Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Styr på CD’er med EDB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

For et par år siden fik jeg et program VisiTrax som er super godt.

Programmet kan købes på hjemmesiden www.synapsa.com og koster US$30.

Man kan starte med at prøve en lille version med plads til 1000 nr. gratis.

Med programmmet er man koblet direkte op til en server hvor langt de fleste cd'er allerede er intastet med categori navne på nr. , artist og cd.

Enkelte cd'er er ikke indlagt , men det gør man så selv , hvorefter systemet for den næste der får samme cd er klar.

På ens egen pc'er kan man se alle nr. som man har med den enkelte kunstner.

Man kan se allle ens cd.

Man kan søge under kunstner , categori osv.

Man kan vælge at udskrive ens samlede sqamling eller blot have den på pc'er.

Systemet er også en stor hjælp som dokumentation ved en forsikringssag.

Husk at have en kopi et andet sted end hjemme , ved f.eks. brand eller et tyveri  hvor også ens pc'er stjæles.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

jeg glemte at nævne at man hvis man f.eks. står i track(nr. med den enkelte artist/kunstner) oversigten blot med pile taster kan skifte så man kan se på hvilek volumes(cd) nr. er på og videre til volumens contents ( alle cd'en nr. listet.

Man kan under track så hurtigt søge frem til de indspilninger man har.

Jeg kan således hurtigt se at jeg med Johnny Madsen har fire nr. af Billy og Villy samt finde hvilke cd'er de er på.

Alt i alt et supergodt program.

Findes der andre lign. ? Ellers så prøv test udgaven og se om det ikke er noget.

Indtil videre har jeg fået indlagt 384 cd'er med 4831 nr.

Jeg mangler kun mine klassiske samt enkelte danske jazzudgivelser som ikke har været indtastet i forvejen på nettet. Det tager lidt tid at indtaste alle oplysninger fra en ny cd.

God fornøjelse hvis i prøver programmet.

P.S jeg har ingen økonomiske interresse i at anbefale  programmet.

longyu powerconditioner
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

ingen der har lignende program?

HVORDAN HOLDER I SÅ STYR PÅ JERES SAMLING?

longyu powerconditioner

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

ingen der har lignende program?

HVORDAN HOLDER I SÅ STYR PÅ JERES SAMLING?

Bruger hovedet

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Til MP3 filer! Kunne det måske være en ide`. Men jeg har ca. 4000 cdèr og jeg har det fint med at bladre i dem, og det er også på denne måde at jeg nogle støder ind i et cover som jeg så får lyst til at høre igen. Det jo lidt det fede ved at gå ned til plade pusheren og købe sin egen plade, hvor jeg så kan sidde med coveret og læse mens jeg lytter til pladen.

Så det program jeg benytter hedder ”Peter`s hjerne” og den kan indtil videre godt huske hvad der er i skufferne. så må jeg investerer når der går for meget grums i den.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Bruger et hjemmelavet cd/dvd arkiv udarbejdet i Excel. Lavet i 1996 og løbende ajourført. Det er et stort tastearbejde at få trax, nr, trax-længde mv. med, men med over 5000 skiver orker jeg ikke at begynde forfra. Til søgefunktion bruger jeg autofilter og det fungerer fint.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Bruger et hjemmelavet cd/dvd arkiv udarbejdet i Excel. Lavet i 1996 og løbende ajourført. Det er et stort tastearbejde at få trax, nr, trax-længde mv. med, men med over 5000 skiver orker jeg ikke at begynde forfra. Til søgefunktion bruger jeg autofilter og det fungerer fint.

<ja men det smarte ved visitrax er ar langt de fleste cd' putter du blot i drevet 5 sek. efter står alle oplysninger om nr. mv. på skærmen og kan gemmes med 2 tryk på enter tasten .

Det eneste krav er at der er en god internetforbindelse.

Så de fleste cd'er tager under 15 sek at få på arkiv.

longyu powerconditioner

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=CPH-R]

Til MP3 filer! Kunne det måske være en ide`. Men jeg har ca. 4000 cdèr og jeg har det fint med at bladre i dem, og det er også på denne måde at jeg nogle støder ind i et cover som jeg så får lyst til at høre igen. Det jo lidt det fede ved at gå ned til plade pusheren og købe sin egen plade, hvor jeg så kan sidde med coveret og læse mens jeg lytter til pladen.

Så det program jeg benytter hedder ”Peter`s hjerne” og den kan indtil videre godt huske hvad der er i skufferne. så må jeg investerer når der går for meget grums i den.

Peter

[/QUOTE

Med 4000 cd'er synes jeg du skulle købe program 30 US$ knap 2 cd'er. Men inden kan du jo prøve programmet gratis og se hvad det kan

]

longyu powerconditioner

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Det er da også langtid hvis man egentlig kun skal bruge titel, artist osv. det går lidt hurtigere at skrive det end at tage l**tet ud af coveret og smide den i computeren ;p
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Det er da også langtid hvis man egentlig kun skal bruge titel, artist osv. det går lidt hurtigere at skrive det end at tage l**tet ud af coveret og smide den i computeren ;p

nej der tager du fejl prøv lige programmet en gang.

Du får alle nr. deres varighed og kunstneren med samt evt alle andre oplysninger om cd'en.

du kan swifte imellem nr. plader og kunstner mv.

det er faktisk rigtig godt og nemt

longyu powerconditioner

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 04 April 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:
[QUOTE=CPH-R]

Peter

[/QUOTE

Med 4000 cd'er synes jeg du skulle købe program 30 US$ knap 2 cd'er. Men inden kan du jo prøve programmet gratis og se hvad det kan

]

Ja!! Du har da helt ret!? Det koster jo ikke noget at se om det er noget man kunne blive glad for Så jeg prøver sku`lige at kikke på det! Man skal ikke altid være så konservativ..! Tak for detThumbs Up

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan noget bedre li´ Music Express og Music Label 2005

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Gmork
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jo da... Jeg har lige købt Music Collector fra www.collectorz.com for ~400 kr.

Den gratis udgave kan indeholde 100 albums.

http://www.collectorz.com/music/download.php

Jeg er lige blevet færdig med at tilføje hele samlingen.

Man kan tilføje dem ved enten at sætte CD'en i drevet og lade den finde det via den unikke kode CD'en har. Eller ved at taste stregkoden ind, eller ved simpelthen bare at taste kunstner og titel ind.

Jeg synes at de 400 kr. er RIGTIG godt givet ud!

Et eksempel kan ses her: www.gmork.dk/cd_samling (Min og kærestens samling)

Dog er jeg igang med at scanne alle covers ind manuelt...

- Christian

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet færdig med at scanne cover´s og lave komplet trackliste på mine CDér... Det tog sku 14 dage....

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

G40driver skrev:
Jeg kan noget bedre li´ Music Express og Music Label 2005

har du et link til dem ?

Jeg vil da gerne se hvad andre programmer kan.

Som de fleste er min alm. inspiration da også blot at bladre i samlingen , men sommetider har jeg lyst til at høre nr. i flere udgaver og her er edb jo herligt til hjælp.

longyu powerconditioner

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 09 April 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Peter

Med 4000 cd'ere var det måske en god idé at få dem ind på en liste. Ikke så meget for at finde rundt i dem, men for at kunne fremlægge et bevis overfor dit forsikringsselskab, hvis cd'erne skulle blive stjålet, din ejendom brænder ned osv. Så jeg ville komme igang med det samme. Selv har jeg mine listet via excel. Kopieret listen på cd-rom'er og placeret hos et par familiemedlemmer. Dumt hvis listen går op i røg derhjemme eller bliver stjålet.

hilsen
naim

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 11 April 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Gmork skrev:

Jo da... Jeg har lige købt Music Collector fra www.collectorz.com for ~400 kr.
Den gratis udgave kan indeholde 100 albums.

http://www.collectorz.com/music/download.php

Jeg er lige blevet færdig med at tilføje hele samlingen.

Man kan tilføje dem ved enten at sætte CD'en i drevet og lade den finde det via den unikke kode CD'en har. Eller ved at taste stregkoden ind, eller ved simpelthen bare at taste kunstner og titel ind.

Jeg synes at de 400 kr. er RIGTIG godt givet ud!

Det program købte jeg også over nettet og gav $25 som er yderst fornuftigt givet ud. Som de fleste andre musikarkiver baseres det på en funktion, nemlig opslag på CDDB - en database man også kan uploade til, hvis skiven ikke findes.

Fordelen ved, at man kan lade sin pc aflæse stregkoden og på den måde sikre sig alle tilgængelige funktioner er dog blevet lidt udvandet. Efter introduktion af Copy Control, må denne mulighed udelades på forhånd, men søgning på stregkode eller basale indtastede oplysninger er alternativet, men lidt mere besværligt.

Et eksempel kan ses her: www.gmork.dk/cd_samling (Min og kærestens samling)

Dog er jeg igang med at scanne alle covers ind manuelt...

Hvorfor dog bruge tid på det? Langt de fleste covers er tilgængelige på nettet og er fundet ved blot at indtaste kunstner + titel i en søgemaskine. Kun ved specielle eksemplarer eller sjældenheder har jeg været nødt til at scanne. Desuden findes masser af baser med covers, som desværre er grundlagt for at betjene "kopister", men os ordentlige mennesker kan jo godt tillade os at downloade cover + back. 

- Christian

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 11 April 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Syns nok, der havde været en tråd om dette tidligere:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18299&P N=2

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Et eller andet sted, tror jeg ikke at sådan et program kan bruges i en forsikringssag, for man kan jo bare indtaste en masse cd'er, som man ikke nødvendigvis har - jeg tror ikke at man kommer udenom, at skulle tage billeder at cd'erne, men programmet, kan jo selvfølge sammenholdt med billederne gøre, at man har overblik over samlingen, men mange forsikringsselskaber dækker aldrig cd'ernes værdi op til 100%. Da min kammersjuk fik rippet hans samling på flere tusinde stk. (han har været DJ), da mener jeg faktisk kun han fik dækket ca. 60%, men han var så også så heldig, at da han var DJ, skulle han jo gemme bilag, og han havde derfor kvitteringer etc. på de købte cd'er, da han var moms registreret.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 11 April 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Et eller andet sted, tror jeg ikke at sådan et program kan bruges i en forsikringssag, for man kan jo bare indtaste en masse cd'er, som man ikke nødvendigvis har - jeg tror ikke at man kommer udenom, at skulle tage billeder at cd'erne, men programmet, kan jo selvfølge sammenholdt med billederne gøre, at man har overblik over samlingen, men mange forsikringsselskaber dækker aldrig cd'ernes værdi op til 100%. Da min kammersjuk fik rippet hans samling på flere tusinde stk. (han har været DJ), da mener jeg faktisk kun han fik dækket ca. 60%, men han var så også så heldig, at da han var DJ, skulle han jo gemme bilag, og han havde derfor kvitteringer etc. på de købte cd'er, da han var moms registreret.

Jeg tror bestemt programmer som de nævnte kan anskueliggøre samlingens reelle størrelse, selvom billeder naturligvis fejer enhver tvivl væk. Men mht. dækning er det jo et spørgsmål om at få justeret forsikringssummen. Alt for mange nøjes med en standarddækning som vel er omkring de 600.000 i dag. Og hvis forsikringen har sat dækning af denne type indbo til 10% af summen, hjælper det jo ikke meget, hvis samlingen koster mere i indkøbspriser. I så fald har man jo ignoreret værdistigningen i takt med indkøbene. Og vel selv bedt om balladen ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum