| Forfatter |
|
Diva Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har forelsket mig i lyden fra et par Snell type E højttalere. Jeg har ikke meget erfaring og vil gerne have hjælp til at få det bedste ud af disse store kasser 
Også gerne hjælp til at finde nogle, hvor kan de købes?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Der fines flere tyber af Snell E, hvilken tybe har du i dine tanker, ellers er der Audi Note AN-E, er efter følgeren af Snell E den ældre model, tag et kik her http://www.audioconsult.dk/
|
| Til top |
|
| |
Diva Udelukket fra forum

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en E3 jeg er faldet for....men kender ikke meget til dette,,,
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter sigende skulle E 2'eren være klasser bedre end 3'eren!!
Det ville være nok være besværet værd at væbne sig med tålmodighed, til et sæt 2'ere kommer til salg!
Jeg har selv haft 3'erne og Type D - dejlige højttalere begge to. Dog måtte jeg stå af på metaldomerne i D'erne.
3'erne spiller rigtig godt, men kan godt bruge lidt kabinetafstivning for at forbedre mellemtonen især. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med 2'erne - det kan andre nok sige mere om.
Du bliver i hvert fald ikke skuffet over at købe Snell. Der er MEGET musikalitet for pengene!!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Diva Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt både E2 og E3 og jeg foretrækker helt klart E3, selv om de da begge er godt. Har set på et sæt, men de var ikke i helt pæn stand, så jeg ville ikke handle.
Jeg er nu blevet anbefalet en Doxa forstærker, men det siger mig heller ikke meget...en gut vil sælge mig sådan en....
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diva skrev:
|
Jeg har hørt både E2 og E3 og jeg foretrækker helt klart E3, selv om de da begge er godt. Har set på et sæt, men de var ikke i helt pæn stand, så jeg ville ikke handle.
Jeg er nu blevet anbefalet en Doxa forstærker, men det siger mig heller ikke meget...en gut vil sælge mig sådan en....
http://www.doxa.no/
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
E3 skulle have en bedre diskant, som ikke komprimerer, men af en eller anden grund har E2 og E af Snell'erne de bedste ry... Har selv haft E2 og været godt tilfreds. E3 har jeg haft lånt en periode og var MEGET tæt på at købe dem i sin tid - af omveje blev det dog senere til E2 og idag har jeg A3i - en gang imellem savner jeg dog mine E2, idet de kunne noget andet musikken flød bare. De malte med en bredere pensel end A3i. Prøv at sætte en rørbørge på en E, E2 eller E3'er og jeg vil tro at der er luftguitareffekt for alle pengene...
Held og lykke med købet...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Snell E da jeg hørdte den første gang sage jeg til mig sel sådan en må jeg eje en dag, E II er mere åben af det jeg kan huske og den har jeg nu men E III er ikke min højttaler den virker for bilig lyden er mere til disko/rock vor E/E II kan spille musik af alle former og så vil jeg lige sige at A IIIi det er ikke min højttaler den gamle A´er har jeg aldrig hørt. En Audio Note AN/E kan også bruges.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diva skrev:
|
|
|
|
Hej !
Der er et par Snell III til salg på den www.dba.dk
|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
At E2 skulle være klasser bedre er gamle skrøner der bunder i nag fra dengang HFK overtog Snell fra de overprisede AudioInsult. De forsatte så med overprisede AN og tilsvining af Snell. De tabte også en sag ved retten....
E3 eller E2 er vel smag, men min er klart E3. Bassystemet er mere velafstemt. Jeg er heller ikke ene om den opfattelse....når jeg hører den op imod hinanden er jeg ikke i tvivl.

|
| Til top |
|
| |
PederM Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sætte en Doxa til sit system er noget af en kold tyrker, jeg prøvede det for 6 måneder siden.....chokerende oplevelse!
Det sætter forstærker teknologi lidt i perspektiv.... .
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Kaptajnen siger stik dem en "rør-børge" og det spiller, kører selv med rør på mine Snell B.
|
| Til top |
|
| |
toriamos Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 24 April 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Diva, har nettopp kjøpt et par brukte Snell EIII selv. Leter nå etter en passende forsterker. Mange anbefaler rør til disse høyttalerne, og selv skal jeg låne en Shanling rørforsterker i morgen.
Har prøvd Shanling SLM-A40MKII i noen dager nå. Hadde tidligere Electrocompaniet ECI1, men Shanling overgår disse helt klart. Eneste problemet er diskanten, som typisk nok hos Snell EIII blir for skarp, spesielt på damevokal og musikk som er overprodusert.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Kan måske lige bruge dette link til at høre hvem der forhandler snell speakere?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
|
Hej alle.
|
|
|
Problemet er at 99.99% af de Snell højttalere, som omtales her er ældre sager - udgåede modeller.
Snell lever stadig i bedste velgående og det kunne da være rart at prøve at høre nogen af de nye...
Er ikke bekendt med om der er en forhandler i DK...
Gad godt høre en Snell E med moderne enheder som Scan Speaks - gad vide om de ville lave en sådan - sællert(?!)
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ahania skrev:
|
Hej alle.
|
|
|
Problemet er at 99.99% af de Snell højttalere, som omtales her er ældre sager - udgåede modeller.
Snell lever stadig i bedste velgående og det kunne da være rart at prøve at høre nogen af de nye...
Er ikke bekendt med om der er en forhandler i DK... prøv at se her : http://www.tekni-fi.dk/ de har Snell.
Gad godt høre en Snell E med moderne enheder som Scan Speaks - gad vide om de ville lave en sådan - sællert(?!) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret