Forfatter |
|
Kinasko Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eksperter... Jeg søger lidt newbie info om hele surround
sound aspektet..
Jeg står i den situation at jeg gerne vil connecte min xbox med et 5.1 surround system. Men når jeg læser rundt omkring
på nettet og hvad man ellers hører af rygter, så er der "rigtig"(DTS?) og "ikke rigtig"(Dolby Pro LogicII?) surround sound.
Jeg vil have det rigtige, til billigst penge 
På min xbox står der et logo på fronten der hedder DTS. Og jeg har læst flere steder at den kan sende et "rigtigt"
surround sound signal ud. Så går ud fra at den kan det.
Nu skal jeg så finde en "rigtig" 5.1 surround reciever/forstærker (hvad det nu hedder?) Jeg er på SU osv. så det skal
simpelthen være så billigt som overhovedet muligt. Og hver eneste weekend får vi jo alle smækket Føtex, Elgiganten
aviser osv. ind af døren. I dem findes altid tilbud på de her pakke løsninger til et sted mellem 800-1200 kr. Eltax f.
eks varenr=11033&serienavn=MovieBoxx&type=HTiB&valg=serie&farve= Silver"> http://www.eltax.com/products/products.php?
varenr=11033& serienavn=MovieBoxx&type=HTiB&valg=serie&farve=S ilver
Vil mit DTS signal fra xbox'en, kompineret med sådan en pakke, give mig den rigtige 5.1 lyd jeg søger, hvor jeg kan
hører ting køre forbi, monster ånde mig i nakken osv? ( jeg går ud fra at de her pakker Eltax, phillips osv. har DTS encoding
indbygget )
Jeg går ud fra at det her er den billigste løsning, men hvis i har andre bud ville de være meget velkomne! og ps. Ved
godt der ikke er meget Hifi over det her hehe...men det ville nu være dejligt med lidt respons på mit low budget DTS
projekt.
Mvh Oscar __________________ Mvh-Kinasko-
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=637&zoneid=2
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
Kinasko Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. linket virker ikke?
"Filen kan ikke vises - den er muligvis fjernet eller eksisterer ikke - gå venligst til forsiden: www.hifi4all.dk The file you are trying to find is either moved or no longer available - Please go the frontpage: www.hifi4all.dk" __________________ Mvh-Kinasko-
|
Til top |
|
|
Kinasko Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jeg fandt ud af det..tak
Men har stadig ikke fundet af mit spørgsmål omkring Eltax osv. Hvis der er nogen med viden om det vil den være meget velkommen!
__________________ Mvh-Kinasko-
|
Til top |
|
|
Lar5 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinasko skrev:
Vil mit DTS signal fra xbox'en, kompineret med sådan en pakke, give mig den rigtige 5.1 lyd jeg søger, hvor jeg kan hører ting køre forbi, monster ånde mig i nakken osv? |
|
|
Ta'r du et kik i manualen (2MB), kan du se at der mangler en indgang til det digitale signal din Xbox kan levere. Du skal nok ha' fundet dig en surroundsound-receiver.
|
Til top |
|
|
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
800-1200 får man ikke meget surround lyd, man kan vil knap nok få et rimelig stereo anlæg for den pris
1. du skal have fundet dig et eller andet hvor der er enten optisk ind eller coxial ind (hvad nu en x-box sender ud). der skal være 5 højtalere og en sub og så skal der være dts decoder i. næmere kan jeg ikke hjælpe, da der simpelthen er så meget billigt l**t der ude, at jeg ikke gider og sætte mig ind i dem alle __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
Til top |
|
|
Kinasko Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool nok mester 
Ja, jeg var nede og kigge på nogle af de her pakke tilbud og der er ikke nogen af dem jeg fandt der havde optical indgang, og det er det xbox'en sender ud.
Men et af dem havde optical ud. Kan man få en slags converter der kan ændre det til "ind"?  __________________ Mvh-Kinasko-
|
Til top |
|
|
plexter Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Tror desværre ikke rigtig der nogen af de billge produkter, der har en digital ind.
Også vidt jeg ved kan men ikke vende en udgang til en indgang, uden man skal ind i kasse og pille.
Men måske man kan finde et computer surround sæt med Digital ind.
Mvh
Plexter
|
Til top |
|
|
Kinasko Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser sku ikke sådan ud. Har tjekket lidt på nettet og alle de billige mangler nemlig digital ind...hmm nedtur.
Men måske et PC sæt ja..det vil jeg undersøge!
Tak og hygge! 
__________________ Mvh-Kinasko-
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|