Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Pionner 5.1 Surroundsæt - Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Bruger siden: 23 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt dette 5.1 sæt fra Pionner til 4700,00 (Nyt), men jeg har intet kendskab til Pioneers surroundsæt, og derfor søger jeg nogle kompetente folk der kan fortælle mig om dette sæt er helt ude i skoven, eller om det er et OK sæt, eller bare om Pioneers speakers generelt er OK.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at design spiller en stor rolle, og at jeg synes dette lever 110% op til de ønsker jeg har, men spiller det som l*** er det jo ligemeget

Det skal køre på nedenstående udstyr:
Receiver: Panasonic SA-HE90
DVD-Optager: Panasonic DMR-E53

Har pt. et ældre Jamo 5.1 sæt (Sub: Model A 3SUB.1, Satelitter: Model A 310) og ønsker naturligvis et sæt med bedre lyd end det nuværende.

Link til produktet:
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=8948& amp; amp; amp;taxonomy_id=428-442

Alle input er mere end velkomne, også forslag til andet sæt i nogenlunde samme prisklasse (Max 5K)

Til top Vis noel.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noel.dk Besøg noel.dk's Websted

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

købt noget brugt, det kan godt være det ser fedt ud men tvivler på det spiller særlig godt, du kunne lige så godt købe dig nogle små sat ht'er, tror det vil give dig den sammen kval. men prøv at tjekke på www.dba.dk

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ønsker ikke at købe brugt da jeg kan få de mest gænge mærker direkte igennem deres danske distributører (= fin pris). Men synes designet er vanvittig fedt på Pioneer sættet, og havde håber på der var nogle folk der havde kendskab til Pioneers speakere.

Har du et bud i 5K's klassen for et 5.1 sæt er det meget velkommen.

Til top Vis noel.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noel.dk Besøg noel.dk's Websted

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

forstår dig ikke helt, du er ligeglad med om de spiller godt, men alligevel spørger du om folk med erfaring med dem

hvis du vil kan du se mit anlæg og se at man faktisk godt kan lave det lidt stillet. (dog mangler jeg kraftigt et større værelse!

ved ikke helt hvad du går efter, men her er der da et par bud

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/Hoejttale rsystemer.htm

ellers gå ned i din lokale hifi shop (ikke merlin eller sådan noget) og spørger efter et setup til den pris

noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Du misforstår, beklager hvis jeg har udtrykt mig forkert. Mit "højeste ønske" er naturligvis en person der kan fortælle lidt om Pioneers speakers generelt, da jeg som sagt synes designet på det angivne sæt sparker numse, og har fået kærestens accept til dette sæt :)

Jeg går ikke ud fra at du har erfaringer med sættet, men blot antager at det ikke spiller godt?

Det er naturligvis et krav at det spiller godt, men ellers skal det også se lækkert ud, lyder mærkeligt for nogle, men jeg ønsker ikke at have noget stående som jeg ikke synes er pænt :) Og så skal det jo passe ind med alt det andet grej.

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

du har ganske ret jeg kender det ikke, men fysike love er fysiske love, og tvivler stærket på at man kan frembringe ordenlig lyd i et alu rør

hehe det kan jeg godt se, vi er jo alle forskellige og det ville sku også være kedelig hvis vi ikke var

noel.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Befro ApS

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Præcis, vi er alle forskellige :)

Så må jeg bruge fridagen imorgen på en lille lyttetur rundt til Århus' hifi-pushere...

Men tak for hjælpen indtil videre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes