Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nybegynder : Stereo med Aktiv sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
master_disaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 September 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Simpelt spørgsmål

Jeg har et ganske udemærket stereo anlæg; Onkyo A8870 forstærker og et par store gulvhøjttalere fra Paradigm. Jeg ønsker ikke at anskaffe mig et surround anlæg, da jeg synes fint om stereo lyd både til film og musik; desuden har jeg ikke lige 30.000 kr at fyre af på forehavendet.

MEN: Det irriterer mig at eksplosioner etc. ikke helt "buldrer" nok når jeg ser DVD film. Så jeg ville gerne skubbe en subwoofer ind i løsningen, således at jeg kunne anvende subwooferen til film.

Er der nogen der ved om dette

A: Kan lade sig gøre

B: Er en god idé

C: i givet fald det er en god idé og kan lade sig gøre, ved hvilket noget udstyr jeg skal bruge

På forhånd tak for al feedback.

Til top Vis master_disaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af master_disaster

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at flytte dine højtalere helt op af væggen, dette plejer at før til mere bas og bulder hvis det er dit mål.

Faktisk er det efter min mening lidt problematisk men det bulder mange ønsker på film. Faktisk er skud fra pistoler og maskingevære ikke bulderene men nærmere kland på som at slå på en tromme med stramt skind. Hvis du har lyttet explotioner fra C4 eller blå lyn vil du vide at det giver et smæld af karakter og at bulderet først er noget der kommer når lyden retuneres fra husene omkring. Så hvis du spørgern mig så er bulder hele tiden ikke en godide og du ville faktisk kunne høre forskel fra forskellige helikoptere på film og ikke kun høre bulder. At mange slår subben fra til stereo er et sikkert tegn for mig på at subben tilføre for meget bas og det er forkert for en sub skal tilføre dybere bas.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

master_disaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

...Men når Godzilla vader igennem byen, skal det ikke sige "trippetrippetrippe" :-)

Jeg er klar over at de fleste film overdriver eksplosioner og skudlyde. Men eksempelvis drager og laserkanoner overdrives ikke; de lyder præcis sådan som filmens skaber siger de gør :-)

Som nævnt havde jeg netop heller ikke tænkt mig at anvende en sub til musik; det klarer anlægget som det står nu fremragende.

mvh

Tobias Larsen

Til top Vis master_disaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af master_disaster

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2003 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

A: Ja

B: Smag og behag - i dit tilfælde: Ja

C: Hvad med en Paradigm sub dertil, så passer de sammen med dine højtalere?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes