Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 17:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tænd & Sluk?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 September 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hey.

Da jeg i tidernes morgen læste Hifi&Eletronik, var det meget vigtigt at man skulle sørge for at ens grej altid stod tændt, såfrem der ikke var tale om båndoptagere og lign. altså i følge dem, dette skulle medføre både bedre lyd og længre levetid på en udstyr, men gælder dette stadigvæk, jeg har selv samme CD-afspiller som jeg købte for 13år siden fordi den fik gode anmeldelser i bladet den gang, de eneste gange den har været slukket er når der er blevet flyttet, det vil sige 3gange i 13år, syns faktisk det er ganske godt klaret af en CDafspiller som jeg gav 5k for i 1990.

Dog er CDafspilleren begyndt at vise lidt ældersbetonede problemer ved ikke altid kunne aflæse den CD man smider i den.

Nå, men hvad vil jeg egentligt med denne her tråd, jo jeg vil faktisk høre om folk stadigvæk lader deres udstyr stå tændt selv om det ikke bliver brugt??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Brian73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa Bjørn B prøv at kigge lidt her  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=708&PN=4

Mvh. Brian

Til top Vis Brian73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian73 Besøg Brian73's Websted

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 06 September 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

mit effektrin suger 165watt i tomgang - det giver ca. 2000kr. om året hvis jeg lader den stå tændt 24 timer i døgnet - så muligvis lyder det lidt bedre hvis det altid er tændt, men jeg vil hellere bruge de 2000 på musik istedet for strøm, for forskellen er kun marginal på mit effektrin (onkyo m508) - det tager iøvrigt kun ½ time før det er varmt...

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2003 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Det er CD-afspilleren, som skal stå tændt! Forstærkeren skal bare have nogen tæv og nogle bank, så skal den nok vågne op til en lydsession. En CD-afspiller af en vis klasse kræver en halv til en times ræs, før alt falder på plads. Memory-effekten, både som elektrisk og psyco-akustisk fenomen, er et temmeligt overset emne!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

artiklen der hentydes tid, og debatten foreslår alt skal stå tændt - jeg er helt enig i at cd skal varmes op før den lyder optimalt , men det skal for og effektforstæren også, og personligt aner jeg ikke hvilken der først er klar af mine apperater - men man skal ihvertfald lige have i baghovedet hvor meget det kan koste at have det hele ståend

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

stående tændt -- skulle der have stået

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens rette i dine indlæg!

Jeg foretrækker også mit grej stående tændt hele tiden, og specielt cd-afspilleren! Forskellen er ikke stor, men stor nok til at jeg aldrig slukker den - det er marginalerne der tæller i det endelige indtryk!

Forstærkeren ryger på standby hvis jeg er væk længere tid, men ellers får det også lov at summe for sig selv, synes altid en kold forstærker spiller som en bakke smadrede landæg!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

HE HE ja jeg kan godt forstille mig at de kæmpe effektforstærker osv, sluger en del strøm, men det må jo også give noget på levetiden for ens udstyr, kan ikke forstille mig at en CD-afspiller til 2kilo kan "leve" i 13år hvis den bliver tændt og slukket hver dag.....

:)

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 September 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mine effekttrin der er kl.A har hældigvis en power down funktion der gør at de efter nogen tid uden musik signal igennem, lukker ned på kl A/B.. men der udover så lader jeg også mit stå tændt altid!.. det tager langtid at varme ordentligt op usær for dc. maskinerne!!..  men også forforstærkeren!..

Og så ofte jeg spiller musik så kan det IKKE! betale sig at lukke ned!..

Jeg tænker dog lidt på om det mon ikke slider på komponenterne at have strøm på hele tiden?? eler er det omvendt??

Mit gamle AudioLab udstyr stod dog tænt i 8 år non stop, og lever stadig i bedste velgående..  såååå!!???..

mvh. 

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Faktisk så er det tænd / sluk der slider mest på anlægget fordi komponenterne på printet mekanisk arbejder ved forskellige temperature og hvis det hele tiden er tændt så har komponenterne sammen temperartur og arbejder derfor ikke mekanisk.

Godt jeg har Switsmode strømforsyninger i hele anlægget det sluger ikke så meget strøm og endnu bedre min husleje er inc. strøm og vand ;O) 1700kr alt inclusive / måned

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

JEP de skal stå tændt!! ingen tvivl om det
prøv at lave en lille A-B derhjemme....

At så Klasse A folket ikke har råd til det er jo en anden sag.....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Faktisk så er det tænd / sluk der slider mest på anlægget fordi komponenterne på printet mekanisk arbejder ved forskellige temperature og hvis det hele tiden er tændt så har komponenterne sammen temperartur og arbejder derfor ikke mekanisk.

Godt jeg har Switsmode strømforsyninger i hele anlægget det sluger ikke så meget strøm og endnu bedre min husleje er inc. strøm og vand ;O) 1700kr alt inclusive / måned

Det var sgu da billigt. Har du fået nasset dig ind på et kollegie eller hvad?

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
Jonas bojer skrev:

Det var sgu da billigt. Har du fået nasset dig ind på et kollegie eller hvad?

Næ du jeg bor blot til leje har uderetagen for mig selv med eget toilet men deler køkken med en.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes