| Sendt: 19 April 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Hvis man vælger et lærred med et højt gain får man mere lys ud af sit billed, men til gengæld bliver det også mere vigtigt hvor man sidder. Jo højere gain jo mindre viewing angle. Et spejl er jo f.eks det højeste man kan forestille sig. Det bliver man blændet lige i midten af billedet, men hvis man bare flytter sig lidt er der ingen lys overhovedet .
Gain på et mat hvid lærred er som regel mellem 1.0 og 1.3. Når nu dette kun er på 1.0 betyder det at man ikke får meget lys tilbage, men tilgengæld er betragtningsvinklen meget bedre..
Til mit behov er det faktisk godt at den er så lav, eftersom jeg har behov for den brede betragtnings vinkel til min stue.
Jeg har testet det og jeg synes at der stadig er fint med knald på lysstyrken selv om gain er lav, dog skal rummet selvfølgelig være mørklagt. Men det gælder jo alle projekter opstillinger....
Du kan læse mere om alt dette her på denne side.
www.projectorcentral.com/projector_screens_gain.htm
Jeg kan godt anbefale dette lærred, især til prisen 
At give ca 1000kr for et 214x120cm eller 244x137cm er sku da billig...
Billedet ser kanon ud med det jeg har prøvet, men som altid afhænger det meget af den indstilling man har på sit udstyr. Og min HTPC er ikke sat ordentlig op endnu. Den plejer jo kun at blive brugt til mit crt TV. Og jeg mangler stadig at købe et DVI -> HDMI kabel.
Mvh
Knudsen
|