Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp til antennekabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge et færdigmonteret antennekabel til mit 100 Hz TV (ved ikke om det har noget at sige).

Det skal være i god kvalitet og jeg overvejer senere en selector. Den ønskede længde er vel en 6-7 m.

Jeg ved emnet har været oppe før og jeg har tæsket et par tråde igennem uden dog helt er blevet klogere på det.

Håber I kan hjælpe mig med hvad jeg bør vælge og kom gerne med nogle links...

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 April 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

hmm - det antennekabel du kan Købe 100 m. af hos Harald Nyborg, er nøjagtig lige så god, som det man køber hos en hifi forretning - det er 75 ohms - forskellen er bare prisen, og nogen siger så også afskærmningen, men jeg kan ikke se en dyt forskel, men jeg er heller ikke ekspert, men det er bare min mening 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Køb dobbeltskærmet (fås i løse metre i alle isenkræmmere) det giver et meget bedre billede.

Og brug løse stik som du selv samler. Det giver også meget bedre billede end de der billige nogen der sidder på færdigt, og som næsten ikke har kontakt med nogetsom helst (uff!)

Og tilpas længden meget præcis, og bøj ikke skarpere end at det passer med diameteren på en 25cl sodavandsflaske.

Hvis du absolut ikke gider samle selv, så må du købe et af de der frække monster eller supra eller hvad de hedder. Men det skal du kun gøre fordi at stikkene sidder lidt bedre fast. Selve kablet er ikke anderledes end det almindelige enkeltskærmede.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
hmm - det antennekabel du kan Købe 100 m. af hos Harald Nyborg, er nøjagtig lige så god, som det man køber hos en hifi forretning - det er 75 ohms - forskellen er bare prisen, og nogen siger så også afskærmningen, men jeg kan ikke se en dyt forskel, men jeg er heller ikke ekspert, men det er bare min mening 

Jamen fair nok... jeg skal heller ikke kunne sige det. I tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21570&K W=%3A%2D%29%3A%2D%29 blev der blot nævnt noget andet.

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

Guldkysten skrev:

Jamen fair nok... jeg skal heller ikke kunne sige det. I tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21570&K W=%3A%2D%29%3A%2D%29 blev der blot nævnt noget andet.

Tja - jeg fatter heller ikke en brik af alt det fagsnak, men jeg ved bare, at jeg har haft noget kabel fra en hifi forhandler hjemme, som kostede 20 kr. meteren, og jeg fandt så ud af, at hos harald nyborg kunne man få noget der kostede sådan cirka. 20-30 kr. 100 meter - og sammenligner man dem, er der ingen forskel at se.
Men nu er det jo også parabol og alm. antenne jeg har, så jeg ved ikke om der kan være forskel hvis man har kabel tv etc., men hvad ved jeg, jeg tror meget af alt det der billig vs. møgdyrt, er lidt ligesom den med at troen kan flytte bjerge

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes