Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 07:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Lydspor til Doom (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men da jeg jo har erfaret at der befinder sig folk med en temmelig stor mængde 'visdom og viden' her på forummet, spørg jeg alligevel.
Jeg vil gerne ha' lydsporet fra mit gamle Playstationspil Doom 1 lagt ned på cd, men er der nogen her som ved hvordan man evt. kan gøre det og konvertere det, så jeg kan høre det på min alm. cd-afspiller?

Det lyder måske sygt, men jeg syntes der er nogle total fede, ja melodier kan man vel næppe kalde dem, men lydeffekter med en utrolig stemningsfuld (uhyggelig) atmosfære på. 

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

i hvilket format ligger lyder filerne på spillet - hvis du har dvd drev på din pc, og filerne er i wav format, skulle du kunne kopier dem, og brænde dem ud på en cd, så de kan afspilles på en alm. cd afspiller. Men jeg vil tror at du løber ind i nogle problemer, for det er med garanti med copyright og sikkert også kopibeskyttet.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Guldkysten,

Jeg kan ikke finde nogle informationer om i hvilket format de er i, men spillet er fra 1995, så jeg tror ikke de kopisikrede spillene dengang?

Jeg har desværre ikke dvd i min pc!!!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 April 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hmm - du skal have fat i en konvertering/cd ripper - dem kan du google dig frem til, ved at søge eks. på convert+Raw+Wav, jeg har selv en doom, og det og hvis jeg smider den i en alm. cd, kan jeg se at filerne i cdaudio er i Raw format, så det skal konverteres om til en alm. cd format, og de fleste brænder programmer kan klare en wav konvertering og mange andre, og måske kan ripper programmet måske endda brænde for dig.

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg prøver det du har sagt og ser om det virker... ellers skriger jeg op herinde igen, hvis det ikke skulle lykkes!

Tak for hjælpen!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 April 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

ellers tror jeg du skal lede i edb fora - eks. www.experten.dk eller sådan noget, men pas på med det digitale kopiering, copyright og kopisikring - hvis der ingen kopisikring er må du godt kopier (som backup og til eget forbrug), men hvis der er en sikring, og selv om det kan omgåes, så er det altså ikke lovligt at omgå kopisikringer 

rebdomakr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Sendt: 02 April 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

I pc-versionen er musikken i form af  .mus filer pakket i en .wad fil. er det også det i playstation udgaven?

Du kan finde en mus2mid konverter på nettet som konverterer dem til midi format. Men det er stadig et problem at få dem på cd. Jeg var så heldig at finde dem som mp2 filer engang og kunne brænde dem derfra. De er her

Klik på linkesene der hedder e1m1 osv (bane navnene) Du kan efterfølgende konvertere mp2 filerne til wav og brænde dem.

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg har et technonummer som er bygget på Doom spillet.... Prøver lige om jeg kan finde det

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes