, som mange i dette forum hævder..! Der er en lille forbedring at hente ved at skifte fra standardkabler til Audiofile kabler, men at tale om kæmpe forskelle mellem de forskellige mærker....Hhmmm...! Jeg har både Transparent, Jorma, supra og DIY netkabler og kan MÅSKE godt ane små forskelle, men i blindtest at høre forskel....Nej..! Signalkablet har derimod langt større betydning for lyden, og er nok det kabel i kæden jeg lægger størst vægt på...!

Hvad mener I....?

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Stortset det samme.
Størst betydning har signalkablerne, derefter højtallerkabler og i bunden netkabler.
Ihvertfald i mine øre.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

højttalerkabler ser jeg mere som en metode til at give forstærkeren bedre arbejdsbetingelser, men jeg ville nu alligevel nødigt sætte lyde ht kabler på mine højttaleren (som forhandleren har i sit demo rum...)

vi er enige om at signalkablerne kan ændre væsentligt på den tonale balance, og kan i de fleste tilfælde være nok tilat afskaffe mudderbas.

netkabler presser den sidste rest dynamik ud af setup'et, og de få kroner et godt diy netkabel koster er rigeligt godt givet ud, forudsat at man har resten af ormegården i orden.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke rigtig man kan generalisere så meget. Min oplevelse er at digitalt udstyr (CD-afspiller, konverter og til dels klasse-D amps) ofte nyder særdeles godt af et bedre netkabel hvorimod det med andet udstyr er meget svingende om det giver ret meget eller ej.

Pudsigt nok oplever jeg ikke den store forbedring på ICEpower ASP-moduler uden at jeg iøvrigt kan forklare hvorfor. Skal dog lige prøve med et par forskellige kabler mere for at se om de skulle kunne noget de andre ikke kan.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes