| Forfatter |
|
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at købe sådan en Sony DVP-NS755V DVD/SACD afspiller, men har et problem. Den er ikke kodefri og kan kun afspille region 1 film hvad angår DVD.
Nogen der ved hvordan denne gøres kodefri?
Jeg har kigget på www.mm-vision.dk men de har ingen info om denne model. __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle mene at det kan gøres med en såkaldt service-remote!
Prøv at kontakte www.dvd-fix.dk og hør om de kan være behjælpelige! Så vidt jeg husker er proceduren ens på alle nye Sony-dvd´er! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin: Tak for det, jeg prøver at tage kontakt til dem, og da jeg køber DVD/SACD afspilleren fra USA, da jeg ikke kan finde den herhjemme, så var det jo rart at kunne afspille andet end region 1, og man sender den ikke bare lige tilbage fordi man ikke kan få det til at virke :)
__________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
claus64 Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at tage højde for PAL/NTSC problematikken. Jeg kender ikke den model så jeg ved ikke om den kan afspille begge formater men hvis ikke, hjælper det ikke så meget at få den gjort kodefri. Jo, så kan du se japanske reg. 2 film (de er i ntsc)
VH Claus
VH Clau
|
| Til top |
|
| |
snebolle Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 September 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er DVD-kit i praksis? Er det hardware eller bare nogle tal man skal indtaste via fjernbetjeningen?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
claus64 skrev:
|
Husk at tage højde for PAL/NTSC problematikken. Jeg kender ikke den model så jeg ved ikke om den kan afspille begge formater men hvis ikke, hjælper det ikke så meget at få den gjort kodefri. Jo, så kan du se japanske reg. 2 film (de er i ntsc)
VH Claus
VH Clau
|
|
|
Det kan langt de fleste dvd-afspillere idag og løser en service-remote ikke problemet kan firmware´n opdateres med en CD-rom hvorved flere skjulte funktioner/muligheder åbnes!
Producenterne af maskinerne er klar over problematikken og de fleste maskiner idag deler mekanik/software selvom de kommer fra forskellige verdensdele - derfor er opdateringerne så simple idag. Mange nye maskiner kommer endda kodefrie fra fabrikken. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
snebolle skrev:
| Hvad er DVD-kit i praksis? Er det hardware eller bare nogle tal man skal indtaste via fjernbetjeningen? |
|
|
Det kommer an på i hvilken sammenhæng det er nævnt - der findes jo gså DVD-kit til Playstation 2 og X-box! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
snebolle Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin > det hedder nok PS2-kit, X-box-kit og ikke DVD-kit så
|
| Til top |
|
| |
claus64 Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det kan langt de fleste dvd-afspillere idag og løser en service-remote ikke problemet kan firmware´n opdateres med en CD-rom hvorved flere skjulte funktioner/muligheder åbnes!
Producenterne af maskinerne er klar over problematikken og de fleste maskiner idag deler mekanik/software selvom de kommer fra forskellige verdensdele - derfor er opdateringerne så simple idag. Mange nye maskiner kommer endda kodefrie fra fabrikken.
|
|
|
Ja men jeg synes nu ikke jeg har set såååååå mange Sony modeller i US der også afspiller PAL skiver. Vi er helt enige om de maskiner der bliver solgt i Europa også kan afspille NTSC. Men det skal jo bare tjekkes først!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men det her var nu også mere generel snak - at nævne PAL til en amerikaner, så tror han du kalder ham "ven"!
Men ikke mere desto mindre så deler de fleste maskiner idag teknik uanset hvor de findes og i mange tilfælde kan softwareopdateringerne klare det. På ældre maskiner kan det dog være et problem, og i mange tilfælde skal firmware-chippen skiftes!
Men du har ret, Claus - man skal lge holde et vågent øje!
Og til snebolle - kittet til en X-box hedder nu godt nok DVD-kit!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBrider skrev:
Jeg er ved at købe sådan en Sony DVP-NS755V DVD/SACD afspiller, men har et problem. Den er ikke kodefri og kan kun afspille region 1 film hvad angår DVD.
Nogen der ved hvordan denne gøres kodefri?
Jeg har kigget på www.mm-vision.dk men de har ingen info om denne model. |
|
|
test... __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |