Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
YES!!!!
Jeg har lige sikret mig "Recordings" med dette klasseband over Ebay - de indviede vil vide hvor lækkert, stort og fedt det er!
For de af jer, der ikke kender dette progressive band par excellence - giv dem et lyt. Porcupine bygger, i mine ører, en bro mellem den oprindelige progressive bølge (Pink Floyd, Genesis, Rush) og den nyere, progressive (metal)scene (Dream Theater, Spock´s Beard, Neal Morse).
Fremragende band med sublime spillere og en sangskriver i Steven Wilson, der med tiden (og vel allerede) er en kæmpekunstner.
Jeg er glad - "Recordings" er i posten!!!
- og så er jeg nybagt superbruger på dette fine forum i og med denne post. Tak til alle I kloge hoveder, læsningen fortsætter...
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Er der virkelig ingen PT fans derude??!! Hvis I er der, kunne I evt poste jeres syn på de enkelte albums, koncerter I har været til, sjældenheder I har sikret jer ("Recordings" er suuuperfeed!)
...ellers må dette blive "over and out" for denne tråd.... og så må jeg acceptere, at dette sublime rockband sikkert går i glemsel i Dannevang når jeg en dag stiller træskoene
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender det ikke.
Men må vist hellere notere at bandet fortjener et lyt.
Ellers prøv at sende et indlæg til hvad har du ispillen.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
Til top |
|
|
koller666 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da gerne give mit bidrag ,alle deres plader(med undtagelse af den nye)
er fremragende plader,din beskrivelse passer godt på gruppen.
Skal jeg pege på mit favorit album er det "Lightbulp Sun"(2.cd versionen er nams)det bedste ,er man til det lidt mere lette så lyt til "In absentia"
Ned til plade pusheren og få fyldt samlingen.
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen,
Jeg prøvede allerede med denne tråd at live op i en af rockmusikens bedst bevarede hemmeligheder:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8271&KW =porcupine+tree
men denne tråd led også en stille død i al uopmærksomhed 
Jeg forstår din begejstring for dette band, da jeg også finder dem i særklasse. Jeg har været så priviligeret, at opdage bandet allerede da de udgav deres første album i 1991. "On The Sunday of Life..." - en dobbelt vinyl, som er udgivet i en super presning. Købt hos hedengangne Candy Records på Nørrebro - stedet hvor vinyl var "the one and only". Jeg har haft mange gode timer der, og lettet min pengepung for mange grumme tunge pengesedler. 
Hvis du endnu ikke har hørt og købt deres seneste album "Deadwing" kan det varmt anbefales. Jeg har præsenteret det for en af mine musikalske venner, som er faldet i svime over dette super album (han har hørt det uafbrudt i 2 uger) 
Både "Deadwing" og deres forrige "In Absentia" kan fås på DVD-Audio. Hvis man ikke har dette kan man istedet nyde DTS sporet, som er i særklasse.
Hvis du er interesset i deres bagkatalog kan jeg anbefale Guf i p***erenden i indre Kbh. Kim som er bestyrer har som regel deres albums på lager. Han havde Steve Wilson og co. på besøg, da de sidst besøgte Kbh. på deres "In Absentia" tour.
Jeg er helt sikkert på at PT lyder ekstra godt på dine fine Von Schweikert 
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
KOM NU VENNER!!
Der må da være andre end Kjaer, der har mod på at lytte lidt til dette fremragende band eller msåek endda har, og burde bidrage til at udvide kendskabet til Steve Wilson og co.
Deadwing kører på repeat lige nu, det er simpelthen et uudtømmeligt album; lagene bliver bare ved med at udfolde sig, og jeg tror ikke på, jeg nogensinde kører træt i det.
koller666 og torpedo: Skynd jer ind på www.porcupinetree.com og få bestilt en helt ny strictly limited live-in-the-studio release - hvis I altså ikke allerede har gjort det
Den sælges kun i en begrænset periode og kun fra hjemmesiden. Og den rykker virkelig 
MVH - og med forhåbninger om flere PT-fans med på vognen
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm hm, jeg kan ikke stå for så begejstrede udtalelser. Vi har jo alle vores favoritter og det er selvfølgelig en fornøjelse at deltage, når der så åbner en tråd med det, man kender. Men her må jeg melde pas, jeg kender kun bandet af omtale. Det må der vel rodes bod på, og jeg må på lyt når superlativerne flyver i flok, som her.
Der går nok lidt tid med at undersøge bagkataloget, men jeg vender tilbage ...
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret hrmand, begejstret udtalelser kan man bare ikke stå for - de vækker altid ekstra opmærksomhed. Da jeg læste Dennis Olsens velskrevne superlativer til albummet "Frances the Mute" med "The Mars Volta", måtte jeg straks undersøge hvad dette album indholdt... og jeg blev ikke skuffet - et fantastisk sprudlende og originalt album.
Det blev først rigtigt sjovt, da jeg fandt ud af at Steve Wilson fra Porcupine Tree netop har The Mars Volta som et af hans favorit bands Yeps... it's a small small world.
Men Dejen har ret - kom ud af starthullerne og tjek Porcupine Tree's seneste album Deadwing ud. Det er udtømmelig i dets detalje rigdom og inderholder så mange lag og smukke melodier at man bare må høre det igen og igen. Derefter kan man stille og rolig bevæge sig igennem bag-kataloget. Start med "In Absentia" og fortsæt med "Lightbulb Sun" og "Stupid Dream" - jeg tror ikke I bliver skuffet.
PT hilsner. -torpedo
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og Mars Volta er pudsigt nok ét af de bands, jeg simpelthen MÅ se på Roskilde i år.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
hm hm, jeg kan ikke stå for så begejstrede udtalelser. Vi har jo alle vores favoritter og det er selvfølgelig en fornøjelse at deltage, når der så åbner en tråd med det, man kender. Men her må jeg melde pas, jeg kender kun bandet af omtale. Det må der vel rodes bod på, og jeg må på lyt når superlativerne flyver i flok, som her.Der går nok lidt tid med at undersøge bagkataloget, men jeg vender tilbage ... |
|
|
For de vinylificerede kan det nævnes at Soundstation har masser af Porcupine Tree stående. Splinternye og helt uåbnede.
Husk pengepungen
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
røper Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Noget som måske kan interessere er at en af bagmændende bag Porcupine Tree også laver musik i et band kaldet Blackfield som bestemt er værd at lytte på !!
Der er vist 2 udgivelser Voyager og Blackfield hedder de 2 album vist(for sløv til at gå ind og bladre cderne igennem)
med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige nede i P....renden for at se udbudet. Det undrer mig, at alle tidligere udgaver fås i lækker digipack udgave, men ikke den nye. Ved I om den er på tapetet? Og hvad med en SACDudgave? Har checket hjemmeside og diverse andre forhandlere.
Lightbulb Sun ser også ud til at være den, butikkerne netop ikke har.
Og vilmann, jeg så godt vinyludgaverne, jeg har dog lagt vinyl "på hylden" forlængst ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hrmand!
Man kan bestille en limited edition, digipack af Deadwing på hjemmesiden - så længe lager haves (måske er den allerede udsolgt??).
Der er også en DVD Audio version på gaden.
Lightbulb Sun kan ikke bestilles hjem mere i de gængse butikker - men på Ebay kan man godt købe den til menneskepenge endnu. Her er det absolut værd at gå efter 2 disc-udgaven (og gerne den med blåt cover, som dog er svær at få fingre i).
I øvrigt går mange af vinylerne til meget høje priser på Ebay (de dyreste jeg har set var oppe i mere end 500$)
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, ja jeg havde faktisk set den nye på hjemmesiden, men var betænkelig grundet den slutpris, den løber op i med told og gebyr hos Post Danmark osv. Jeg har prøvet det et par gange på noget jeg bare måtte have, men synes i længden det bliver for meget af det gode. Denne her kommer hurtigt til at koste 400 og det skræmmer lidt. Men jeg havde ikke tøvet, hvis den kunne skaffes fra et EU-land.
Så mit spørgsmål gik mere på om den er tænkt at komme til DK, men vel ikke med det lille oplag?
DVD-A udgaven får jeg ikke optimalt udbytte af med en SONY afspiller, såeh? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre at der findes andre Porcupine Tree fans. Jeg har været stor fan af dem siden jeg første gange hørte dem live i år 2000.
Det er uden problemer at handle fra deres hjemmeside, da den ligger i England, så der ryger ikke noget ekstra på udover fragt. Jeg har handlet der mange gange og har kun haft gode oplevelser.
Det er iøvrigt muligt at købe Deadwing og In Abesentia fra denne link og så er priserne ovenikøbet inkl. fragt og uden told, moms, postgebyr.
http://www.axelmusic.dk/list?searchstring=porcupine+tree& ;searchMediaType=1&searchType=narrow
|
Til top |
|
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, efter at have læst denne tråd, og fordi jeg manglede noget nyt at lytte på, besluttede jeg at give dem en chance.
Jeg købte "Deadwing" på CD hos den lokale pladepusher og jeg må sige at jeg bestemt ikke er blevet skuffet! Aldeles fremragende album! (At Mikael Åkerfeldt fra Opeth er gæst på albummet trækker selvfølgelig heller ikke ned).
"Deadwing" og "In Absentia" er nu allerede på vej herhjem på DVD-A:)
|
Til top |
|
|
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at man p.t. ikke kan købe Stupid Dream og Lightbulb Sun skulle være, at deres nuværende pladeselskab har overtaget rettighederne til de 2 albums fra det tidligere selskab ( snapper records). Det vides ikke endnu hvornår de vil genudgive dem ( der er rygter om DVD-audio versioner), men i mellemtiden er de gamle udgiver udsolgt mange steder, så det kan være svært at finde dem.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
Det er uden problemer at handle fra deres hjemmeside, da den ligger i England, så der ryger ikke noget ekstra på udover fragt. Jeg har handlet der mange gange og har kun haft gode oplevelser. |
|
|
Ok, jeg var åbenbart først havnet på en side med $-priser og der var også købsbetingelser med henvisning til amerikansk lovgivning. Men nu er den bestilt! Mens jeg venter, tror jeg GUF skal besøges i frokostpausen for at hente et par af dem hjem, I har anbefalet her. Javist, jeg er ved at mase mig på i PT-klubben ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige melde mig under fanen som PT fan.
Har hørt dem i et års tid og synes virkeligt at de er blandt de aller fedeste bands jeg kender. I min verden betyder det at de blander sig med eksempelvis Tool og Mars Volta...
Kan dog ikke helt tilslutte mig Koller666, der mener at den nye (Deadwing) ikke er fed... Jeg synes (som det meste gode musik) at den kræver et par gennemlytninger for virkelig at blive fed, men det synes jeg så virkelig også den er...
Jeg har nu haft Lightbulb Sun i bestilling i TP i ca. 3 måneder da, den er i restordre . Har dog hørt den en del og glæde mig meget til at den kommer til at stå mellem Signify og In Absentia 
Til jer der ikke kender Porcupine Tree, vil jeg som de øvrige i denne tråd sige: Hør det!
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er in absentia (+ bonus) og live skiven Coma Divine (digi-pack, 2 cd) i hus. Jeg gik faktisk også efter Stupid Dream, men opdagede, at hverken GUF, Rillen, CD-Skiven eller Axel har den.
Nå, men det bliver en week-end med ny inspiration!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|