Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Manglende skarphed?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 September 2003 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Jeg har efterhånden set et par film på min nyligt anskaffede AE300 og finder, at så snart det viste billede viser ting, som er mere end få meter væk, bliver de en anelse utydelige og IKKE specielt skarpe... Når et ansigt feks er tæt på har jeg indstillet fokus, så det er ikke det!!! Skærmen er ikke større end cirka 85", hvilket jeg ikke mener burde være for stort?? Jeg har selv følgende forslag til årsag:

1. Min DVD er en forholdsvis billig model fra Harman Kardon (DVD21). Understøtter kun Scart(RGB) og S-VHS, af hvilke jeg har trukket 10 meter S-VHS op til projektoren (Tech Link).
2. Jeg projekterer lige nu på et GAMMELT lagen, som snarligt bliver udskiftet med skærm eller voksdug.(Håber på at det er dette, som er problemet.:))
3. At DVD-mediet rent opløsningsmæssigt ER så ringe....?? (hvilket jeg ikke håber..:)...)
4. At der er noget galt med projektoren...?
5. ANDET....

Håber I kan hjælpe mig......

Mvh Martin

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2003 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

2. !

men så burde resten også være uskarp - har du prøvet at lege med fokuseringen på din projektor? Brug evt. din projektors on-screen menuer at stille skarp efter...

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2003 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun forsøgt mig med den manuelle fokus på selve linsen??

UHHA jeg håber, at et lærred/voksdug kan rette op på tingene..:):)..

"RESTEN OGSÅ VÆRE USKARP".... er det sikkert også.. jo altid mindre tydligt, når det viste bliver større.....

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 September 2003 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

S-Video signal er ikke særlig skarpt. Og et gammel lagen gør det ikke bedre.

Når du har købt et læred, og det stadig ikke er skarpt, så prøv at låne en linedoubler, og kør med component kabel, (Yr-Yc-Y) eller (RGB) hvis din projektor understøtter det.

Jeg har nemmelig selv haft samme problem med min 3 rørsprojektor. Men S-video var billedet da okay, men med component blev det meget skarpere, og meget mere 3d agtigt.

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2003 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener dog at have læst, at min projektor (AE300) HAR en line doubler i sig (som oven i købet skulle gøre et OK job?) Men du beskriver problemet meget godt.. virker som om, at det kun er det første lag i billedet, som er i fokus....

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 September 2003 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Bare rolig, det ænder sig når du får et lærred, og s-video signalet er udmærket, RGB og component er dog altid at fortrække, men her vindes mest i farvegengivelsen. Juster fokus via AE300´s service mode. Gå ind i menuen og ind i options, stil markøren på OSD og tryk enter og hold enter tasten nede i ca. 5 sek. så for du en ny menu "ext option" vælg service mode. Med pil op/ned vælger du farve, og med pil til højre/venstre vælger du div. test signaler ( ellers er det omvendt ).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes