| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs!
Hvor finder man et neutralt signalkabel i ren kobber, og som har helt og aldeles og indiskutabelt hul igennem
Det er måske lidt rigeligt at forlange på en fredag, så gode bud på noget sådant modtages med både buk og løft på hatten
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det vigtigt at det SKAL være et rent kobber kabel?
Og ja, God weekend 
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Rent kobber ER rent (99,99) og det er hvad der bruges i kabler incl. dem fra NKT og lign. Resten er m.b.s. som de siger på den anden side af det store vand
Og ja, God weekend  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv noget ganske ordinært 1.5 kvadrat instalationsledning solidcore, koster under en hund for 50 meter i harald, hold hver leder adskilt og der er hul igennem.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Prøv bremserør. De er at kobber, og der er helt sikkert hul igennem 
Nej,, seriøst... jeg er også med på en lytter. Har selv "indkøbt" noget 2.5 kvadrat nkt, som ligger og skal afisoleres, dernæst i noget olie og så i noget andet tøj... Har kun hørt godt om dette billige kabel, så det skal prøves....
mvh
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt prøve det med den originale frakke, har prøvet med anoraksnor også, det gør ikke den store forskel, i hvert fald er det udemærket som det er.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. de skal i hvert fald prøves.
Hvad med ht-kabler??? duer de der????
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
MaltheK skrev:
|
Rent kobber ER rent (99,99) og det er hvad der bruges i kabler incl. dem fra NKT og lign. Resten er m.b.s. som de siger på den anden side af det store vand
Og ja, God weekend 
|
|
|
|
|
|
måske jeg har misforstået spørgsmålet... Men til fremstilling af kabler kan anvendes andre materialer end (rent) kobber. Har du eksempelvis hørt om sølv, zink ol.? Ja, VDH bruger sågar kulstof i ders kabler...
HVorfor må det kun være af kobber var mit spørgsmål så.. 
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dem som højtalerkabler
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Og ja, God weekend  |
|
|
G'aften Malthe,
Også god week end herfra.
Ønsket omkring ren kobber går på nogle frekvensmæssige afvigelser i "timing".
Rene metaller, det være sig sølv, guld, eller kobber, laver ikker disse tidsmæssige afstikkere.
Den rette betegnelse for fænomenet er vel egentlig "jitter".
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig, Gamle Jas - eller skulle jeg sige Old Jazz? 
Her er et link til en side, der vil kunne kildre dine gamle overgemte sanser plus intellektet:
http://www.clockwork-audio.de/
For ikke at gøre det for let for dig, vil jeg bare sige, at alle deres anlæg er justeret til kobber. I disse påsketider får du selv lov til at finde kablet på deres omfattende site. Undervejs vil du finde andre små (guld)æg.
Frohe Ostern og rigtig god fornøjelse.
Don Keyshark.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav og godaften Järven,
Også god week til dig + takker for forslaget, men der er ganske enkelt ikke hul nok igennem på det nævnte kabel
Som på langt de fleste kawler med tynde multi corer, så er der også dér en smule fnidder at spore i toppen sammen med et svagt hæv i den nederste del af præcens området.
De nævnte "multi core sygdomme" gør sig f.eks. udslag i, at man ikke kan høre, om det er en Paiste eller en Zildjian hi-hat, der bliver eksekveret i et stykke musik af rytmisk karakter. Fnidderet dækker simpelthen over denne sarte information. Måske skulle jeg nævne, at netop de to nævnte mærker i bækkener hver for sig har en ret destinkt lydsignatur, grundet forskellige materialer og forskellig fremstillingsproces.
En anden "biting" er også lyden fra schallstykket på en messingblæser.
Mens jeg sommetider synes, at det kan være godt at få en ordentlig blæser på, så kan det også være en fordel at kunne høre, om der er tale om f.eks. en basun med intakt originallakering, eller om musikanten har ladet instrumentet sand- eller glasblæse
Plus en hel, hel masse andre ting, som de fleste nok vil finde kedeligtskråstregsmåoutreret
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Hej med dig, Gamle Jas - eller skulle jeg sige Old Jazz? 
Her er et link til en side, der vil kunne kildre dine gamle overgemte sanser plus intellektet:
http://www.clockwork-audio.de/
For ikke at gøre det for let for dig, vil jeg bare sige, at alle deres anlæg er justeret til kobber. I disse påsketider får du selv lov til at finde kablet på deres omfattende site. Undervejs vil du finde andre små (guld)æg.
Frohe Ostern og rigtig god fornøjelse.
Don Keyshark.  |
|
|
Hælløj og godaften Don Låsesmed,
Nej-nej-nej, du må endelig ikke forveksle mig med det fine menneske Gl.jas, også kendt som Old Jazz
Nærværende Sürhling er af helt anderledes og hengemt karakter, grænsende til både sjælelig og kropslig degration, hvor kun en lejlighedsvis, lettere rødvinsmarinade kan holde kadaveret oprejst
Hvor ser Don Låsesmed noget om kawler på clockwork-audio.de?
Der er ledt forgæves efter dem. Og så er de jo tyskere. De utysker tog vidst en gang ca. 90% af Dänemark fra os, så ka' vi li' dem?
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Davs!
Hvor finder man et neutralt signalkabel i ren kobber, og som har helt og aldeles og indiskutabelt hul igennem
Det er måske lidt rigeligt at forlange på en fredag, så gode bud på noget sådant modtages med både buk og løft på hatten
Med fredagshilsen G&S
|
|
|
Madrigal GZ GEL er nok det kabel jeg har haft her på fortet med mest hul igennem.Men det er vidst nok forsølvet kobber vi har med at gøre her. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hælløj og godaften Don Låsesmed,
Nej-nej-nej, du må endelig ikke forveksle mig med det fine menneske Gl.jas, også kendt som Old Jazz
Nærværende Sürhling er af helt anderledes og hengemt karakter, grænsende til både sjælelig og kropslig degration, hvor kun en lejlighedsvis, lettere rødvinsmarinade kan holde kadaveret oprejst
Hvor ser Don Låsesmed noget om kawler på clockwork-audio.de?
Der er ledt forgæves efter dem. Og så er de jo tyskere. De utysker tog vidst en gang ca. 90% af Dänemark fra os, så ka' vi li' dem?
Med fredagshilsen G&S
|
|
|
Godt ord igen. Jeg forvekslede skam ikke; havde bare på fornemmelsen, at der skulle kickstart til at få det gamle skrog til at bladre i et større site. Sandt at sige, kan jeg ikke lige huske, hvor du finder kablerne hos dem. Men de er der, jeg har været inde på den side de første 30 gange. Det er sådan nogle, som har stik med lille masse, sidder på højkant mellem apparaterne holdt af de (varme?)formede bløde rette vinkler og endelig C37 behandlede.
Kan vi lide tyskerne efter 1864, hvor de formastede sig til at være formastelige? Hmmm, åbenbart nok til, at vi kalder hovedlandet Tysklands Odde.....

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
| Prøv noget ganske ordinært 1.5 kvadrat instalationsledning solidcore, koster under en hund for 50 meter i harald, hold hver leder adskilt og der er hul igennem. |
|
|
Hælløjsa R.P.
Jeg tror såmænd du er på rette vej, men der må alt andet lige være en hørbar mængde "skin effect" ved så tykke corer. Det er jo signalkabler og ikke HT kabler, jeg taler om
"Skin effect" er ikke det man oplever, når man masserer fruens ryg eller bag  , men derimod en samling forvrængende og højtoneundertrykkende/forstyrrende fænomener, der for mig ikke giver den formidling, som jeg ønsker.
Jeg har en idé om, at en eller flere solid cores i mindre og udvalgt tykkelse måske kunne gøre trick'et.
Nuvel, der er jo ikke andet at gøre, end forsøge. Men det dersens medicial hardware er nu noget dyrt stads
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old & Sour:
Jeg har en idé om, at en eller flere solid cores i mindre og udvalgt tykkelse måske kunne gøre trick'et.
Nøglehajen:
Jamen det er jo et Cardas kabel, du har beskrevet. Prøvet Neutral Reference?
Eller et DNM kabel - eller et Clockwork kabel.....Åhh, disse satans tyskere... __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Hælløj og godaften Don Låsesmed, Nej-nej-nej, du må endelig ikke forveksle mig med det fine menneske Gl.jas, også kendt som Old Jazz Nærværende Sürhling er af helt anderledes og hengemt karakter, grænsende til både sjælelig og kropslig degration, hvor kun en lejlighedsvis, lettere rødvinsmarinade kan holde kadaveret oprejst Hvor ser Don Låsesmed noget om kawler på clockwork-audio.de? Der er ledt forgæves efter dem. Og så er de jo tyskere. De utysker tog vidst en gang ca. 90% af Dänemark fra os, så ka' vi li' dem? Med fredagshilsen G&S |
|
|
Sandt at sige, kan jeg ikke lige huske, hvor du finder kablerne hos dem. Men de er der, jeg har været inde på den side de første 30 gange. Det er sådan nogle, som har stik med lille masse, sidder på højkant mellem apparaterne holdt af de (varme?)formede bløde rette vinkler og endelig C37 behandlede.
Kan vi lide tyskerne efter 1864, hvor de formastede sig til at være formastelige? Hmmm, åbenbart nok til, at vi kalder hovedlandet Tysklands Odde.....

|
|
|
Hælløj igen Don Låsesmed,
donkeyshark skrev:
Godt ord igen. Jeg forvekslede skam ikke; havde bare på fornemmelsen, at der skulle kickstart til at få det gamle skrog til at bladre i et større site. |
|
|
Det kan du have fuldstændig ret i - det er ikke nemt at få en ghammel knirker som mig op i omdrejninger
Jeg har ledt lidt mere efter dem, men kan sg'utte finde noget. Det hjælper nok at smide dem en email - på engelsk. Så kan de lære det, kan de
Nåhja, det var vidst egentlig kun 40% af Dänemark de tog i tidernes morgen. De restrende 40% var vi dumme nok til at give svenskerne tilbage. Hvad skal det ikke ende med...
Med fredagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sure opstød!!!!!
Husk nu at bladre, ellers kan du tage navneforandring til Gammel og Doven - og den betegnelse vil vi gerne reservere til dårligt øl og Fisher X-100.
De folk hos Clockwork tænker musik og lyd, ligesom du gør.
Og husk nu, der er påskeæg undervejs i søgningen. Der Osterhase war da.
Begynd med Tuning - brug knappen Tuning Grundlagen - når det vindue er lukket igen, læser du dig vej ned til bunden af siden. Der kan du se kablerne, mere har jeg ikke fundet ud af endnu. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |