Side 1: første opstilling og DIY rack
Side 2: færdiggørelse af Rack
Side 3: Ny reol, Ny forstærker, Ny dvd, Gammel VHS, og fisk flytter ind
Nyeste billeder: 25/01/06
Da jeg nu er flyttet i ny lejlighed og har fået indrettet mig sådan nogenlunde igen, tænkte jeg at jeg hellere måtte opdatere med nye billeder af de nye faciliteter og også udstyr!
her er et link til min tideligere hjemmebiff:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11479&K W=McDave
stuen i den nye lejlighed er på 4m x 5,3m og er meget indretningsvenlig, og sådan kom den nye opsætning til at se ud:

Den største forskel fra min gamle biff, er at jeg nu har fået tv istedet for projektor!!!
grunden til at jeg skiftede til fjernsyn igen, var at jeg var træt at ikke at kunne se film og fjernsyn i dagslys, og at jeg ikke gad besværet med mørklægningsgardiner, og så er det nu engang mere behageligt med et alm tv i den daglige brug, men hold fast hvor savner jeg de 100" når jeg ser film!!!... når der bliver råd igen, så skal der handles projektor igen! men det bliver nok først efter asfsluttet studie.
men hvilken afløsning for projektoren!!!

Loewe Nemos 32" what a beauty!!! perfekt billede, og hverdens bedste og mest funktionelle menu...wow! og så var det lige faldet et par tusinde i pris....nice... så kunne man flotte sig ekstra og give 2500 for den pæne stander!... og så troede jeg at når man bestilte det i sort, så ville man få det i sort, men nej. sort hos loewe er = antracit grå... antracit grå.. hey! det kalder NAD også deres klasiske farve... og man må da også sige at min NAD DVD 550 står meget pænt neden under løven!
Da jeg lagde gulvtæppe på, skulle jeg investere i nogle brede lister til at skjule den kant lans vægene forårsaget af at gulvtæppet kun leveredes i 4m brede, og at vægen pga alderen nogle steder var helt op til 404cm bred... æv tænkte jeg... det skulle nok blive enten grimt eller dyrt... men som i kan se på billedet, er kabelbakker faktisk en udemærket og yderst praktisk liste!!! og så var de på tilbud i silvan!
nice... begrænset kabelrod!

tjaa... nu var rød lige den eneste farve jeg havde at binde kablerne op med, og så var ledningen til forlængerledningen (slugt af løven) rød i forvejen og ville blive synlig... såå deet!

lidt kabelrod omkring stikdåser kan man aldrig undgå, men nu er der jo også 3 antenne kabler 2 strømkabler til trådløstinternet samt et datakabel og et højtalerkabel!
lige før kablerne munder ud ved anlæget, er kabelbakken på britepunktet og indeholder: 4 højtalerkabler, et subwooferkabel, et digitalkabel, et antennekabel, samt et alm stereokabel! jeg krydser finger over at producenterne har afskærmet dem alle sammen grundigt, da de faktisk løber et pænt stykke vej lige op og ned af hinnanden!

her er så anlæget på dets midlertidige plads... senere skal jeg have investeret i en ordentlig gulv til loft reol, og så skal der styr på kablerne bagved!!!
anlæget: Nad T741 og C521i
mht hvilke kabler der er brugt, er det af mange forskellige mærker, men fælles er at de koster ca 20-25% af biffens samlede værdi i kroner og øre... og så skal de bare gemmes væk!!!

wow... her er så rumlekassen! Dali ASW12... kan den spille højt?!? spørg hende i stueetagen! måske lige lovlig meget bas til en lejlighed, men hvis den bliver sat på plads af en fortovs flise og nogle SD feet så går det nok!

Baghøjtalerne...tjaa... har aldrig fået råd til at skifte dem ud... der har altid været vigtigere ting, for de spiller såmænd ok... et par gamle front sattelitter fra et jamo sattelitsystem.
weee... sweetspot længe leve!

og så lige et par billeder fra sweetspot:
et med frontstof...
front højtalerne er B&W DM601 s2... monteret på 60cm Audio magic Genta H.E

og et uden...
center B&W CC6 s2 monteret på Audio Magic LW-C S

men begge billeder med en foroverbøjet idiot reflekteret i skærmen mens han kigger skævt ind i kameraets søger! dooh! men man må da sige at fjernsynet er vinklet til at stå med front direkte mod ens øjne!
og så lige et par billeder mere inden folk får lov at slå sig løs med kommentare!

skal lige have et billede taget fra den anden side med, for at man kan fornemme størrelsen på rummet... det er faktisk ikke særligt stort selvom det ser ud til at være det på billederne...21,2kvm men det snyder når man sætter sofaen en smule ud fra vægen, og det samme med spisebordet, og så sørger for at man kan se en pokkers masse gulv! det eneste negative, er at det samtidig får fjernsynet til at fremstå mindre, men det er jo også en kvalitet hos nogle! og når lyset er slukket og filmen ruller, så er det nu ikke så slemt end da... men det er ikke 100"
læg mærke til at kabelbakkerne er brugt hele vejen rundt... også melem døre hvor der ikke på noget tidspunkt vil blive brug for dem!