Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 100 % præcis og stabil 220 volt !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peter@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Status: Offline
Sendt: 06 September 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Har lige siddet og læst nyheden om et tilsyneladende fremragende stykke elektronik der kan løse problemerne med "dårlig strøm" fra stikkontakten.

Artiklen kan læses her...

Vil dog lige tillade mig at stille et par spørgmål ved denne dims.

Der står at den kan levere ubegrænset strømstyrke. Mig bekendt kan man kun trække omkring 10-13 ampere på hver enfasede sikringsgruppe, hvordan kan denne tingest så levere ubegrænset strømstyrke. Ydermere står der også i specifikationerne at den kan levere fra 1-7,5 ampere. Er det så ikke dens begrænsning ??

Jeg klikkede ind på linket til den Svenske forhandler, her kunne jeg få vist et stort billede af vidunderets bagside. Ingen CE mærke og lutter Amerikanske outputs.

Smider lige lidt tekst fra Elektricitetsrådet:

Bekendtgørelse om ikrafttræden af EF-direktiv om tilnærmelse af medlemsstaternes lovgivning om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser, som ændret ved EF-direktiv om ændring af bl.a. EF-direktiv om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser

I medfør af ' 9 og ' 24, stk. 2 i lov nr. 251 af 6. maj 1993 om elektriske stærkstrømsanlæg og elektrisk materiel, fastsættes følgende:

'1. Herved gennemføres direktiv 73/23/EØF af 19. februar 1973 om tilnærmelse af medlemsstaternes lovgivning om elektrisk materiel bestemt til anvendelse inden for visse spændingsgrænser +Lavspændingsdirektivet*o), som ændret ved Rådets direktiv 93/68/EØF af 22. juli 1993, for elektrisk materiel, der er bestemt til brug ved en mærkespænding på mellem 50 og 1000 V for så vidt angår veksel-strøm og på mellem 75 og 1500 V for jævnstrøm, med undtagelse af det materiel og de påvirkninger, der er anført i bilag II til direktiv 73/23/EØF.

Stk. 2. Direktivet med senere ændringer er medtaget som bilag til denne bekendtgørelse.

o) Direktivet er trådt i kraft den 1. februar 1978.

'2. Med bøde straffes den, der

1) markedsfører materiel, der er omfattet af denne bekendtgørelse, og som ikke opfylder sikkerhedskravene i direktivet, jf. bilaget til denne bekendtgørelse, eller

2) anvender CE-mærkningen i strid med reglerne herfor i direktivet, jf. artikel 8 i bilaget til denne bekendtgørelse.

Stk. 2. Er overtrædelsen begået af et selskab, en forening, en selvejende institution, en fond eller lignende, kan der pålægges den juridiske person som sådan bødeansvar. Er overtrædelsen begået af staten, en kommune eller et kommunalt fællesskab, kan der pålægges staten, kommunen eller det kommunale fællesskab bødeansvar.

Stk. 3. Forældelsesfristen for strafansvaret er 10 år.

'3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1995.

Stk. 2. Med virkning fra den 1. januar 1995 ophæves ' 1, stk. 2, og ' 2 i bekendtgørelse nr. 18 af 19. januar 1978 om sikkerheds- og kontrolbestemmelser for elektrisk materiel.

Stk. 3. Det er indtil den 1. januar 1997 tilladt at markedsføre og ibrugtage produkter, der er mærket i overensstemmelse med de mærkningsregler, der var gældende før den 1. januar 1995.

Boligministeriet, den 30. august 1994

Flemming Kofod-Svendsen  /Lisbeth Jordan

Hilsen Peter@

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2003 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg skal ikke gøre mig klog på hverken lovgivning eller strømstyrke, men jeg kunne da forestille mig at den som bliver solgt af Golden Age er en europæisk udgave ligesom det er tilfældet ved næsten alt andet hifi.
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Ja, det ville jeg også mene - det er jo samme tilfælde som i nogle kataloger hvorpå man kan spotte amerikanske tilslutninger, men det betyder jo ikke at man får en amerikansk udgave langet over desken - de findes trods alt også, og USA er jo ikke et helt lille marked!

Det tror jeg ærligt ikke at du skal spekulere mere i - det er jo de færreste der ville kunne bruge den hvis det var tilfældet!

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej

tilbage til det oprindelige spørgsmål.

Har vi noget ud af at sætte den dims ind i vores HIFI kæde for at give en "glat" forsyningsspænding???????????????

Jeg tror at man har brug for sådanne dimser i USA, hvor elforsyningen er på niveau med det rene bananstat. Se blot den sidste strømafbrydelse i øst USA, hvor ca. 50 millioner blev mørklagt i et par dage.

Har hos os? Jeg har ikke selv prøvet, så jeg kan jo ikke sige det ikke virker MEN

gli

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Jeg tror at man har brug for sådanne dimser i USA, hvor elforsyningen er på niveau med det rene bananstat. Se blot den sidste strømafbrydelse i øst USA, hvor ca. 50 millioner blev mørklagt i et par dage.

Hmmm.....du må nu ikke tro at forsyningsspændingen i dit (eller andres hjem for den sags skyld) er specielt "ren". Switch mode strømforsyninger/afkoblingskondensatorer/tyristorer/genvex anlæg/pc'ere/tv.......fortsæt selv listen.....gør at der med stor sikkerhed er en massiv forurening af din forsyningsspænding.

Der findes diverse avanceret måle udstyr, der kan detektere sådan skidt. Da jeg selv udviklede HW til kommunikation på elnettet i C-båndet (125-140kHz) var der ofte alvorlige problemer med at kommunikere tilstrækkeligt langt inde i et ganske almindeligt "dansk hus". Bl.a. IBM/SGS Thomsen (ST)/ENEL/Echelon har lavet adskillige undersøgelser, der godtgør at elnettet er noget "snavs". Derfor kan jeg snildt se anvendelse for en "slambert" til at rense og filtrere netstøj.

Glemte jeg at nævne, at elnettet ved netop disse frekvenser oftest er induktivt og lavimpedant (fra 1 til 100 Ohm)?!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2003 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=peter@]

Har lige siddet og læst nyheden om et tilsyneladende fremragende stykke elektronik der kan løse problemerne med "dårlig strøm" fra stikkontakten.

Artiklen kan læses her...

Vil dog lige tillade mig at stille et par spørgmål ved denne dims.

Der står at den kan levere ubegrænset strømstyrke. Mig bekendt kan man kun trække omkring 10-13 ampere på hver enfasede sikringsgruppe, hvordan kan denne tingest så levere ubegrænset strømstyrke. Ydermere står der også i specifikationerne at den kan levere fra 1-7,5 ampere. Er det så ikke dens begrænsning ??

Jeg klikkede ind på linket til den Svenske forhandler, her kunne jeg få vist et stort billede af vidunderets bagside. Ingen CE mærke og lutter Amerikanske outputs.

Hvis man skal have noget er det en spændingsregulator , den virker men koster også en del , alt andet er bare engang salgs gas .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 07 September 2003 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Lasse Pedersen skrev:

Switch mode strømforsyninger

/Lasse

Uhada min strøm må være forurenet så for efter jeg har fået opgraderet mine effekter så sidder der switch mode strømforsyninger i alle mine komponenter ;O)

Jeg syntes ikke man kan udelukke noget på forhånd men den bedste forbedring jeg har fået var at få anlægget over på en ande gruppe end det mit køleskab sad på.

HIFI brancen er meget konservativ alt skal veje meget og se stort ud for at kunne imponere men men f.eks. mobil telefoner er det lige omvendt og hvilken branche går det bedst for ? hvis HIFI ikke fanger disse signaler så går det måske med alle dem som laver "TUNGT" grej som med GAMUT.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

peter@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med postulatet omkring ubegrænset strømstyrke ??

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 September 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tungt HIFI er kanon!

Dermed ikke sagt at enkelte kan lave letvægts HIFI der lyder godt. De findes vel?

Gli

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Lasse Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Uhada min strøm må være forurenet så for efter jeg har fået opgraderet mine effekter så sidder der switch mode strømforsyninger i alle mine komponenter ;O)

Muligvis - beroende på hvor gode Linn har været til at bortfiltrere støjen. Dette gøres så godt som altid med en kondensator, som netop ved høje frekvenser virker som en (næsten) kortslutning. Umiddelbart er de største fordele ved Switch mode virkningsgraden, prisen og den lille størrelse.

OBS: Pointen med "størrelsen" gælder alene i dette tilfælde!

/Lasse

Til top Vis Lasse Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lasse Pedersen

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Se venligst opdaterede informationer på

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=487&zoneid=1

I følge Golden Age Music er der en CE-godkendelse på vej og så kan du priserne...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes