| Sendt: 21 April 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle,
jeg har lige fået den nye Nick Cave, "B-sides & Rarities", og kan så absolut anbefale Cave fans og mange, mange andre at få fat i den. Det er en blanding af nyindspilninger af kendte numre, hidtidige ikke-udgivne og lidt kopi-numre, bla. Armstrongs, "what a wonderful world", meget fin og spøjs er lige præcist den. Man får den i en meget lækker sort pap-box, der er blanklakeret med sølvskrift, der er jo altid fede covers fra Cave. Der er hele 3 cd´er i, jeg gav 200kr. i Guf, og man får urimeligt meget for de penge. Når man er vant til alle stemningerne fra Cave, det stille, det dystre og ru, det vilde, og alt det andet, så overrasker det mig, at der åbentbart er mere hvor det kommer fra. Det er det mest stemningsfyldte jeg har hørt fra ham, og jeg har alligevel hørt en del. Der er ingen numre der falder igennem, der er en fantastisk harmoni i musikken, som man, med fare for at kunne blive beskyldt for forfladigelse, kunne kalde for ro eller styr på tingene. Men samtidig kan selve musikken altså stadig være lige så pivskæv som den plejer fra ham. Jeg mener at have læst i Politikken, at numrene er indspillet uden det var meningen, at de skulle have været udgivet, og at det havde givet bandet en forløsning, at de spiller helt frigjort. Det er meget præcist vurderet, her slæbes ikke på tunge kufferter, musikken strømmer og Caves nærværende stemme er den trofaste følgesvend til de sære tekster. Jeg håber virkeligt, at rigtigt mange får set nærmere på B-Side Rarities, det har den faktisk fortjent.
VH Torben
|