| Forfatter |
|
dr0zie Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal jeg købe denne Infocus Screenplay 4800, 1 år gammelt til ca 5000 kr.
Den skal bruges til at se film på fra tv/dvd og eventuelt til fjernsyn med alminelig antenne..
Kom med jeeres menning
På forhånd tak
Dr0zie
__________________ Patrick B.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dr0zie
Jeg har selv en Infocus X1, som hardwaremæssigt er identisk med SP-4800. Det er helt sikkert en fin projektor til prisen. En splinterny X1 fås i Tyskland til Kr. 8100,- i øjeblikket, men har på et tidspunkt været noget billigere. Prøv at se om du kan få presset prisen lidt længere ned 
Jeg er super tilfreds med min X1 projektor. Jeg bruger den selvfølgeligt når jeg skal se DVD film, men også som almindeligt TV. Her er mine erfaringer omkring det at bruge en projektor som TV:
Det er meget vigtigt at billedet ikke bliver for stort. Ikke alle TV-udsendelser er i lige god kvalitet, så lærredet skal ikke være ligeså stort, som hvis projektoren kun bruges til at vise DVD-film. En betragtningsafstand på omkring 2 til 2,5 gange billedets bredde er passende.
Det er vigtigt at fodre projektoren med et godt signal. Kabel-TV er alt for ringe. En god digital satellit receiver, med tilhørende parabol, skal der til. Udover dette en almindelig antenne for at modtage TV-2. Jeg bruger en S-VHS video som tuner, til at modtage TV-2. Satellit receiveren kan selvfølgeligt tilsluttes direkte til projektoren. Selv med godt modtage udstyr, er der udsendelser, som ser meget ringe ud på en projektor. For eksempel er alle TV-3 egenproduktioner helt forfærdelige Disse udsendelser ville helt sikkert se bedre ud på et TV. Omvendt er mange andre udsendelser, i særdeleshed film, af en rigtig god kvalitet, som nærmer sig DVD-niveau når det går godt.
Det er vigtigt at kunne mørklægge sin stue, så man kan bruge projektoren i dagtimerne. Selv har jeg monteret Tupplur rullegardiner fra Ikea, og dem kan jeg anbefale. De er billige, lette at montere, og virker efter hensigten.
En medvirkende årsag til at jeg valgte en Infocus X1 projektor er, at den indbyggede de-interlacer fra Faroudja er rigtig god. Det er vigtigt når projektoren skal vise almindelige interlaced signaler fra en digital SAT-receiver eller en VHS-video.
Hvorvidt man kan bruge sin projektor som TV, afhænger nok lidt af hvem man er, og af ens TV-vaner. Man skal huske på, at det er mere bøvlet at skulle mærklægge rummet hvergang man vil se TV. Selve opsætningen og den daglige brug er også mere besværlig. Og nogle udsendelser ser meget ringe ud, når de bliver blæst op i stor størrelse. Jeg ser mest film, dokumentarprogrammer m.v. og på disse udsendelser er kvaliteten for det meste OK. Jeg synes det er super at bruge projektoren som TV, og jeg vender aldrig tilbage til et almindeligt lille TV. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak, det tv jeg tænkte på at se på den er bare tv-danmark, dr1 og tv2 har du nogle bestemt tv-tuner du kan anbefale? Hvad ville være en fair pris for den, den har kørt i ca 300 timer. Mmmn hvordan forekommer skarpheden i projektoren og farverne?
Har overvejet at købe dette lærred til den, http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17520751 er det noget værd? det er det 160*123 og projektoren skal stå ca 3-3½ meter væk fra lærred..
Larmer den meget?
På forhånd tak __________________ Patrick B.
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er billigt så må vi håbe på at nogle vil fortælle om det er den
samme ved at den og x1 skulle være den samme untagen softwaren ellers
skullle de være ens men kan ikkke lide det der A, for jeg fandt også
denne :
kan købes for 749$ her : http://www.iavi.com/itemdesc.asp?CartId={EVERESTE4A27CA0-DFA D-419C-8615-B1B9D6472752}&ic=ls4800re
Men fik afvide at den var brugt og blev solgt så billigt fordi alle orginale dele var blevet udskiftet med uorginale
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
X1a sku være nyere og bedre end X1.
Men før du køber skal du være opmærksom på om du kan se regnbuer. Ihvert fald ville jeg se X1 i aktion før jeg ville bestille den. Har selv haft kigget meget på den da den kun koster ~666 Euro, hvilket kun er lige knap 5000kr for en helt ny projektor.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en 4800. Køb den. Det lyder billigt. Det er en 4:3 projektor. Kan ikke være bedre til TV
Mvh
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daring Dane skrev:
|
Jeg ved ikke om X1 A er den samme model, som I hentyder til, eller om det er en variant, med andre egenskaber. Men prisen er da umiddelbart interessant.
|
|
|
X1a er en data projektor og absolut ikke egnet til hjemmebio. I modsætning til X1 har den ikke Faroudja videoprocessor og det hvide segment i farvehjulet kan ikke slås fra.
Til hjemmebio er det X1 eller SP4800 modellen du skal gå efter. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft infocus 4800.. og hvis man ik er generet af regnbuer er den imponerende.. men hvis du ik kan mørklægge dit rum helt får du ik meget ud af den i sommer månederne.. det skal være næsten helt mørkt før den virker
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg have læst forkert dengang jeg læste om Infocus x1a, men godt vi lige fik afklaret at den så ikke egnes til filmprojektor.
X2 er også en dataprojektor, så den skal du også holde dig fra.
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kender nogle butikker der forhandler den, og som har dem udstillet hvor man kan se dem i københanv området?
altså så vidt jeg har læst så kan SP4800 godt lave 16:9 billeder
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=dr0zie]Nogle der kender nogle butikker der forhandler den, og som har dem udstillet hvor man kan se dem i københanv området?
altså så vidt jeg har læst så kan SP4800 godt lave 16:9 billeder
------------------------------------
Yep, det kan den. Den er faktisk rigtig god.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så før jeg køber den skal jeg se en magen til i brug, nogle der kender nogle stedeR?
Og kan man godt se film uden et lærred fx på en krid hvid væg? eller
bliver det slet ikke samme oplevelse ; og er disse lærred ok hvis ja
hvilket et af dem for har set at det man byder på er et 160*123 og det
er da ikke 16:9 så erdet da ikke samme effekt?
men så kan betale mere for et 160:90 dvs 200 kr mere = 1300 kr
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17520751
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr0zie skrev:
Og kan man godt se film uden et lærred fx på en krid hvid væg?
|
|
|
Hej
Du kan sagtens bruge en væg, hvis den ellers er hvid og glat. Selv bruger jeg en plade, som jeg har malet lysegrå og hængt op på væggen. Jeg synes at min egen hjemmelavede plade er lige så god, som de billige lærreder jeg har set. Men hvis du kan få et lærred til 1000 Kr. er det jo lige før, at det ikke kan betale sig selv at gå igang med at fabrikere noget.
SP-4800 er en 4:3 projektor, så du bør bruge et 4:3 lærred til den. Hvis du bruger et 16:9 lærred vil billedet gå uden for lærredet når du viser 4:3 materiale. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså hvis jeg skal bruge den mest til film fra pcen og nogle gange tv hvad er så bedst at købe 4:3 lærred eller 16:9
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Køb 4:3 lærrede som dr0zie skriver.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja et 4:3 bliver du gladest for
|
| Til top |
|
| |
dr0zie Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
JAmen ser man ikke filmne i 16:9
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=dr0zie]JAmen ser man ikke filmne i 16:9
------------------------------
Hej
Jo, sæt projektoren til 16:9 og sæt dvd til 16:9 så DVD`en komprimerer billedet sammen, idet projoktoren så trækker billedet ud igen. Det er den rigtige måde at gøre det på.
Mvh
|
| Til top |
|
| |