Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Slangens anlæg. 5.1-3.1=2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline
Sendt: 03 September 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Update: Der er nye billeder længere nede på siden, af den nye opsætning.

Tror også lige jeg vil smide lidt rundt om mig med informationer om det anlæg jeg går og trækkes med til daglig.

Det startede i sin tid som 5.1 gejl, hurra og hjemmebio. Det er dog senere blevet en del mere stereo og musik præget, hvilket de forskellige opgraderinger også bærer præg af.

Lad os stille og roligt starte med et billede, da det jo er det folk vil se. Så sætter vi sgu navn på skidtet bagefter. http://www.viper.dk/stuff/Hi-Fi/?f=_stereo_setup_01.jpg
Ja, som også står skrevet, så er det vist næppe optimale forhold til det. Forhåbentlig bliver der rodet bod på det inden længe.

Men lad os starte med det udstyr jeg bruger til musik, da det er det der er det vigtige for mig.

SACD/CD afspiller
En Sony SCD-777ES SACD afspiller sørger for en solid gengivelse af såvel SACD som CD. En fantastisk afspiller som jeg gerne med tiden skulle få lettere modificeret, så den vil spille endnu bedre. Det er jo trods alt stadig et Sony produkt, så der er plads til forbedringer ;)
Har egentlig en Holfi CD stabilizer, men bruger den ikke, da dens indvirkning er knapt så stor. Kan være pga. løbeværket i min SACD afspiller allerede er utrolig stabilt.

Forforstærker
Så har vi en Holfi Pre 8 EE forforstærker med RIAA modul. En udmærket sag som har god klang og herlig forståelse for musikken. Virkelig et plus når der bliver snurret SACD'er.

Effektforstærker
Videre til en Holfi Power 8 EE effektforstærker. Solid og strømstærk satan, som igen leverer en god klang med musikalsk finesse.

Højttalere
Alt dette bliver skudt ud i et sæt B&W CDM-9NT. Som spiller herligt til prisen og er dejlige at se på. Og så matcher de jo også de herlige Holfi'er :)
De hviler desuden på et par Holfi SB-XL-Feet, hvilket gav en hel fantastisk indvirkning på højttalerne i forhold til spikes.

Interconnects
Interconnects'ene er en gang Argento Silver, som jeg ved lejlighed vil opgradere til Argento VDM. Der er ok hul igennem dem, så det kan man jo ikke klage over til prisen.

Højttalerkabler
Bi-wiret højttalerkabel ved navn AudioQuest Forest. Nogle meget rare kabler med godt hul igennem.

Strømkabler + strømskinne
Strømkablerne er nogle AudioQuest. Forholdsvis billige, men langt bedre end dem man får leveret med.
Disse strømkabler sidder i en Holfi Power Mains 16A strømskinne. En herlig sag med en absolut positiv indvirkning på lyden. Hele anlægget er desuden jordet.

Lidt tweaking
Enhederne hviler alle på nogle afkoblingsfødder; Ringmat Feet.

Pladespiller
På den anden side af alt dette står en Rega Planar 3 pladespiller, med en Ortofon MC 15 Super MK II pickup. Denne er naturligvis forbundet til Holfi'en.

Fjernsyn

I midten er fjernsynet. Et 32" Sony KV-32FS70. Sin tids topmodel, med 2 tunere og jeg skal komme efter dig. Hviler oven på et herligt matchende bord.

Playstation 2
Inde i det bord står min PS2. Og, ja... Den bliver brugt til det sådan en nu skal bruges til - hygge-spille ved lejlighed.

Surround forstærker
Så er der min surround forstærker, hvilket er en Sony TA-VA777ES. Nogle tåger rundt om at den slags er forældet, fordi der nu er 6.1 og 7.1 og hurra. Men jeg mener nu at 5.1 er fint og den klarer den slags glimrende og med en masse power. Lige nu fungerer den dog udelukkende som hovedtelefonsforstærker.

DVD afspiller
Min DVD afspiller er en Sony DVP-S7700 med et custom crack som klarer det hele. Ikke så meget at sige om den - den spiller DVD'er og det gør den vel egentlig ganske ok. Den er forbundet til fjernsynet med et eller andet dyrt IXOS SCART kabel.

Høretelefoner
Nederst i den række står et par Sennheiser HDR 30 trådløse hovedtelefoner. Specielt gode er de ikke, men de er trådløse hvilket var pointen med dem.

Center-højttaler
Det er en B&W LCR6. Den er dog ikke helt pillet ned endnu, eftersom den stadig ligger på sin hylde over fjernsynet. Overraskende spiller den ganske fint derfra, på trods af sin lidt høje position. Kan ikke lige huske hvilket kabel der er til den, men det er i hvert fald bi-wiret.

Baghøjttalere
Baghøjttalerne er et sæt B&W DM602 S2 på et par standere, som jeg har glemt navnet på. Kablerne til dem kan jeg heller ikke lige huske.

Subwoofer
Min subwoofer er en B&W ASW1000. Og, ja... Den leverer bas - også i den grad.

The end
Det var vist egentlig det. Hvad jeg sådan har af planer for fremtiden er nok de Argento VDM kabler, ved lejlighed. Opgradering af min SACD afspiller, til at starte med; udskiftning af clock'en til en Super Clock 2. Og så ellers begynde at opgradere for- og effektforstærker, for så senere at montere nogle bedre højttalere... Så nogle bedre højttalerkabler... Og så kunne jeg forestille mig at jeg begyndte at fyre lidt mere efter biografen og lave nogle seperate systemer. Men det er mange år ude i fremtiden.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 September 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

efter denne meget gode beskrivelse af dit udstyr savner jeg lidt billeder ...

det lyder til at være et ganske glimrende setup, jeg har selv en speciel følelse når det kommer til B&W højttalere, dog er det kun blevet til en sub for mit vedkommende, jeg vil lige skifte alt det andet grej/tilføje noget bedre, inden jeg vil kigge mig om efter et par højttalere... men om det bliver B&W ved jeg af gode grunde ikke endnu, men lækre ser de stadig ud.

og den sub, JA den kan levere bas!

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 September 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej Viper.
Flot setup må jeg da nok sige,det står måske lidt klemt synes jeg, men sådan er dine forhold jo.Men hvor har du købt din cd reol henne, den er da fed der er da plads til en mase cder, det var lige sådan en jeg godt kunne bruge.HEJ  

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2003 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

@witzel
Oppe i starten af teksten er der et link til et billede :) Det er ikke sat direkte ind, da det er breddere end de 400 pixels som reglerne siger er max.
Ja, B&W fanboy må jeg jo nok siges at være ;) Jeg har stadig et godt øje til et sæt N802, men når jeg engang skal købe det, så er der jo nok kommet noget andet :) I'll cross that bridge when I get there :P

@Ghost DK
Ja, det er sgu noget klemt - det er næsten synd :) Men ikke så meget at gøre ved det lige nu. CD reolen er købt i Ide Møbler, for omkring 1400 kr. Den er langt pænere i virkeligheden end på billedet :)

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 04 September 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

der kan man bare se... men det var jo også sent, og efter 50 siders hyggelæsning i skatteret så er det vel hvad man må forvente...

- Witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 04 September 2003 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

nu har jeg så set på billedet... det er næsten synd af fjernsynet dækker så meget for resten af dit grej...

især dvd'en kunne godt tåle af blive vist mere frem, det er for lækker...

men det står nu en anelse klemt, synes jeg ... jeg har selv ikke så meget plads at gøre godt med, men det går nu alligevel...

lækkert setup..

- Witzel

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

@witzel
Du er så undskyldt. Kan godt forestille mig hvor tørt sådan 50 siders skatteret kan være o_O
Jeg tror det kaldes effektiv pladsudnyttelse :) Det bliver nødt til at stå sådan lidt sammenklemt, for at højttalerne kan få lidt luft. Det fungerer i hvert fald og det er endda så perfekt at modtagerne til fjernbetjeningerne sidder i højre side, i højre side og i venstre side, i venstre side :)

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Yep! flot set up.Kanon afspiller dog langssssooomm men klar et af de bedste drev paa market.Jeg overvejer selv en holfi losning.Nb2/nb3 samt nfb rex.Men har dog stadit mit elskede meridian sat samt scd 1/555es sacd.B&W er bare guff.Har selv et par 802 N.

MVH 

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

@winter
Nu kan jeg jo nærmest ikke andet end misunde dig ;)
Har selv haft fornøjelse af at høre det bedste Holfi grej på et sæt N802, og det spiller fandme eminent.

Har du overvejet at få din SCD-1 modificeret? Mange har gjort det og virkelig fået noget ud af det. F.eks. få smidt en Super Clock 2 i. Skulle gøre underværker. Man kan så også gå videre, men det begynder at blive dyrt så, men der er en hel del at hente :)
Hvad angår tiden den skal bruge på at overveje skiverne. Efter så mange år så rører det mig ikke. Du skal alligevel bruge lidt tid på at komme på plads og gøre klar til at lytte, så der kan den jo passende stå og tænke lidt over skiven du har smidt i ;)

Men jeg kan i hvert fald varmt anbefale Holfi på N802. Det spiller kanon!
Og hvis du en dag skal af med dine N802, så sig lige til ;)

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2003 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Og den Superclock II jeg ævler om, det er den her: http://www.audiocominternational.com/store/superclock2.asp

Folk som har smidt den i deres SCD-1/777 har oplevet noget af en forbedring af lyden. Det er i hvert fald noget jeg klart skal have i min afspiller ved lejlighed.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 04 September 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg mener der er et sat tilsalg paa hifi-link til smaa 39k 2 aar gl.Okay pris.Eller henvend dig til (jensen) Han skaffer jo alt.Til rimlige penge(b...-s...)

MvH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hehe, har sgut råd til det skidt lige nu. Har lovet mig selv ikke at købe mere Hi-Fi (i større omfang) det næste stykke tid, så jeg kan få købt lidt andre ting. Ellers vil det sgu bare tage overhånd (igen) :)

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Slet ikke dårlig setup, det ved vi alle jo som kender Viper
Ser frem til at se og evt. høre det hele spille når du engang flytter i nye lokaler

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Er vild med dine højtalere....de er lækre....

Håber at se et billede når du får mere plads, så man rigtigt kan nyde de fine sager du har fået koblet sammen.

Mvh Brian Sørensen

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nåja, det skal da ikke være sjov og ballade det hele, så jeg har flyttet lidt om på skidtet, hvilket har givet det lidt mere plads. Det kunne det rigtig godt lide :)

Den nye opstilling tager sig ud som følgende billeder dokumenterer:

Tigerdyr sørger for at holde vagt 8)

Lidt close-up af Sony'en og Holfi'erne:

Ellers er der ikke sket en fis med udstyret. Har vist højst fået købt nogle flere CD/SACD/LP'er :)

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

top $ ;O
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Glædeligt at flere og flere falder fra surround100,? og tilbage til stereo for 2 ører. TV og film kan sagtens ses alligevel!!! Det er et godt gammelt feng shui-trick, at lade et tøjdyr passe på sine ting og det virker, men normalt bruges en bjørn (winnie the pooh) for dyret SKAL være farligt!!! Ja, det er tigerdyret også!

Så er der lige det sædvanlige med, at du burde flytte dine højttalere længere ud på gulvet og lidt har også ret. Alt ialt et smukt anlæg, som garanteret lyder rigtigt godt. Tillykke hjemvendte!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg sværger i hvert fald til stereo når det gælder musik. Hellere bruge de flere penge på noget lækker stereo, end at høre elendige optagelser på ringere udstyr :)
Har stadig 5.1 knald til film, det er dog pakket ned lige for tiden :)

Kan ikke rigtig rykke højttalerne længere ud fra bagvæggen, desværre. Jeg har givet dem så meget plads jeg kunne :( Men det står heldigvis lydmæssigt bedre end før :)

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Det ser skam rigtig dejligt ud. Bare en skam du nu har fået din tråd under 'aktive emner' igen. Nu kommer jeg igen til at ligge søvnløs de næste par uger, mens jeg forsøger at komme til at drømme om dine højtalere.. Og dine forstærkere.. Og din afspiller..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Du burde nu alligevel give dem små 25cm mere, det giver alt andet lige en renere, mere detaljeret bas og det smitter af langt højere oppe i frekvensområdet. Meget mere frigjort lyd!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes