Emne: Den forsvundne Artikulat ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa da!
Der må være gået ged i back-uppen for Hifi4all nørderne. Tråden om "Linn indser" som handlede om Artikulat højttaleren er forsvundet. Hvor er den blevet af? Er der nogen der har den liggende under sengen? .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i øvrigt!
Tråden handlede i nogen grad om, hvilket led der var det vigtigste. (Ikke blot det dyreste). Historisk har Linn altid holdt på kilden. Nu ser det ud til, at det er højttaleren. Man har vist et standpunkt til man tager et nyt .
Mit bud på problematikken er:
Det vigtigste led er "det man sælger mest af, eller tjener mest på, eller trænger mest til at sælge mere af"
Jamo og JBL holder på højttaleren. Maxell holder på kasettebåndet - øhhh! NRGI holder på strømmen.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 April 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg havde den under sengen, ville jeg meget gerne grave den frem - men jeg KAN bare ikke finde den + 4 andre tråde. Aner simpelthen ikke hvad der er gået galt.  Jeg beklager, og skal understrege, at tråden(ene) ikke er fjernet af os, men noget tyder på en opkoblings / gemme / what-ever fejl af en art! Se evt.: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22949&P N=1
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i går til demo aften hvor der var lytning på LINN Artikulat 350 aktiv model.
Jeg vil starte med at rose for selve aftenen, den var hyggelig og vel arrangeret.
Men nu til den mere alvorlige del selve højttalerne.
Jeg vil starte med at beskrive selve det indtryk HT gav da man kom ind i rummet, det er en utrolig flot HT i mine øjne, og finishen var da også særdeles lækker.
Man satte sig godt til rette og ventede spændt.
Endelig kom lyden, men hov hvad var nu det, det lød jo ikke særlig godt ( i mine øre ), jeg må indrømme at jeg havde forventet mig en hel del mere af et system til over 300.000 men nej hvor blev jeg skuffet, alt var ellers til stede for at gøre det til en god oplevelse, stemningen, rødvin og ok musik.
Men da HT begyndte at spille gik det hele meget hurtigt over, lad mig beskrive hvad jeg oplevede.
Da det første stykke musik kom på var det som om det hele smuldrede, ja billedet krakelerede.
Diskanten var til tider alt for skarp og skrigende, mellemtonen var så fremtrædende at det til tider lød dåse aktigt og det var meget svært at høre hvad der blev sunget, og instrumenterne lød ikke ægte, på RAMSTEINS nummer LOS er der en mundharmonika som på mystisk vis blev forvandlet af denne mellemtone til et mundorgel , og der var et KÆMPE hul fra mellemtonen/mellembassen til den ALT for udetaljeret bas der bare dunkede der ud af.
Jeg betragter mig på ingen måde som en med gyldne øre eller som en HiFi Guru, men jeg kan sku godt høre når 250.000 kroners HT lyder dårligt, ja havde de kostet 20.000 ville jeg stadigvæk mene de lød dårligt.
Men alt dette er jo i mine øre, så der kan jo sagtens være andre der mener det modsatte.
Men jeg mener at dem der køber disse HT er kun folk der vil prøve at imponerer andre med at de ejer et sæt HT til 250.000, men måske de hellere skulle få deres øre testet 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jean M Jarre skrev:
|
Jeg var i går til demo aften hvor der var lytning på LINN Artikulat 350 aktiv model.
Jeg vil starte med at rose for selve aftenen, den var hyggelig og vel arrangeret.
Jeg vil starte med at beskrive selve det indtryk HT gav da man kom ind i rummet, det er en utrolig flot HT i mine øjne, og finishen var da også særdeles lækker.
Endelig kom lyden, men hov hvad var nu det, det lød jo ikke særlig godt ( i mine øre ), jeg må indrømme at jeg havde forventet mig en hel del mere af et system til over 300.000 men nej hvor blev jeg skuffet, alt var ellers til stede for at gøre det til en god oplevelse, stemningen, rødvin og ok musik.
Men da HT begyndte at spille gik det hele meget hurtigt over, lad mig beskrive hvad jeg oplevede.
Da det første stykke musik kom på var det som om det hele smuldrede, ja billedet krakelerede.
Diskanten var til tider alt for skarp og skrigende, mellemtonen var så fremtrædende at det til tider lød dåse aktigt og det var meget svært at høre hvad der blev sunget, og instrumenterne lød ikke ægte, på RAMSTEINS nummer LOS er der en mundharmonika som på mystisk vis blev forvandlet af denne mellemtone til et mundorgel , og der var et KÆMPE hul fra mellemtonen/mellembassen til den ALT for udetaljeret bas der bare dunkede der ud af.
Jeg betragter mig på ingen måde som en med gyldne øre eller som en HiFi Guru, men jeg kan sku godt høre når 250.000 kroners HT lyder dårligt, ja havde de kostet 20.000 ville jeg stadigvæk mene de lød dårligt.
Men alt dette er jo i mine øre, så der kan jo sagtens være andre der mener det modsatte.
Men jeg mener at dem der køber disse HT er kun folk der vil prøve at imponerer andre med at de ejer et sæt HT til 250.000, men måske de hellere skulle få deres øre testet  |
|
|
Hold da op! Der er sørme én der er langt mere kritisk end jeg kunne finde på at være. Det lyder da som en grum sag den HT. Håber du kan komme videre i livet uden varige mén.  Linn har i den grad en company sound, som veksler mellem ganske almindelig frygtelig og så unuanceret. Hvis du spørger mig, så aner de ikke hvad de laver og har aldrig gjort det. Derfor er det så pinedød vigtigt for dem, at de skal skole dig til at lytte på deres ting. Man kan ikke bare få lov at lytte, der er typisk et foredrag om, hvad man skal lytte efter. Det er der principielt vel ingenting galt med, men man mener i ramme alvor at Linn´s udstyr reproducerer hvad der end er på pladen helt nøjagtigt. Lige bortset fra, at det gjorde det vist ikke helt, hvorfor man lancerer et nyt produkt, som så selvfølgelig gør. Jeg mener ikke man kan bruge Linn´s udstyr, med mindre man er villig til at æde alle historierne råt. Du skal se, de dersens poweropamp baserede aktive halløjtalere skal nok have tage 4 år og 300 atomfysikere at skabe. Og det bare for at ramme tempoet præcist.  I det mindste digter de så man kan høre det er eventyr alt sammen. Tag LP12 f.eks. "verdens absolut bedste" iflg. Linn. Den blev skabt som et lavprisalternativ til Thorens og Ariston og kostede ca 1.800 ved introduktionen i DK. Den blev udviklet sammen med tonearme fra Grace og pick-upper fra Supex. Prøv lige at lægge ører til sådan en kombi d.d. Så forstår du altså alting bedre, sådan en Børge synger og ringer så det er en lyst, men Linn siger på trods af det, at det er verdens vidunder.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:

Jean M Jarre skrev:
|
Men jeg mener at dem der køber disse HT er kun folk der vil prøve at imponerer andre med at de ejer et sæt HT til 250.000, men måske de hellere skulle få deres øre testet 
|
|
|
Hold da op! Der er sørme én der er langt mere kritisk end jeg kunne finde på at være. Det lyder da som en grum sag den HT. Håber du kan komme videre i livet uden varige mén.
Linn har i den grad en company sound, som veksler mellem ganske almindelig frygtelig og så unuanceret. Hvis du spørger mig, så aner de ikke hvad de laver og har aldrig gjort det. Derfor er det så pinedød vigtigt for dem, at de skal skole dig til at lytte på deres ting. Man kan ikke bare få lov at lytte, der er typisk et foredrag om, hvad man skal lytte efter. Det er der principielt vel ingenting galt med, men man mener i ramme alvor at Linn´s udstyr reproducerer hvad der end er på pladen helt nøjagtigt. Lige bortset fra, at det gjorde det vist ikke helt, hvorfor man lancerer et nyt produkt, som så selvfølgelig gør. Jeg mener ikke man kan bruge Linn´s udstyr, med mindre man er villig til at æde alle historierne råt. Du skal se, de dersens poweropamp baserede aktive halløjtalere skal nok have tage 4 år og 300 atomfysikere at skabe. Og det bare for at ramme tempoet præcist. I det mindste digter de så man kan høre det er eventyr alt sammen. Tag LP12 f.eks. "verdens absolut bedste" iflg. Linn. Den blev skabt som et lavprisalternativ til Thorens og Ariston og kostede ca 1.800 ved introduktionen i DK. Den blev udviklet sammen med tonearme fra Grace og pick-upper fra Supex. Prøv lige at lægge ører til sådan en kombi d.d. Så forstår du altså alting bedre, sådan en Børge synger og ringer så det er en lyst, men Linn siger på trods af det, at det er verdens vidunder.
|
|
|
Jeg købte en LP12 af Peter Holm i 1976 for kr. 1400,- og hvis ikke ejg husker forkert så kom LP12'eren på markedet (1974) før Ariston'en (og Fons'en). Thorens 150 mk.1 kom i 1965 men AR'en er tilbage fra 1962.
Det oprindelige Linn Sondek "datablad" (enkelsidet A4) er sobert og uden besværgelser og indeholder intet der ikke holder vand. Pladespilleren fremtræder uden arm da valget er overladt til brugeren. Ækle Igors navn er end ikke nævnt.
Den med Grace/Supex må vist betegnes som en engelsk anmelder/agent opfindelse kombineret med fæller import af Grace/Supex. Pladespillerne kom pakket med et blankt eller til SME udskåret armbræt.
At Igor efterfølgende er den der har stået fadder til branchens orale kvababbelser sekunderet af naimisterne er en anden snak (eller også er det omvendt)
giffen gaffen guffen, pengene ned i skuffen (brønden rimer ikke)
Med arkivarisk bjørnehilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Jeg købte en LP12 af Peter Holm i 1976 for kr. 1400,- og hvis ikke ejg husker forkert så kom LP12'eren på markedet (1974) før Ariston'en (og Fons'en). Thorens 150 mk.1 kom i 1965 men AR'en er tilbage fra 1962.
Det oprindelige Linn Sondek "datablad" (enkelsidet A4) er sobert og uden besværgelser og indeholder intet der ikke holder vand. Pladespilleren fremtræder uden arm da valget er overladt til brugeren. Ækle Igors navn er end ikke nævnt.
Den med Grace/Supex må vist betegnes som en engelsk anmelder/agent opfindelse kombineret med fæller import af Grace/Supex. Pladespillerne kom pakket med et blankt eller til SME udskåret armbræt.
At Igor efterfølgende er den der har stået fadder til branchens orale kvababbelser sekunderet af naimisterne er en anden snak (eller også er det omvendt)
Med arkivarisk bjørnehilsen |
|
|
Hæ hæ! Jeg mente nok, den faktisk var endnu billigere end det jeg skrev, men hellere lidt til den fornuftige side, selvom overdrivelse fremmer forståelsen. Ariston lavede grammofoner fra tyverne og frem i hvert tilfælde, så de var der i meget lang tid. AR var i øvrigt vist den der sad på markedet sammen med Thorens. Senere er der jo så kommet fjedre på, som skal snoes med uret på den nordlige halvkugle og mod uret på den sydlige, ligesom badevandet og det der. Det tog forreste 800 ingeniører 12 år at komme frem til dette resultat  . Valhalla og senere lingo og hvad ved jeg tog 1700 ingeniører endnu længere tid at greje. Trampolinus og den slags måtte på den skotske finanslov, før det revolutionerende resultat var i hus. Ittok tog det 4 raketaffyringer og 19 år i rummet at få på plads, men så er den også fantastisk. Nu skal man så have det rette kabel på Linn armene, så de kan indgå i det flydende ophængs mangelfulde dæmpning, det tog ca. 10 min.  . Folk der laver meget fine pick upper, nævner præcist Linns stive kabler, som et issue der ikke hører til i pladespillere, idet de ødelægger puérne.
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt interessant, det giver middelmådige producenter en chance for at følge trop. Produkterne behøver ikke at være gode, bare de er særegne...så er der også mere at fortælle om
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sælge lige hvad det skal være ved hjælp af story telling. Man kan dog ikke regne med, at det holder. Historien skal vedligeholdes og udvides evt. fornys, for at holde liv i myten. Når Igor er væk er Linn det også, idet der nok ikke er ret mange, der kan få sig selv til at fortælle de historier der er nødvendige med tilstrækkelig overbevisning. En efterfølger vil også altid være en kopi af en original. Tænk f.eks. på Snell, hvor Kevin Volks aldrig fik et ben til jorden, efter at Peter Snell døde. Hos Revel derimod er han jo en af de rigtige helte, der kan stå op og sk... uden at vælte.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
bjørn skrev:
|
Med arkivarisk bjørnehilsen
|
|
|
Hæ hæ!
Jeg mente nok, den faktisk var endnu billigere end det jeg skrev, men hellere lidt til den fornuftige side, selvom overdrivelse fremmer forståelsen.
Ariston lavede grammofoner fra tyverne og frem i hvert tilfælde, så de var der i meget lang tid. AR var i øvrigt vist den der sad på markedet sammen med Thorens.
Det var faktisk årtallene for de gyngene ophæng jeg anførte
Senere er der jo så kommet fjedre på, som skal snoes med uret på den nordlige halvkugle og mod uret på den sydlige, ligesom badevandet og det der. Det tog forreste 800 ingeniører 12 år at komme frem til dette resultat . Valhalla og senere lingo og hvad ved jeg tog 1700 ingeniører endnu længere tid at greje. Trampolinus og den slags måtte på den skotske finanslov, før det revolutionerende resultat var i hus. Ittok tog det 4 raketaffyringer og 19 år i rummet at få på plads, men så er den også fantastisk. Nu skal man så have det rette kabel på Linn armene, så de kan indgå i det flydende ophængs mangelfulde dæmpning, det tog ca. 10 min. . Folk der laver meget fine pick upper, nævner præcist Linns stive kabler, som et issue der ikke hører til i pladespillere, idet de ødelægger puérne.
Nu er den eneste LP12 den oprindelige (resten er blot dårlige efterligninger). Fjedrene skal dæmpes og bunden udskiftes med en åben ramme der blot skal tjene til anlæg for fødderne og samtidigt give adgang til fjedre m.v. Passende smidige kabler er klaret ved hjælp af et dobbeltskærmet 2lederkabel fra de glade Movic tonehovedmontagedage (man er vel lokalpatriot) og i modsætning til senere eksemplarer er tallerkenen ikke småskæv.
Er Linn-armene ikke fjernøstlige OEM-produkter ?
Den sidste Thorens der duede var 125'eren (igen ophænget)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 14 April 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er også sjovt at følge prisudviklingen.
Da LP12 kom på markedet kostede den stort set det samme som Ariston RD80 og Systemdeck (nummeret kan jeg ikke huske) - 15 år efter kostede LP12 fire gange mere.
Så meget bedre var den samme gamle fejlkonstruktion blevet - blot ved at skifte bundpladen ud med en hård massonit og skrue armbasen fast med "high tension" skruer - ting du kan købe i Silvan for under 100 kr. 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Historisk har Linn altid holdt på kilden. Nu ser det ud til, at det er højttaleren. Man har vist et standpunkt til man tager et nyt .
|
|
|
Nu skal jeg jo ikke forsvare konkurrenterne mere end højst nødvendigt, men jeg synes altså det er en lidt grov udlægning af tingene. At Linn vælger at lave nogle dyre (gode?) højttalere, behøver vel ikke betyde at de mener at højttaleren pludselig er vigtigere. Det kan vel bare ganske enkelt betyde at de gerne ville lave en bedre højttaler end deres hidtil bedste, og den endte så med at koste en masse penge. Jeg er faktisk ret overbevist om at selv om Linn's holdning er "kilden først", så mener de på ingen måde at højttaleren ikke er vigtig. Det kan f.eks. sammenlignes med System Audio - som jo er udpræget fortaler for "højttaleren først". Selv om de mener højttaleren er vigtigst, så bruger de jo også kvalitetsudstyr - ofte for mange flere penge end højttalerne selv - til at gengive musikken, når højttaleren skal vises frem. Det er vel også vigtigt her, at man netop IKKE gør tingene op i kroner og øre - dét at man definerer at f.eks. højttaleren er vigtigst, betyder jo ikke at den nødvendigvist skal koste X % af den samlede pris - det betyder at man skal bruge de penge der er nødvendigt for at det er godt nok. Tingene skal ikke nødvendigvis koste det samme for at passe sammen - hvem er det der har bestemt at for at en CD og en forstærker passer sammen, så skal de koste det samme? Det er vist mere markedskræfter end egentlig ydelse. HVIS (jeg ved det ikke, så jeg siger "hvis") en CD-afspiller med lydkvalitet X koster det halve af en forstærker med lydkvalitet X, hvorfor skal man så partout bruge den samme pose penge på de to apparater?
Det jeg prøver at sige er: At man mener en given komponent i anlægget er vigtigst at have i orden behøver ikke betyde at den skal være dyrest - det er jo ikke sikkert den _behøver_ være dyr for at være "i orden". Jeg har ikke selv noget endegyldigt svar på hvad der er vigtigst - jeg hælder mest til at tage udgangspunkt i højttaleren, men jeg kan godt følge argumenter om det modsatte. Jeg vil prøve at redegøre for de to synspunkter, ud fra et neutralt synspunkt - måske kan det hjælpe til bedre forståelse for "modstanderen":
"Kilden først". Simpelt - hvis du først har ødelagt signalet, kan du ikke genskabe det. Derfor hjælper det ikke at have gode komponenter længere henne i kæden, hvis lyden er ødelagt i starten af kæden. Det betyder vel at mærke IKKE at de senere led har mindre indflydelse på lyden, eller at man kan spare på disse for at få råd til bedre led tidligere i kæden. Det behøver heller ikke betyde at det er første led der skal være dyrest. Humlen er, at man har en given kilde, f.eks. en CD, og denne skal gengives så varsomt som muligt. Det sker f.eks. ved at man har en CD-afspiller, et signalkabel, en forstærker, et højttalerkabel og et sæt højttalere. For at gengive materialet uden unødig forringelse, må man tage ét skridt ad gangen: Først sørge for at CD-afspilleren er "god nok", dernæst at signalkablet er "godt nok", dernæst forstærkeren, højttalerkablet og til sidst højttalerne. Dermed sikrer man sig at hvert led har et "godt nok" signal at arbejde med, og dermed kan slutresultatet være "godt nok". Men som nævnt, det kan godt betyde at højttalerne er den dyreste komponent, og den der påvirker lyden _mest_.
"Højttalerne først". For at svare lidt på ovenstående: Højttaleren ER indiskutabelt (hvis vi ser bort fra rummet) den komponent der potentielt kan påvirke lyden mest. Ingen anden komponent kan i samme grad tilføre ændringer i frekvensgang, forvrængning osv. som højttaleren. Det er derfor også højttaleren der i suveræn grad afgør selve spillestilen af anlægget - er det en lille reolhøjttaler med en 5" bas, eller er det et sæt store rock-højttalere med to 18-tommere. Man bør derfor sørge for at den komponent der rent faktisk flytter den luft der rammer øret, gør dette "godt nok". Næste projekt er så at sørge for at anlægget passer til denne højttaler - f.eks. at forstærkeren skal være kraftig nok, at CD-afspilleren ikke tilfører hidsighed som forværres af en hidsig højttaler osv. I forhold til højttalerens potentielle forringelser er dette småjusteringer - det vil altid være at foretrække at bruge forstærkeren til at fintune højttalerens lyd, frem for at forsøge at bruge højttaleren til at fintune forstærkerens lyd.
Personligt er jeg radikal - jeg mener der er sandheder i begge dele, men at ingen af delene bør bruges i blinde - det drejer sig om en fornuftig balance i tingene. Man skal huske at have overblikket med, så man ikke overdriver fokuseringen på én komponent. I tilfældet "kilden først" f.eks. ved at bruge så mange penge på at få CD og forstærker til at blive "godt nok", at man ikke har råd til at gøre højttalerne "gode nok". Så kan slutresultatet faktisk blive ringere end hvis man havde gået et enkelt trin ned på cd og forstærker - selv om det i første omgang betyder forringelse, så opvejes det af en mindre forringelse et andet sted. Har man ubegrænsede midler, er "kilden først" dog en meget god idé. Omvendt, med "højttalerne først" kan du komme i nøjagtigt samme situation, hvis du bruger for mange penge på højttalerne kan du ende med ikke at have råd til en ordentlig CD, og så får du ikke fuld udnyttelse af højttaleren.
Dét mål JEG synes man bør gå efter er netop at have overblikket til at vurdere kæden som helhed frem for at starte i den ene ende. Begge synspunkter er rigtige - du kan ikke forbedre noget der er ødelagt i starten, men omvendt er det det sidste led der i praksis påvirker lyden mest. På grund af disse to modstridende ting, så er man tvunget til at kigge på hele kæden ovenfra, og vurdere hvordan sammensætningen skal være for at kæden hænger sammen. Det vigtigste i denne forbindelse er som sagt at indse, at hvis man er tilfreds med en CD-afspiller til 5000,-, så betyder det ikke at man er tilfreds med en forstærker til 5000,-, eller en højttaler til 5000,-. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, udmærket indlæg....
Men, der her drejer sig jo primært om overprisede produkter der med den ene eller anden historie påduttes køberne....
Det er i denne sammenhæng også vigtigt at differentiere imellem dyre og overprisede, det er to vidt forskellige ting. De overprisede er blot med til at gøre livet surt for de dyre, da de for nogle viser at dyre produkter er spild af penge.
Måske bør vi lede efter de gode produkter med høj værdi? Kan vi få stablet en sådan liste på benene uden at slås om detailjerne?
Det kunne være spændende....jeg kunne forestille mig en plus-liste med de gode og en minis liste med de værste banditter... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu mangler vi vist salig Jonas B til at banke de vantro på plads !!
Ak - ja marketing er mange ting .Linns ditto en af de mere spøjse .
Kære venner : lyden ??? , det her handler om tro .
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg mener testrapporterne bør indeholde klare vink om prisen er fair set i relation til markedet og evt. andre lande. Det er dybest set det de er her for. Alt andet mener jeg er at være anmelder uden at anmelde noget. Man risikerer selvfølgelig, at der så ikke bliver noget at anmelde, fordi ingen vil have en dårlig test af deres produkt. I tidernes morgen skete det dog ind imellem, at kritik blev taget op af producenten, hvorefter det blev rettet i produktionen og endda også for allerede solgte eksemplarer.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En virkelig kaostest var da HF testede Eben. Det står mig ikke klart om deres første eksemplar var defekt, om det nye var korrigeret efter HF kritik af første, om målingerne viste 1. eller 2. model.
Og bemærkningen: "Hvis du ikke vil kende lyden af din elektronik, skal du ikke købe Eben" er helt i skoven. Hvem lytter til musik via et båndpasfilter? 
Men måske afspejler testen anmelderens tilstand af total forvirring, som så viderebringes til læseren 
Ronins test af samme her på siden var klasser bedre (rigtig god), eneste anke jeg har til den er at der blev prøvet/skrevet meget for at være sikker på resultatet. Ikke mange andre produkter får samme tur....men gjorde de ville det være dejligt 
Nyeste test af GammuT højttaleren siger ikke meget om lyden, bortset fra at bassen er bedre end SA1270/80. Men de har jo ingen bas!? En højttaler i den prisklasse vil jeg også gerne se indvendig....men jeg er nok lidt mærkelig  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
En virkelig kaostest var da HF testede Eben. Det står mig ikke klart om deres første eksemplar var defekt, om det nye var korrigeret efter HF kritik af første, om målingerne viste 1. eller 2. model.
Og bemærkningen: "Hvis du ikke vil kende lyden af din elektronik, skal du ikke købe Eben" er helt i skoven. Hvem lytter til musik via et båndpasfilter? 
Milde Moses ! en højttalerenhed ER en båndpasfunktion al den tid en sådan fra naturen er forsynet med en nedre henholdsvis øvre Fo med tilhørende Qt
Men måske afspejler testen anmelderens tilstand af total forvirring, som så viderebringes til læseren 
Ronins test af samme her på siden var klasser bedre (rigtig god), eneste anke jeg har til den er at der blev prøvet/skrevet meget for at være sikker på resultatet. Ikke mange andre produkter får samme tur....men gjorde de ville det være dejligt 
Nyeste test af GammuT højttaleren siger ikke meget om lyden, bortset fra at bassen er bedre end SA1270/80. Men de har jo ingen bas!? En højttaler i den prisklasse vil jeg også gerne se indvendig....men jeg er nok lidt mærkelig  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Nyeste test af GammuT højttaleren siger ikke meget om lyden, bortset fra at bassen er bedre end SA1270/80. Men de har jo ingen bas!? En højttaler i den prisklasse vil jeg også gerne se indvendig....men jeg er nok lidt mærkelig 
|
|
|
Ingen bas..jeg vil heller sige ingen sjæl. Sjældent at grej i denne prisklasse helt formår at gå forbi ens forventninger. Ikke noget konkret at klage over - men bestemt heller ikke noget konkret at glæde sig over...bare kedelig.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Nyeste test af GammuT højttaleren siger ikke meget om lyden, bortset fra at bassen er bedre end SA1270/80. Men de har jo ingen bas!? En højttaler i den prisklasse vil jeg også gerne se indvendig....men jeg er nok lidt mærkelig 
|
|
|
Er du rigtig klog Groove,Skruer du enhederne ud er den ødelagt. Enhederne er sandsynligvis skruet fast med et så præcist moment, at det kun er producenten der kan udføre det kunststykke.Og hvorfor kikke ind i den, filteret er state of the art, siger producenten .
MVH
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|