| Forfatter |
|
Generalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Endnu et spm. til forum'ets gæve medlemmer ;-) Min DVD-afspiller har kun S-VHS udgang, hvorfor jeg har købt et S-VHS -> Scart kabel til at linke min DVD sammen med mit TV.. Der er godt nok et S-VHS stik på mit TV også (Sony KV32FX) - men det sidder ude i siden af TV'et og ser altså ikke videre fikst ud.. Nå men... Mit problem er så at jeg ikke kan få farver på når jeg afspiller reg.1 film... Synes at jeg har prøvet alle kombinationer på min DVD afspiller (RGB, Y/C og YUV) - men lige meget hjælper det... Der er ikke rigtigt noget jeg kan indstille på mine A/V kanaler på TV'et... Så hvad gør jeg ?
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Vis du har S-vhs tilslutning på dit tv så skal du finde det når din vidio/dvd starder, skal du finde på din fjernbetjæning knapen vor du skifter til vidio og dvd prøv at brug denne knap, håber at det lykkes.
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg kan sagtens finde signalet når jeg kobler DVD'en til fjernsynets S-HVS indgang.. Problemet er, at der kun er en S-VHS indgang i siden af TV'et, og jeg vil derfor gerne slutte DVD'en til vha. et S-VHS -> Scart kabel.. Men her forsvinder farverne så..
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generalen skrev:
| Jeg kan sagtens finde signalet når jeg kobler DVD'en til fjernsynets S-HVS indgang.. Problemet er, at der kun er en S-VHS indgang i siden af TV'et, og jeg vil derfor gerne slutte DVD'en til vha. et S-VHS -> Scart kabel.. Men her forsvinder farverne så.. |
|
|
Brug scart 2, det er sandsynligvis det eneste der understøtter S-video. Hvis det er en ældre model (FX60 f.eks.), så skal du selv vælge S-video i menuen, på de nyere vælger tv'et selv det bedste tilgængelige signal. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Har lige været inde at prøve med Scart2 og Scart3 - og her sker der noget når jeg vælger "Y/C" - men den står og skifter imellem sort/hvid og farve... Ca. en gang hvert halve sekund...
Yderligere forslag til hvad jeg skal gøre ?
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Den knap på fjernbetjæninger som bruges til at skifte fra DVD,VIDIO og TV ved siden af der er der en knap mere, mener det er den til højer prøv den.
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt.. Jeg har fået selve billedsignalet frem - men det er bare ikke i farver hele tiden... Jeg skal vel ind i TV'ets menu setup eller i DVD'ens setup ??
VH
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dit fjernsyn, der ikke forstår, at signalet er et S-VHS og ikke et almindeligt VHS signal. Derfor skal du fortælle fjernsynet (ikke mundtligt ;-), det skal læse inputsignalet som et S-VHS signal. Hvordan du gør det, må stå i manualen. På nogle fjernsyn vælger man "bare" en anden videokanal (vores skriver direkte "S-VHS" på skærmen), på andre . . . ja, det ved jeg ikke, da jeg kun har prøvet et.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige checket i min TV manual.. Der står om Scart2 "Audio/visuel indgangssignal via Scart eller S-video* via Scart" Ved stjernen står der så yderlgiere: Automatisk sporing i henhold til det tilsluttede udstyr"... Tilsyneladende burde der derfor ikke være nogen problemer... Er det "Y/C" jeg skal vælge på DVD'en.. For hvis jeg vælger RGB eller YUV så er alt hele tiden sort/hvidt...
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er underligt, for når jeg bruger et egentligt S-VHS ->S-VHS kabel, og kobler DVD'en sammen med TV'et så er der ingen problemer med farverne... Men både AV2 (Scart bagpå) og AV4 (S-VHS i siden) burde kunne modtage S-VHS signalet !
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |
teleplus Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger er problemet er Region 1 dvd`er. Hvad med region 2 ??
Region 1 er mest lavet i NTSC format - måske er problemet konvertering fra S-vhs til scart i NTSC ??
|
| Til top |
|
| |
atjensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lign. problemer med mit B&O fjernsyn (ældre model) Den var ikke i stand til, at konvertere NTSC til PAL ordentligt og derved forsvandt farverne. Du kan prøve at indstille din DVD afspiller til at konvertere NTSC til PAL (Kaldes PAL, PAL60, PseudoPAL etc.)
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen problemer med reg.2 film - og reg.1 film er der kun problemer når jeg fører signalet fra DVD'ens S-VHS stik og over til TV'ets Scart stik... Her skifter TV'et så mellem S/H og farve... Når jeg afspiller reg.1 film og fører signalet fra DVD'ens S-VHS og til TV'ets S-VHS er der ingen problemer.. Vil bare gerne bruge Scart stikkene, da de sidder bagved mens TV'ets S-VHS stik sidder i siden af TV'et. - og det burde der jo som sagt heller ikke være nogen problemer med (altså at bruge TV'ets scart stik i stedet til S-VHS signalet), da de jo jf. manualen også være S-VHS signal kompatible...
Mht. at prøve forskellige opsætninger på DVD'en så har jeg både prøvet at definere den som NTSC, PAL og Auto... Uden den store succes...
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
teleplus skrev:
Du siger er problemet er Region 1 dvd`er. Hvad med region 2 ?? Region 1 er mest lavet i NTSC format - måske er problemet konvertering fra S-vhs til scart i NTSC ??
|
|
|
Nu er der lige en klokke der ringer i mit baghoved - jeg har oplevet et par Sony modeller der opførte sig mystisk når man sendte NTSC via S-video til dem - men der var ingen problemer med NTSC via composite eller RGB. Om det kan løses ved jeg ikke.
Bortset fra det, så siger du at du på DVD'en kan vælge RGB og YUV - hvorfor hulen bruger du så ikke et scart-scart kabel og kører RGB? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit problem er at der ikke er noget scart stik i min DVD afspiller.. Der er kun S-VHS, composite video output og RGB output... Ville du foretrække RGB med 3 phonostik i forhold til S-VHS og hvorfor i givet fald ?
VH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generalen skrev:
| Mit problem er at der ikke er noget scart stik i min DVD afspiller.. Der er kun S-VHS, composite video output og RGB output... Ville du foretrække RGB med 3 phonostik i forhold til S-VHS og hvorfor i givet fald ? |
|
|
Ah, ok - nej, RGB i 3 phonostik er RGsB, hvilket ikke er samme RGB-format som TV'et forventer, så det vil ikke virke.
Tjek om du kan få afspilleren til at konvertere NTSC til PAL (hvis du kan vælge mellem PAL50 og PAL60, så vælg PAL60), det burde løse problemet via S-video. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubiii.... Det virkede sgu... Der var godt nok ikke noget der hed Pal60 og Pal50, men jeg prøvede - som jeg også har gjort det tidligere - at sætte den på Pal... Hmmm. Mens jeg er i menu'en på DVD'en så skifter signalet fortsat mellem S/H og farve - men da jeg så gik helt ud af menu'en, så var farverne der hele tiden... Fantastisk.. Jeg gik ikke helt ud af menu'en da jeg prøvede de forskellige ting, da jeg troede at ændringerne ville træde i kraft med det samme.. Men det gjorde de åbenbart ikke... Nå men.. Tusind mange gange tak til alle for Jeres store hjælp og hjælpsomhed !!!
De venligste og gladeste hilsener fra Flemming
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generalen skrev:
| Jubiii.... Det virkede sgu... Der var godt nok ikke noget der hed Pal60 og Pal50, men jeg prøvede - som jeg også har gjort det tidligere - at sætte den på Pal... Hmmm. |
|
|
Jeg nævnte det også bare for en sikkerheds skyld, fordi mange, specielt de helt billige pudsigt nok, afspillere har mulighed for at vælge mellem PAL50 og PAL60 - og såfremt éns tv kan vise PAL60 (hvilket langt de fleste kan), så er dette at foretrække frem for PAL50, der vil give hakkende billeder.
God fornøjelse med filmene  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Generalen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er bare alle tiders... Hmmm. Men synes at det er lidt underligt at man skal ud fra menu'en før at ændringerne slår igennem... Det snød i hvert fald mig - og det var rimeligt forstyrrende at farverne hele tiden skiftede mens jeg var inde i menu'en - ogseå selvom jeg åbenbart havde ændret opsætningen til det korrekte.. Oh well.. Det kan jeg sagtens leve med !
VH
Flemming
|
| Til top |
|
| |