Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kingpin Lærred - billigt fra shg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nikolajp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 April 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft kontakt med shg.dk og fik dem til at tilføje widescreen versionen af kingpin lærredet (dog kun i 200x200). Fik det endda lidt ned i pris, da jeg nævnte de svenske priser.

Har bestilt idag og lige fået bekræftelse på afsendelse.

"For god ordens skyld kan vi hermed bekræfte, at
din ordre er pakket og afsendes i dag
d. 08.04.05.

Kingpin ES200-W 1 2.636,00 2.636,0
Ordretotal incl. moms: DKK 3.381,33"

3.380 er da rimeligt billigt synes jeg (inkl. levering)

Til top Vis nikolajp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajp

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 April 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er totalt newbie hvad angår lærred osv, men hvordan kan et lærred på 200*200 dvs. kvadradisk være beregnet til widescreen ?

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

nikolajp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Det sænker sig længere ned.. dvs. toppen bruges ikke (er sort).

Her er specs fra deres hjemmeside (ES200-W 200 x 200   viewable 194 x 109,1 88")

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 08 April 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Jo, det er da en ganske god pris :)

Spurnaldo: Du kan fx se det her: http://www.cinemagic.dk/product_info.php?cPath=45_152_142&am p;products_id=510&osCsid=f0adbfa08d2b2d3295fbe7e32c16b31 3

Nikolaj: Hvor I landet bor du? Du må lige komme med en anmeldelse af lærredet når det er. Hvilken projektor skal det køre sammen med?

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

nikolajp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Det skal køre med en Sanyo Z3 (dog ikke hos mig selv).
Skal nok komme med anmeldelse (har heller ikke kunnet finde en anmeldelse her på forum jeg kunne bruge).

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

nå nu har jeg ventet længe nok på den anmeldelse synes jeg, men jeg har bestilt et 79" 16:9 lærred.

Det der er fedt ved lærredet er(udover prisen) at det er et af de få billige lærreder som har hvid dug med 0,8 gain. Min logik siger mig at en ok lysstærk DLP-projektor har det bedst med sådan et lærred.

men jeg vil ihvertfald forsøge at lave en lille anmeldelse nå jeg har leget lidt med lærredet 

nikolajp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Sorry. Her kommer en hurtig anmeldelse.

Jeg har ikke prøvet så mange andre typer, så mit grundlag for vurdering er ikke helt optimal.

Kvalitet
Jeg syntes det virker som noget kram. Jeg var lidt bange for, at dette lærred var lavet af billige komponenter (plastik osv.), men det virker solidt og godt. Det er med sort kant og sort belægning på bagsiden. Denne belægning lugter dog istarten en del af terpentin eller andet .. man skal lige være forberedt på, at det skal hænge og lufte af nogle gange den første uge man bruger det. Nu lugter mit næsten ikke - forsvinder nok helt om lidt.
Motoren har en lav summen, når den kører (bestemt ikke irriterende). Fjernbetjening er perfekt.
Der er et langt kabel fra lærred-kassen og ned til strøm. Burde være langt nok. Midt på denne ledning sidder en kontrolboks, så man kan betjene den derfra også. Her kan man fastlåse en position, så den altid kun går derned til. Ved ikke om dette virker fra fjernbetjeningen også (har ikke lige prøvet). Fjernbetjening virker næsten ligemeget hvor man peger hen (lækkert).

Billede
Som sagt har jeg ikke prøvet andre, men er MEGET tilfreds med mit køb. Det står rigtigt godt. Lavt sort niveau kræver mørkelægning for at se godt ud, men det er nog meget værre på hvid lærred. Jeg havde generelt mange problemer med at få et ordentligt billede på, men det var kun pga. software (zoomplayer). Nu kører min maskine med VMR9 istedet for overlay, samt PureVideo fra nVidia + nVidia codecs. Det ser fantastisk ud! Jeg har spillet et par HDTV klip på den og wow! Det står knivskarpt (mest pga. Z3 selvf.).
Min projektor (Z3) kom til at stå omkring 4½-4 meter fra lærred. Det er absolut minnimum, da jeg har zoomet billedet så stort som det kan blive. Skal du bruge mindre afstand skal du købe et mindre lærred (mit er ES200-W 86'').

Bedømmelse
Uden at kende andre lærreder, vil jeg give dette en bedømmelse på 5/5 stjerner.

Selve lærredet er sikkert ikke top-of-the-line, men meget tæt på tror jeg. Samtidig koster det meget lidt, har motor og virker kvalitetsmæssigt yderst tilfredsstillende.

Glæder mig til at læse dine erfaringer.
:)
Fik det forresten leveret af en mægtig flink mand (ikke med postdk). Ved ikke helt hvorfor? Måske direkte fra producenten?

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

allerførst vil jeg give dig ret i at indehaveren af qualityscreen, John et-eller-andet vistnok, er superflink og professionel (jeg bestilte hos cinemagic, og efter ca 20 min. ringede qualityscreen mig op).

den der coating der lugter er nogle ret giftige stoffer og opløsningsmidler der IKKE er godkendte i EU, det er derfor de bliver produceret i kina, og det er vigtigt at lufte meget ud de første par uger man har det hængende.

men jeg er glad for de oplysninger, du har givet, jeg var specielt interesseret i det med om lærredet "husker" stop-punktet. Nu glæder jeg mig rigtig meget til at modtage lærredet. det var ikke på lager, men de sender det U/B med fragtmand samme dag de modtager det!

Men du skriver "bla bla men det er nok værre på et hvidt lærred". skal jeg forstå det sådan at lærredet er gråt?

Mvh. Ib Olsen 

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et kingping lærred i 88''

Det nederste stop på lærredet kan justeres oppe ved motoren,  meget nent.

Og så stopper lærredet samme sted hver gang  også ved brug af fjernbetjeningen.

Fjernbetjeningen er radio styret  og har meget lang rækkevide     ( jeg kan stå ude i haven og styre det )

Jeg har haft mit lærred i 2 uger  og lugten er næsten væk.

Min vudering af lærret er at det er super godt til prisen.

Mit lærred blev også leveret personligt.  så pest danmark  kunne ikke ødelægge det

Mvh Hans

Min bio:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17647&P N=1

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

sjovt, da jeg blev ringet op, var han også meget ivrig efter at jeg selv skulle hente det. Efter lidt snakken frem og tilbage, tilbød han dog at sende det med fragtmand. Måske de har haft nogle dårlige oplevelser med postdk.

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

så kom lærredet sq! det har en rimelig høj kvalitet, motoren er stort set lydløs og selve lærreds-dugen virker også fornuftig.

En fed ting er at det er et kvadratisk lærred hvor de bare har mærket mere af, så der er over 80 cm drop-down.

PS. er jeg tabt bag en vogn når jeg ikke forstår at et meget skinnende hvidt lærred kan have gain 0.8? mit gamle lærred som er et datalærred har vist gain 1.3 og har ca samme overflade...

NB: der står at man kan programmere andre remotes, men er det kun RF, eller evt. _kun_ en replacement original(hvis skidtet går i stykker). for jeg kan ikke se et IR-øje nogen steder.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes