Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 10:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: 120V 60Hz til 120V 50Hz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 04 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

jeg har fundet en amrikansk forstærker, som jeg er lun på, der er bare lige det at der står på bagsiden af den: 120V 60Hz

og vi køre med 50Hz her, for på de fleste USA´s apperater, står der 120V 50Hz - 60Hz, og så er det jo ikke noget problem at bruge en adapter som former fra 230V til 120V da de fleste apperater kan køre fra 50Hz til 60Hz

men der pointet så ligger, er om den her forstærker kan køre på 120V 50Hz, da der står 120V 60Hz på bagsiden, eller om det bare er alle apperater som kan køre 50Hz selvom der står 60Hz???

Please help me

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Sendt: 04 April 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

hehe. En forstærker bruger så meget strøm at hvis du skal have en adapter der er kraftik nok så vil det mere end udligne besparelsen ved at købe den i usa. Normalt er det ikke noget problem for et apperart der er lavet til 60 hz at køre 50 hz, i tilfældet af en forstærker vil dens power output måske være lidt lavere da der er mere energi i 60 hz end 50. Hvad er det for en amp du er int i ?

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hasselhof:

Okay det lyder rigtig godt, for jeg har en adapter på 500W 230V - 120V, så den skulle kunne gøre det, da der står på bagsiden af forstærkeren: 120V 60Hz 480W

http://www.pioneerelectronics.com/pna/product/detail/0,,2076 _4155_36908_tab=B,00.html?compName=PNA_ProductDetailComponen t 

Så hvis den sagtens kan køre på 120V 50Hz så vil jeg da hente den hjem med det samme :-D

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

hvis den adapter du har er en lille hvid en af plastik der vejer 200 gram...så kan den ikke give 1000 rigtige watt. Ved godt at man kan få dem, men det er lidt en snyder. Hvis det "bare" er en ikke exotisk pioneer surround reciver du vil have hvorfor så ikke købe den i dk eller tyskland ? Hvis du får den fra usa har du ingen garanti i dk. Du kommer til at betale godt 30 procen oven i fragt+købspris..tror det vil ende med at være en dårlig forretning.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
hvis den adapter du har er en lille hvid en af plastik der vejer 200 gram...så kan den ikke give 1000 rigtige watt. Ved godt at man kan få dem, men det er lidt en snyder. Hvis det "bare" er en ikke exotisk pioneer surround reciver du vil have hvorfor så ikke købe den i dk eller tyskland ? Hvis du får den fra usa har du ingen garanti i dk. Du kommer til at betale godt 30 procen oven i fragt+købspris..tror det vil ende med at være en dårlig forretning.

Er du sikker på der ryger 30% oven i prisen, for jeg har fundet den på Ebay.com så den bliver sendt fra en privat mand, og det er en brugt vare??

Den model er kun lavet i USA så derfor ville jeg godt have den til danmark :-D

Adapteren kan du se på www.Brinck.dk under produkter og strømforsyninger... Jeg ville godt nøjes med den på 500W hvis det kan gøre det, eller skal jeg købe den på 1000W, ?????

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Lige et par ting du skal være opmærksom på! Når du vil konverterer fra 120V til 230V!

I US køre man 60Hz og herover køre man 50Hz, dette betyder at der SKAL være ca. 15 % mere jern i kærnen af transformatoren..!? i de jobs jeg har haft med selv MEGET high-end firmaer i US er det næsten umuligt at forklare udviklingsfolkene dette. Resultatet af det manglende jern i kærnen! Bevirker at du får brum fra trafoen ”mekanisk” Noget mange der køre med Amerikanske forstærkere oplever ”selvom den er designet til 230V”!

Mht. den Pioneer ELITE du har tænkt dig at købe!? Jeg har en ven som flyttede hjem fra US og tog en lidt ældre ELITE med hjem!? Den kan KUN vise on-screen i NTSC og hvis du vil bruge dens video omskiftning er det også kun NTSC. Og så har den ikke RDS på tuneren ”det så jeg ikke om denne havde” Den er super meget designet til NTSC da det er hvad man har i US og Japan.

Og så den UL- godkendt og ikke CE- mærket!? Så hvis uhældet er ude, hænger du på den.

Jeg ville IKKE købe den!

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

ja du skal betale 30 procent oven i også selvom det er brugt. Det er ikke alene din købspris men også fragten du skal betale afgift af. Det plus Peters gode argumenter gør at du bør overveje købet en ekstra gang. Der er ikke rigtig nogen oplysninger på den adapter så svært at sige noget.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Men er der ikke noget med at det er ikke al tid tolden opdager parkken, og man tit kan være heldig at der ingen som skriver told på den, eller bliver VÆR ENDESTE parkke tjekket???

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 April 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

hvis sælger skriver værdi på den så kommer du til at betale. Hvis værdien er opgivet til under 35 dollars så spot tjekker de og du kan være heldig ikke at blive hapset. Men den værdi der er på pakken er også den værdi den er forsikret for..så hvis der er lav værdi og den forsvinder så står du tilbage med en tom fornemmelse.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Okay jeg har fuldt jeres gode råd og agomenter, til at det lyder for besværligt, hehe.

Jeg tror bare at jeg vil kigge efter brugte ting her i danmark og i eropa, det er nok lettest, hehe

Så jeg siger tak får hjælpen :-D

Thomas K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Mange gange er trafoer lavet "universelle" med to primærviklinger beregnet til 120 V. Så er det bare at serieforbinde dem til 240 V eller parallel for 120 V drift. Nogle apparater har en omskifter på bagsiden til dette. Andre gange skal det klares med en loddekolbe. Måske er der sparet for meget på jernet, som  Peter nævner. :-) Jeg ville heller ikke købe den.

Mht told. Jeg har aldrig været ude for at skulle betale told af de knap 10 pakker jeg i tidens løb har bestilt i Kamerikas forenede emirater, selvom pakkerne i nogle tilfælde kostede "lidt" mere, end de ca. 35$.

Jeg selv bruger mest ebay.de. Tyskland er et dejligt sted mht. brugte ting. Dog er $$$$ kursen så lav i øjeblikket, at det ofte kan betale sig at kigge over på den anden side efter ting der ikke vejer for meget (tilbehør f.eks.).

god vind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes