Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer plasma.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej alle der ved noget!!..(altså om pioneer plasma)

Har netop anskaffet mig et pioneer plasma 435fde (nøj , hvor er butikkerne villige til at handle!!)og jeg må sgu sige at det er superlækkert... Det så fedt ud i butikken men hjemme på ens egen væg er den 10 gange flottere. Modtager antennesignal fra stofa og det ser også rigtigt godt ud ... men ingenting er jo helt perfekt og jeg har et lille problem som måske / måske ikke kan løses. Jeg har en HELT almindelig alt-i-een surround fidus fra pioneer (Pris inkl højt. ca 4000 for et år siden, så i kan nok forstå at det ikke er samme state-of-the-art materiel som plasmaskærmen.) Problemet: Når jeg ser alm fjernsyn er der ingen summen fra PANELET , men når jeg skifter til dvd begynder en lav elektrisk summen som man mærkeligt nok kun kan høre når man sidder ret ud for skærmen(+/- 5-10grader). Hvad skyldes mon denne summen. Jeg kan nu sagtens leve med det især også fordi jeg generelt sidder lidt til den ene side, men kan det være dvd/surround fidusen som ikke yder et godt nok signal og at scartkablet sikkert er fonas standart (som jeg brugte til mit gamle også helt alm. fjernsyn)... Lad mig høre hvis i kender svaret..

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Skal ikke kunne sige om det er almindeligt, at det gør det med DVD og ikke med antennesignal, men det er alm. kendt at deres plasma summer en smule. Jeg synes nu ikke at det er mere end man sagtens kan leve med det

Har man først oplevet den forskel, det gør at sætte en kvalitets dvd-afspiller til, som f.eks. Pioneer DV-868 via HDMI og scaleret op til 1080i, tror jeg de fleste vil blive voldsomt overraskede. (Der findes dog billigere dvd-afspillere der kan klare dette, bl.a. Denon 2910)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan læse mig til (via pioneers hjemmeside(sidder på arbejet nu så jeg har ikke lige maualen)) at der er HDMI in, i indgang 3, men kan mindre gøre det ... jeg mener hvis man køber en ok kvalitetsdvdafspiller så som sony ns-955 og forbinder via component , vil det give mærkbar forskel i forhold til en dvd maskine til eks. 1200 kr forbundet med alm scart??

jeg var godt klar over "summe"-problemet ... mener bare at det er mærkeligt at det kun er når dvdafspilleren der kører ...

tnaa

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

hmm. fandt ud af at summeproblemet kan justeres (næsten) væk ved hjælp af "Pure Cinema" indstillingen..(Bemærk: summelyden kommer fra selve skærmen og ikke tuneren)

Mht kvali-dvdafspiller: Nogen bud på en ok god afspiller der kan skalere op til Pioneers opløsning , måske uden at koste 7000 kr (hvis det er muligt)

mvh tnaa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes