Jeg fik for et stykke tid siden én herinde fra Hifi4all til, med stor succes, at hjælpe mig med at kalibrere mit setup ved hjælp af en lydtryksmåler!
...men til mit uheld har én af mine roommates været inde og pille ved min forstærker, så den nu er blevet nulstillet (...og efterfølgende har jeg desuden om-møbleret lidt på værelset, så akustikken er helt skudt i sænk)
Det er i denne anledning, at jeg kommer krybende til jer forum-kolleger for at høre jer om I eventuelt ville hjælpe mig med at kalibrere mit setup på ny (...og eventuelt komme med gode råd angående eventuelle opgraderinger til mit grej eller indretningsmæssige tips!)
Jeg har en mildest talt interessant setup bl.a. bestående af følgende:
RECEIVER; Yamaha RX-V 740
DVD-AFSPILLER; Pioneer DV-X35 (Kan ikke huske det første ciffer

)
TV; Dantax 34" (4:3) (Kan ikke på stående fod huske modelnavnet- er hjemme hos mine forældre)
+ En GAMMEL Sanyo projektor, med et ældre Projecta-lærred.
FRONT HT- Dali 15A
CENTER HT- Audiovector 3 (???- ja det lyder spøjst, men jeg fandt den på en losseplads, så den måtte jeg have!

) Eller plejer jeg at benytte mig af en Mission 77/78C (Jeg kan ikke huske, hvad den præcist hedder på stående fod)
BAG HT- Eltax HT 2 (Bipolare højtalere, som faktisk spiller rigtig godt- har fået flere udmærkede anmeldelser)
SUBWOOFER- SVS PB12-Plus/2 (Dette må UBETINGET betragtes som min stolthed!!!

Jeg ved godt I nok tænker, hvad f***** denne her laver i min setup, når resten virker forholdsvis 'low-end/billigt' i forhold til, men jeg er nu engang af den natur, at for at jeg VIRKELIG skal kunne nyde en film, så skal jeg kunne mærke bassen langt ud i neglene, så jeg (For at bruge en poker-term) gik 'all-in' og investerede i denne satan (...og jeg har allerede besluttet mig- den skal stå fader til min førstfødte!

)
Hvis nogen af jer er blevet nysgerrige efter at se/høre denne lidt spøjse setup i aktion og er indehavere af en Lydtryksmåler og eventuelt en kalibrereings-DVD, så skriv endelig (Privat eller her i tråden er ét fedt!)
Jeg bor forresten i Aalborg- det er vel ret relevant!
Jeg håber på at høre fra jer.
På forhånd tak!
-Bo A.